Registratie GPS bij verkoop

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Esdert.Edens
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW K1200LT 1999 /Champagne/Zilver/Zwart/Chroom
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Ongelezen bericht door Esdert.Edens »

Beste leden,

Een tip:
Indien je een motor verkoopt en daarbij ook je Navigatie (bijv. Garmin) overleg dan even met de nieuwe eigenaar dat je die navigatie-unit (serienummer) loskoppelt van jouw account bij Garmin.nl.
Een emailtje aan support.(garmin).nl dus de leverancier met ...je account het serienummer en reden van afsluiting (verkoop) is genoeg.
Hierna kan de nieuwe eigenaar het toestel dan registreren op zijn naam (account) wat als voordeel biedt dat hij zijn eigen kaarthistorie, softwareupdates en reparartieoverzichten kan zien e.d.

Tot ziens op 22 april.
Esdert Edens
Met Vriendelijke Motorgroet
Marieke Wilbrink & Esdert Edens
wil51
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Bij Garmin kan je dat via de website doen. Hoef je geen reden op te geven en de nieuwe eigenaar kan ook meteen registreren. Email naar support garmin is niet nodig.
Bart51
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groene Hart

Re: Registratie GPS bij verkoop

Ongelezen bericht door Bart51 »

Misschien koop ik toch maar een 2e hands Zumo 550. (Ik moet mijn portemonnee nl een beetje in de gaten houden). De Zumo 220 en 350 gaan nieuw toch al gauw over de € 500,00. Het lieftst koop ik er eentje met lifetime update en On Route motorkaart.

Ik heb misschien iets gemist waardoor ik misschien iets vraag wat al is beantwoord:
Kan een Zumo 550 de routes gemaakt in Basecamp laden en verwerken?
Blijft bij ver-/aankoop van een 2e hands zumo de lifetimeupdate van toepassing?

Ben erg nieuwsgierig hiernaar.

Alvast dank
Groet Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja, BaseCamp kan prima overweg met de Zumo 550 vwbt de routes e.d.

Nee, in principe vervallen alle registraties en dus ook LifeTime abonnementen bij een verkoop. (als deze geactiveerd zijn)

Alle reeds gedane aanschaffen komen te vervallen, zover ze niet reeds op het apparaat zijn geïnstalleerd.
Oftewel, als er via LifeTimeUpdate de nieuwste kaart geïnstalleerd is, kan deze (op het apparaat) gebruikt blijven worden.
Maar eventuele LifeTimeUpdates ná de verkoop, zullen opnieuw aangeschaft moeten worden.

Wat je ook kunt doen/proberen is via "My.Garmin.com" de registratiegegevens wijzigen, zoals nieuwe naam, e-mail adres, telefoonnummers etc naar de nieuwe eigenaar, als je het oude email-adres en password van de vorige eigenaar hebt.

Can I transfer my downloadable content or purchases if I sell or give my GPS away?

03/30/2012

If you decide to delete your registered automotive GPS and give it to another individual or privately sell it, please consider that the purchases you made for that device are not transferable.

Below is a list of downloadable content or purchases that can be used if still loaded to the device, but cannot be accessed in the MyGarmin account of the new owner:

◦nuMaps Lifetime Map Updates
◦nuMaps Onetime Map Update
◦Supplemental Map Downloads
◦Mad Maps
◦Safety Camera Subscriptions
◦Games
◦FM Traffic Subscriptions
If one of the above is already loaded to a device when it is received, the item can be used but no updates can be accessed from myGarmin without purchasing a new item, subscription, or service.
GiSmo
Type: R1150RT
Woonplaats of omgeving: Parel van de Veluwe

Ongelezen bericht door GiSmo »

Of je laat hem gewoon op jouw naam staan, met een gewijzigd wachtwoord, emailadres, adres en telefoonnummer. Zo heb ik het gedaan omdat bij mijn Zumo een lifetime update zat. De volgende eigenaar heeft dan gewoon deze updates tot het apparaat onbruikbaar wordt. Enige nadeel is dus de gebruikersnaam.

Als je zelf dan een nieuw apparaat koopt moet je even een tweede account aanmaken. Deze tip kreeg ik van de mensen van Waypoint uit Notter. Het is toch erg zonde om die lifetime updates te laten vervallen of niet?

Kees
Suzuki GT-750, Honda CX-500, BMW R100RS, Kawasaki ZZR-600, Ducati 900SS, BMW R1150GS, BMW R1150RT, BMW R1150GS
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Is correct: een los gekochte lifetime update zal vervallen als je het toestel loskoppelt van het account.

Maar inderdaad: als je als meneer pietersen het toestel koopt van meneer klaas jansen (garmin gebruikersnaam klaasjansen) en meneer jansen wil z'n username en password aan je overdragen dan kun je de lifetime gewoon blijven gebruiken (en het email adres aanpassen aan dat van jezelf). Hooguit kan het lastig zijn als meneer jansen meerdere toestellen geregistreerd heeft, of bijvoorbeeld z'n garmin connect account wil kunnen blijven gebruiken (routeuitwisseling, maar vooral gebruikt voor fitness). Nadeeltje is dan allicht wel dat je telkens een kleine identiteitscrisis hebt als je, als Pietersen, moet inloggen als Jansen ;)

Zelf heb ik altijd geadviseerd bij het aanmaken van een garmin account gewoon het serienummer van het toestel te gebruiken als zowel username als password. Raak je nooit kwijt en is makkelijk overdraagbaar.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
GiSmo
Type: R1150RT
Woonplaats of omgeving: Parel van de Veluwe

Ongelezen bericht door GiSmo »

Ja inderdaad Hans,
da's een nog betere tip, het serienummer registreren als username en password....
Dat ik daar nou niet op kwam :-)

Ga ik doen bij mijn nieuwe 350!

Groet,
Kees
Suzuki GT-750, Honda CX-500, BMW R100RS, Kawasaki ZZR-600, Ducati 900SS, BMW R1150GS, BMW R1150RT, BMW R1150GS
PaPinkelman
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Hans Vaessen schreef:Is correct: een los gekochte lifetime update zal vervallen als je het toestel loskoppelt van het account.
Hoe zit dat nu met een toestel dat gekocht is mét een 'ingebakken' lifetime update? Zoals bijvoorbeeld de Zumo 350LM? Aangezien dit toestel niet zonder lifetime update geleverd wordt, zou het logisch zijn dat het wél met de update doorverkocht kan worden.

[Niet dat ik er nu al vanaf wil, maar het kán een keer gebeuren.... ;) ]
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Hans Vaessen

Ik heb het niet getest, maar het lijkt erop dat het dàn allemaal inderdaad probleemloos verloopt.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

GiSmo schreef:Ja inderdaad Hans,
da's een nog betere tip, het serienummer registreren als username en password....
Dat ik daar nou niet op kwam :-)

Ga ik doen bij mijn nieuwe 350!

Groet,
Kees
Ik wil(de) ook een 350 kopen.
Eerst even met Waypoint overlegd over de OnRoute Motorkaart licenties ( Benelux en DACH) die gekoppeld zijn aan mijn 2720. Die wilde ik graag op de 350 overzetten. Ze zijn bereid om om die over te zetten als de 2720 kapot is. En dat is die niet.
Heeft iemand een hamer te leen, opdat ik de 2720 naar de eeuwige jachtvelden kan helpen?
Laatst gewijzigd door doov650 op 02 aug 2012, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
PaPinkelman
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ik denk dat je beter kan proberen de SP2720 te verkopen. Je kunt daar misschien wel meer voor vangen dan een nieuwe Motorkaart kost (zeker als je die tegelijk met de 350 koopt, dan krijg je een leuke korting).
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Hans Vaessen

Absoluut!

Reden dat men het heeft over 'defect' is dat de licentie van je motorkaart gekoppeld kan worden aan één toestel. Is dat apparaat defect, en gaat het daarmee uit roulatie, dan kan onroute die licentie overzetten naar een vervangend toestel. Bij bijvoorbeeld een garmin lifetime update werkt het net zo.

Bij aanschaf van een nieuw toestel (bij waypoint) krijg je een flinke korting op de motorkaart, en betaal je voor benelux pus dach, ik meen, 99 euro (normaal 119 + 49).

De 2720 mag dan misschien een oud beestje zijn maar als je die voor honderd euro op marktplaats zet (zeker omdat er een motorkaart bij zit) ben je 'm voor 99 euro binnen een dag kwijt. Met 200 a 250 euro binnen twee dagen ;) Zeker niet kapotslaan dus!
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
flyer
Type: R1200RT
Land: Netherlands
Woonplaats of omgeving: Friesland

Ongelezen bericht door flyer »

Hallo,

Ik heb zelf een Zumo550 van 4 jaar.
Kan iemand mij vertellen wat de levensduur ongeveer is van deze systemen.
Dit i.v.m. evt. aankoop van de lifetime update.
Of is het een overweging waard om een nieuw systeem te kopen.
Daar kan ik dan de ik meende ongeveer € 85,00 van af trekken.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ivm met off topic gaan is dit draadje gesloten . . . .
Afbeelding
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”