Motoplaza(Boonstra) Groningen

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Skippy
Type: R1100RT
Bijz: 1996
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Petten

Motoplaza(Boonstra) Groningen

Ongelezen bericht door Skippy »

Zijn er mensen welke ervaring hebben met Motoplaza Groningen, voor alle duidelijkheid, dit is de Groningse vestiging van Boonstra welke ook een sloperij bezit in Ureterp.

Ik heb mijn brommeRT met 51000 km vorig najaar partikulier gekocht, de vorige eigenaar heeft hem in 2006 met 41000 km gekocht bij Boonstra Groningen.

Nu viel het mij op dat er extreem veel voorwiellagerspeling aanwezig was, na demontage van het wiel blijkt dat er tussen de twee lagers de noodzakelijke afstandsbus compleet ontbreekt.
De lagers worden naar elkaar toe getrokken wat resulteert in ernstige schade aan de lagers en hieruit voortvloeiend ernstige veilligheids risico.
De lagers zijn er dus al eens uit geweest, iets wat bij een km stand van 41000 km waarbij de vorige eigenaar de RT gekocht heeft mijn inziens zeer onwaarschijnlijk kan plaatsvinden.

Mijn vermoeden is dan ook dat het een schade RT betreft waarbij het voorwiel vervangen is door een exemplaar met een beduidend hogere km stand, samengesteld en niet voorzien van de juiste lagers en bussen..
De afgelezen tellerstand is wel reeel gezien alle boekjes aanwezig zijn en deze kloppend zijn.

Een BMW dealer welke een Rt zo opknapt en er een voorwiel in monteert waarbij deze op een russische roulette lijkt verdient bepaald geen pluim.

Ik ben dan ook van plan om nog contact te zoeken met Motoplaza, echter gezien de 6 verlopen jaren denk ik niet veel kans te maken, de vorige eigenaar heeft er echt maar 10000 km mee gereden en geheel te vertrouwen.

Zijn er mischien meer forumleden welke ook vervelende (of mischien juist goede) ervaringen hebben met Boonstra, ik hoor het dan graag.

gRoeTen; Hans
vioma

Re: Motoplaza(Boonstra) Groningen

Ongelezen bericht door vioma »

Skippy schreef:
Nu viel het mij op dat er extreem veel voorwiellagerspeling aanwezig was, na demontage van het wiel blijkt dat er tussen de twee lagers de noodzakelijke afstandsbus compleet ontbreekt.
De lagers worden naar elkaar toe getrokken wat resulteert in ernstige schade aan de lagers en hieruit voortvloeiend ernstige veilligheids risico.
De lagers zijn er dus al eens uit geweest, iets wat bij een km stand van 41000 km waarbij de vorige eigenaar de RT gekocht heeft mijn inziens zeer onwaarschijnlijk kan plaatsvinden.

gRoeTen; Hans
Ik heb bij mijn ex 1150RT de voorwiellagers bij 22000km moeten vervangen en die km waren aantoonbaar echt .
Jekihero
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

Gebruik de zoekfuctie eens op het F800 forum.

Ronald
Skippy

Ik heb zelf tot eind van de 90-er jaren als eerste monteur in de personenwagen sector gewerkt.

Toen ik begon in de 70-er jaren was het al niet meer normaal dat wiellagers onder de 100000 km vervangen moeten worden.
Zoals al aangegeven is het vervangen van een wiellager bij 22000 km een volstrekt belachelijk feit.

Het kan toch niet zo zijn dat onze peperige geprijsde Rt van de 90-er de kwaliteit heeft van de 60-er jaren, zo ja moet BMW toch wel eens achter zijn oren moeten krabben zodat ze een betere kwaliteit gaan leveren als de chinese producenten.

Hans
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik weet niet welk merk lagers BMW gebruikt bij de boxers maar in de F650 modellen zitten vaak lagers uit Bulgarije in van een slechte kwaliteit. Ik denk ook niet dat het normaal is om wiellagers te moeten vervangen bij zulke lage kilometerstanden. Het klopt wat je zegt van wiellagers bij auto's. Zelfs in de jaren 70 gingen ze al rond de 100000km mee. Nou ga ik die van mij ook even controleren je weet maar nooit hé.

Ton
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

Wees gerust heren alles gaat stuk lees maar eens op het forum de een heeft pech de ander niet zo is het eenmaal.

Jammer vind ik dat je een motor particulier koopt en vervolgens klachten hebt , daar heb je een dealer voor denk ik die lost het voor je op als je daar een motor koopt.
Het is eenmaal risico als je bij een particulier koopt omdat je goedkoper uit bent toch .

Wel vervelen maar zo is het eenmaal
Jekihero

thooms schreef:
knipperdeknip ............

de een heeft pech de ander niet zo is het eenmaal.

Wel vervelen maar zo is het eenmaal

Jammer dat Mercedes Benz geen motorfietsen maakt, daar geldt
Kwaliteit mag geen toeval zijn..........................

Ronald
Ton1959

Jaren geleden was alles uit Duitsland goed maar nu is de kwaliteit vaak ook bij de Duitsers om te _002 _002 _002 . Ik heb dan ook zo'n 20 jaar aan Mercedes gewerkt en ik zag het in die tijd hard achteruit gaan bij Mercedes.
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 02 apr 2012, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
tamme

Ongelezen bericht door tamme »

maar moet je een dealer verantwoordelijk stellen, als je de motor particulier gekocht hebt??
Jekihero

tamme schreef:maar moet je een dealer verantwoordelijk stellen, als je de motor particulier gekocht hebt??
Ja, dat is toch enige partij met wie je een contract hebt?
Tijd is hier minder belangrijk, je kunt immers pas klagen als een klacht zich openbaart.

Suc6!

Ronald
Ton1959

Je kan nooit die dealer daar de schuld van geven omdat je geen bewijs heb dat hij hier iets mee te maken heeft. En als hij een dealer zou zijn die zo'n slecht werk levert dan gaat hij dat al zeer zeker ook nooit toegeven.

Ton
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 02 apr 2012, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

Goed, om weer op het topic terug te komen en om de vraag te beantwoorden;

ik meen in het verleden weleens gehoord te hebben _001 dat Ureterp wel eens wat slooponderdelen
verwerkte en verkocht aan klanten. Let wel: ik zeg niet dat het zo is! :roll:
(je moet tenslotte voorzichtig zijn op een forum :$ )

Met Motorplaza Groningen heb ik geen ervaring maar wel met Motorplaza Heerenveen, dit is
ook van Boonstra maar de garage is over van BMW Schans te Heerenveen. Over het algemeen
ben ik tevreden over H'veen, maar zoals reeds in andere topics gezegd:
ik ga liever naar Tjibbe van Houten in Marum (Gr)

[groet]
Harald
-1200-
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Jekihero schreef:Jammer dat Mercedes Benz geen motorfietsen maakt, daar geldt
Kwaliteit mag geen toeval zijn..........................

Ronald
Das war ein mal... Met het verstrijken van de jaren bleek ook daar de kwaliteit aan erosie (lees: corrosie) onderhevig...

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Habeve schreef:Goed, om weer op het topic terug te komen en om de vraag te beantwoorden;

ik meen in het verleden weleens gehoord te hebben _001 dat Ureterp wel eens wat slooponderdelen
verwerkte en verkocht aan klanten. Let wel: ik zeg niet dat het zo is! :roll:
(je moet tenslotte voorzichtig zijn op een forum :$ )

Met Motorplaza Groningen heb ik geen ervaring maar wel met Motorplaza Heerenveen, dit is
ook van Boonstra maar de garage is over van BMW Schans te Heerenveen. Over het algemeen
ben ik tevreden over H'veen, maar zoals reeds in andere topics gezegd:
ik ga liever naar Tjibbe van Houten in Marum (Gr)

[groet]
Harald
-1200-
Hallo Harald.
Tjibbe is nog één die nog echt sleutelen kan en die hart voor zijn vak heeft,en wat BMW betreft hoef je hem niks te vertellen.Maar dan gaat het wel om modellen tot ongeveer 2005 daarna was hij dealer af.En oldtimers natuurlijk.

Gr-Kees.
Kees BMW
Hazeldonk
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

De enige die aansprakelijk is voor de toestand van de motor is de verkopende particulier. Boonstra, ook al is het voorzichtig, in een kwaaddaglicht stellen lijkt verdacht veel op "smaad".
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Jekihero

Hazeldonk schreef:De enige die aansprakelijk is voor de toestand van de motor is de verkopende particulier. Boonstra, ook al is het voorzichtig, in een kwaaddaglicht stellen lijkt verdacht veel op "smaad".
Ik ben nu in verwarring. :$
Van de OP begrijp ik dat als particulier de motor van Boonstra is gekocht, en vanzelfsprekend moet je alleen in dat geval naar Boonstra met je klacht.
Hij die eist bewijst, en dat is in dit geval waarschijnlijk erg lastig maar beslist geen reden om er dan maar vanaf te zien.

Het kan m.i. geen toeval zijn dat op meerdere plaatsen gelijksoortige klachten worden geuit.

Ronald
Ton1959

De huidige eigenaar kocht de motor van een particulier dus je hebt niks meer te maken met Boonstra. Het zal dus altijd gissen blijven omdat niemand zal toegeven.
HenkvanR
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Ton1959 schreef:De huidige eigenaar kocht de motor van een particulier dus je hebt niks meer te maken met Boonstra. Het zal dus altijd gissen blijven omdat niemand zal toegeven.
Aha, dat was voor mij ook niet helemaal duidelijk, ??? had de huidige eigenaar hem nu van Boonstra of particulier gekocht??? nu snap ik hem.
Dan kan je inderdaad nu geen verhaal meer halen bij Boonstra, hoewel hij misschien wel genegen is mee te werken maar is hij niet verplicht.
[groet]
HenkvanR -1200-
Ton1959

En ook die zou natuurlijk nog kunnen zeggen dat hij niks aan de wiellagers heeft gedaan. Als iemand zoiets zou toegeven zou die ook niet erg slim zijn. Al is iemand die die afstandsbus al vergeet is die persoon natuurlijk al niet erg slim (of erg haastig).
Habeve

Hallo Harald.
Tjibbe is nog één die nog echt sleutelen kan en die hart voor zijn vak heeft,en wat BMW betreft hoef je hem niks te vertellen.Maar dan gaat het wel om modellen tot ongeveer 2005 daarna was hij dealer af.En oldtimers natuurlijk.

Gr-Kees.
Klopt, Tjibbe is vooral bekend om zijn restauratieobjecten/oldtimers, die worden weer in nieuwstaat gebracht.
Tjibbe is zijn dealerschap kwijtgeraakt aan Schans BMW Heerenveen, nu Motorplaza (Boonstra) maar heeft
niet stilgezeten en zich ook toegelegd op BMW's van na 2005. Hij heeft diagnoseapparatuur aangeschaft en
heeft daardoor mijn -1200- prima af weten te stellen. Je kunt bij Tjibbe ook altijd terecht voor raad en
een gezellige babbel (met koffie) _004

Trouwens, op 21 april houdt hij een grote schuurverkoop in Marum. Hij heeft nog heel veel gebruikte
en nieuwe BMW onderdelen liggen, dus wie interesse heeft,.........sla je slag.

[groet]
Harald
-1200-
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Habeve

Jekihero schreef:
Hazeldonk schreef:De enige die aansprakelijk is voor de toestand van de motor is de verkopende particulier. Boonstra, ook al is het voorzichtig, in een kwaaddaglicht stellen lijkt verdacht veel op "smaad".
Even voor de goede orde: ik heb niemand beschuldigd of in een kwaad daglicht gesteld. Er werd een vraag gesteld en Boonstra Ureterp is een bedrijf dat motoren sloopt, onderdelen verkoopt, een werkplaats heeft en handelt in motoren. Tevens is Boonstra eigenaar van Motorplaza Groningen en Heerenveen. :roll: _001
Mocht mijn commentaar op de vraag opgevat worden als "smaad" dan is dat onterecht.

[groet]
Harald
-1200-
Skippy

Ik heb inderdaad de motor van een partikulier gekocht en zou deze aansprakelijk kunnen stellen.

Gezien dat deze man ter goeder trouw is en zelf geen reparaties cq onderhoud verricht heeft maar het onderhoud heeft laten verrichten bij Boonstra wil ik deze man hier niet mee opzadelen.

Gezien de tijd tussen aankoop van de vorige eigenaar en mijn aankoop (6 jaar terug) zal Boonstra een lange neus trekken. _002 _002 .
Als ik langs diverse Fora op internet ga en beoordelings sites blijk ik bij lange na niet de enigste te zijn met problemen.
Dit varieerd van kleine problemen tot complete schade fietsen welke totalloss waren en toch met lichte schade aangeboden worden (meerdere gevallen op internet gelezen).
Een reden om met een gigantische boog om dit bedrijf heen te lopen en naar een gerenomeerd bedrijf op zoek te gaan.

Als je op internet rondstruind zijn er niet zoveel waar de klant koning is en deze eerlijk en goed behandeld word.

_004 _004 Het wiel is uiteindelijk gerepareerd door motorcentrum Bruurs in Noord-scharwoude, naar volle tevredenheid met een vriendelijke service en schappelijke prijzen.Ze zijn 35 jaar BMW dealer geweest totdat BMW de fabriek vond dat ze maar een Belachelijke Mega Werkplaats cq showroom moesten realiseren, nadien richten ze zich alleen nog op onderhoud van BMW en zijn dealer af. _004 _004 _004

Voor mij is nu de zaak afgedaan hopende dat het bij dit enigste geval blijft.

Grt. Hans

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”