R 1200 RT 29 ltr slot topkoffer
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: Overig R-serie
- Bijz: valbeugel, alarm, topkoffer, Garmin 660.
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
R 1200 RT 29 ltr slot topkoffer
Wie heeft een schema/tekening van de opbouw van het slot van de kleine topkoffer voor R 1200 RT.
A3aan
A3aan
-
- Type: R1200RT
- Bijz: www.1-handed.com
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Re: R 1200 RT 29 ltr slot topkoffer
bouwjaar ???
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=77&fg=43 anders voertuig even veranderen
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=77&fg=43 anders voertuig even veranderen
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
En hier de procedure hoe je die zelf kunt aanpassen op je sleutel;
http://www.ebbo.org/re_keying.php
(is al een paar keer op het
genoemd maar als nieuwe bezoeker....
)
We zouden het op prijs stellen als jij je ook voorstelt;
viewforum.php?f=43
http://www.ebbo.org/re_keying.php
(is al een paar keer op het

We zouden het op prijs stellen als jij je ook voorstelt;
viewforum.php?f=43
-
Hoi allen,
De genoemde site heb ik reeds bezocht, helaas staat daar niet in detail hoe het slot is ogebouwd, deze ligt uit elkaar.
Ik was in de veronderstelling dat de opbouw wel op de reparatie CD Rom van BMW zou staan en helaas ging de volgorde van uitbouwen door elkaar heen.
Als je de onderdelen bekijkt dan is het niet erg makkelijk om deze weer in elkaar te passen.
Een uiterst tevreden BMW rijder. R 1200 RT/R 100 RS en R 90 S en een Horex Regina.
De genoemde site heb ik reeds bezocht, helaas staat daar niet in detail hoe het slot is ogebouwd, deze ligt uit elkaar.
Ik was in de veronderstelling dat de opbouw wel op de reparatie CD Rom van BMW zou staan en helaas ging de volgorde van uitbouwen door elkaar heen.
Als je de onderdelen bekijkt dan is het niet erg makkelijk om deze weer in elkaar te passen.
Een uiterst tevreden BMW rijder. R 1200 RT/R 100 RS en R 90 S en een Horex Regina.
Refereer je naar de cilinder, dus waar je sleutel in gaat of het gehele slotmechanisme (vergrendeling, handvat e.d.) ?
De cilinder zelf is vrij eenvoudig;
De eerste 3 posities vanaf het sleutelgat worden gebruikt, onder én boven.
Plus de allerlaatste positie met een speciaal vergrendelings-mesje.
In de cilinder moeten dus die genummerde mesjes in (nummers 1 t/m 3, staat er ingestanst).
Elk mesje heeft ook een veertje nodig, en die moet je als eerste naast die sleuven plaatsen, te herkennen aan ronde openingen.
Welk nummer waar moet en in welke volgorde hangt van je sleutel.
Als je cilinder meer onderdelen omvat dan die genummerde mesjes en veertjes, zou ik het in een zakje doen en bij een bevriende BMW dealeRT langs gaan, want dan klinkt het alsof je voorganger iets te veel van de cilinder uit elkaar gehaald heeft.
Maak anders een foto van wat je hebt en plaats die in dit draadje, kunnen we zien wat je precies bedoelt.
Als het daarentegen echt om het slot(-mechanisme) van de koffer gaat, raad ik je (ook) aan een bevriende BMW dealeRT te bezoeken.
Ik heb de fout gemaakt met een dergelijk slot te laten kloo.en en zit nu met een 2e koffer die ik niet meer kan gebruiken.
Een dure les.
De cilinder zelf is vrij eenvoudig;
De eerste 3 posities vanaf het sleutelgat worden gebruikt, onder én boven.
Plus de allerlaatste positie met een speciaal vergrendelings-mesje.
In de cilinder moeten dus die genummerde mesjes in (nummers 1 t/m 3, staat er ingestanst).
Elk mesje heeft ook een veertje nodig, en die moet je als eerste naast die sleuven plaatsen, te herkennen aan ronde openingen.
Welk nummer waar moet en in welke volgorde hangt van je sleutel.
Als je cilinder meer onderdelen omvat dan die genummerde mesjes en veertjes, zou ik het in een zakje doen en bij een bevriende BMW dealeRT langs gaan, want dan klinkt het alsof je voorganger iets te veel van de cilinder uit elkaar gehaald heeft.

Maak anders een foto van wat je hebt en plaats die in dit draadje, kunnen we zien wat je precies bedoelt.
Als het daarentegen echt om het slot(-mechanisme) van de koffer gaat, raad ik je (ook) aan een bevriende BMW dealeRT te bezoeken.
Ik heb de fout gemaakt met een dergelijk slot te laten kloo.en en zit nu met een 2e koffer die ik niet meer kan gebruiken.
Een dure les.
-
Dank voor de tip, ik ga het wel vragen bij een dealer.
-
Blijkt toch heel moeilijk en geen schema voorhanden, wie heeft ervaring in de opbouw van het slot in de koffer, ik zit te tobben over de positie van het plastic plaatje met de 2 oogjes aan de uiteinden
A3aan
A3aan
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1722 Weergaves
-
Laatste bericht door Erik RT
-
- 7 Reacties