Blauwe rook na starten
Moderator: RT_Patrick
- wil51
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Blauwe rook na starten
Via zoeken niets gevonden over mijn probleem. Ik was gewend bij een koude start dat er even witte rook uit de uitlaat kwam. Nu heb ik sinds een paar dagen gemerkt dat bij een koude start de rook blauw is. Als de motor warm is, is de rook weg. Motor heeft paar weken geleden een servicebeurt gehad bij BMW dealer. Motor staat altijd op de middenbok. Na langere tijd op de zijstandaard weet ik dat je motor kan roken bij starten. Althans dat was bij mijn vorige K75RT het geval. Kan het ernstig zijn waarvoor ik snel naar de dealer terug moet?
Re: Blauwe rook na starten
Wat je zelf kunt doen... Haal de deksel van de lucht filter af en kijk met een sterke lamp of olie in de bodem van het lucht huis zit.
Soms zit een afvoer plug achter onder dat huis.
Geen olie, stap 2...
Ik weet niet hoeveel kms je hebt maar 1 of meer van de kop of klep pakkingen en of klepstang(en) kan ook versleten zijn. Bij temperatuur zetten ze weer uit en weg is de rook.
Deze is alleen te testen met een (overdruk) lek-down check. Een comrpessie meting is niet voldoende. Informeer bij jouw service toko.
Succes.
Geen olie, stap 2...
Ik weet niet hoeveel kms je hebt maar 1 of meer van de kop of klep pakkingen en of klepstang(en) kan ook versleten zijn. Bij temperatuur zetten ze weer uit en weg is de rook.
Deze is alleen te testen met een (overdruk) lek-down check. Een comrpessie meting is niet voldoende. Informeer bij jouw service toko.
Succes.
- Kees BMW
Hallo Wil
Het kan ook zijn dat hij voor de beurt met halfsynthetic en nu met volsynthetic olie gevuld is,dat wil ook nog wel eens olie verbruik geven.Of peil staat te hoog?
Gr-Kees.
Het kan ook zijn dat hij voor de beurt met halfsynthetic en nu met volsynthetic olie gevuld is,dat wil ook nog wel eens olie verbruik geven.Of peil staat te hoog?
Gr-Kees.
Kees BMW
Is er bij de beurt geen brandstofsysteem reiniger of zo aan toegevoegd?
- wil51
Blauwe rook na starten
Op de faktuur staat niets vermeld over reiniger. Maar bedenk me ineens dat ik sinds de rook begon een ander merk benzine tank. Eerst shell en de laatste 2x Tango. Morgen ga ik even langs de dealer.
Even update:
Net aangekomen op me werk. Was stuk kouder en vochtiger dan gisteren. En wat denk je, geen blauwe maar weer witte rook totdat de motor op temperatuur was.
Toch morgen langs de dealer, heb toch een vrije dag.
Even update:
Net aangekomen op me werk. Was stuk kouder en vochtiger dan gisteren. En wat denk je, geen blauwe maar weer witte rook totdat de motor op temperatuur was.
Toch morgen langs de dealer, heb toch een vrije dag.
- wil51
Zal morgen ook hier naar kijken. Deksel luchtfilter verwijderen lukt wel. Km stand is 67000.Beamietoo schreef:Wat je zelf kunt doen... Haal de deksel van de lucht filter af en kijk met een sterke lamp of olie in de bodem van het lucht huis zit.
Geen olie, stap 2...
Succes.
- wil51
Langs de dealer geweest. Volgens hun niets aan de hand. Beetje blauwe rook na starten mag. Als het maar niet onder het rijden is. Maar sinds een paar dagen zie ik de blauwe rook na het starten gelukkig ook niet meer.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht