Help, lekkeage.

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Paul

Help, lekkeage.

Ongelezen bericht door Paul »

Omdat mijn linker cilinder iets olie lekte na het kleppenstellen heb ik de kleppendeksel weer losgemaakt.
Ik wilde de pakking goed schoonmaken en kijken of ik hem weer dicht kon krijgen.
Tijdens het werken viel dit ineens op de grond. Zo in mijn kleppendeksel die onder mijn cilinder lag.

Nu mag ik toch een boon zijn als ik kan vinden waar dit vandaan komt.
Wie herkent dit en weet waar het hoort.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Paul op 18 mar 2009, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

motorpappa

Re: Help

Ongelezen bericht door motorpappa »

Vrij vertaald uit het engels een demper-blok.
Onder het kleppendeksel, ... Wacht, zal ff proberen een plaatje te scannen en te plaatsen...
tot zo
oke:
Afbeelding

Toch handig zo'n werkplaatshandboek van Haynes.
Groeten Micha
Paul

Haha je bent een echte motorpappa!
Je hebt me fantastisch geholpen.
Alles zit weer op zijn plek en net een stukje gereden en vooralsnog is de cilinder nu droog.
Morgen voor ik op pad ga weer even checken.

Nog maals heel erg bedankt! :D
Paul

:O Er lag vanochtend toch weer een klein olievlekje onder de linker cilinder.
Vanavond maar eens goed kijken of het via het kleppendekselpakking of via het bougie gat lekt.

Vervangen jullie altijd deze pakkingen wanneer het kleppendeksel er af is geweest.
Hel leek mij zelf niet nodig omdat het stevige kunstof en rubberen pakkingen zijn.
Beamietoo

Re: Help, lekkeage.

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Paul,

Het is niet nodig om een onbeschadigd dekselpakking te vervangen. Altijd voorzichtig zijn met het aandraaien van de 4 deksel bouten. Altijd cris-cross.
Ik ben ook en Haynes fan en die geeft 8 Nm als aandraaimoment. Dat is vrij weinig.
Gr,
Kenny
Paul

Ok, kruislings doe ik altijd al.
Vanavond heb ik ook een moment sleutel tot mijn beschikking.
Ik zal deze gebruiken.

Beamietoo

Mooi man.
Dat is een essentiele stuk gereedschap. Gebruik van de juiste tools maakt onderscheid tussen monteurs. Als je denkt dat je vier klepdeksel bouten te strak hebben aangedraaid dan kan je de pakkingen hebben gecomprimeerd en misschien beschadigd. Om zeker te weten moet je ze naast nieuwe onderdelen zetten om te vergelijken. De kleine verhoogde rubbere ribbels moeten niet plat zijn anders moet je ze vervangen.
Succes.
Gr,
Kenny
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo,

Je draait de pakking niet inelkaar,maar de schroefdraad dol in de cilinderkop.

Succes,
Kees BMW
Paul

Toen ikgisteren van mijn werk naar huis wilde gaan viel het mij op dat er nu geen druppeltjes olie onder mijn cilinder lagen.
Thuis gekomen de cilinder goed schoongemaakt met een doek.

Later naar mijn maat gereden om daar alles weer goed te monteren maar daar aangekomen was alles nog steeds droog. :D
Ik heb dus maar besloten er niets aan te doen.
Misschien was er olie in de cilinderbeschermer gelekt en door op zijn zijstandaard te zetten weer uitgelopen.
Dus ik hoop dat ik het toch goed afgedicht had en dat alles gewoon in orde is.
Kees BMW

Hallo,

Ik heb op een Duits Forum gelezen dat het peilglas er spontaan uit kan vallen door veroudering van de rubberen pees om het peilglas.Dit kan dus vooral gebeuren als je bij warm weer in de File staat en de motor extreem warm wordt.Sommige mensen laten dus bij een grote beurt het peilglas vernieuwen,ook om dat het peilglas na verloop van tijd troebel wordt.De pees wordt op den duur gaar en de elastische tijd van de pees verdwijnt,dus ook de spanning met gevolg het uit vallen het peilglas.Heeft één van de forum leden hier al ervaring mee?

Succes,
Kees BMW
Beamietoo

Wel gelezen dat dit probleem onderweg ellende is en sommige met ervaring houden een passende stopper aanbord voor een nood reparatie.
Gr,
Kenny

Kees BMW

Hallo,

Bij de 1200 serie is het Peilglas met een borgveer geborgd,dus ze hebben er wel van geleerd.

Succes,
Kees BMW
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Dat is ook 1 van de onderdeeltjes die bij mij std onder het zadel meerijden.

Verder heb ik altijd bij;
Generatorsnaar.
Hall sensor.
Set remblokken.
Wat extra gereedschap (ratel met wat doppen, torx en imbus bits met houder)
Gas- en koppelingskabel.

Alles in een lap onder het kontje.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Kees BMW

Hallo,

Ik mis nog een paar reserve bougies, zekeringen, lampjes en flesje olie.

Succes,
Kees BMW
PaulRS

Hoi.

Gaan bougies nog stuk, tegenwoordig?
Ik vervang ze gewoon elke 2e beurt.

De rest kan je overal kopen.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Paul

Ik heb tegenwoordig alleen het boordgereedschap bij me.
Mijn ervaring is dat waneer ik extra zaken mee neem heb ik het nodig ook.

Dus zo veel mogelijk thuislaten en de ANWB pas in de binnenzak.

han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Hallo,
Ik heb al lang geleden van 2 dealers het advies gekregen als je de kleppendeksels verwijderd om dan de rubberring van het bougiegat altijd te vervangen. kost weinig en geeft zekerheid. De rubber pakking van de deksels zelf hergebruik ik weer.

En waarom nemen jullie zoveel reserve delen mee ? Zeker vroeger ook Harley gereden???? :D :D :lol:
met vr gr
Han
PaulRS

Hoi.

De ervaring maakt je wijs. :D

Ga je met een BMW op pad, weet je wat er stuk kan en dat neem je mee, vroegah toen ik nog fanatiek Guzzi reedt, ging er ook altijd een kruiskoppeling, een dynamo-rotor en koppelingskabel mee.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Kees BMW

Hallo

In 1972 reed ik op een Guzzi en waren mijn vrouw en ik naar de "Olof Wegraces" in Hilvarenbeek geweest{goeie ouwe tijd] toen in Twello mij licht uit viel, zitten klooien onder een lantraanpal met een nieuwe lamp er in te zetten.Sinds dien altijd een kleine zak latraan bij me.In 1980 reed ik in Oost Duitsland toen er iemand met een 1cil BMW R26 aan de kant van de weg stond,zijn kleppen deksel was los geraakt omdat ik altijd ook wat boutjes en moertjes bij me heb kon ik deze man mooi helpen.En kon hij ook weer verder rijden,zo kan je een ander ook helpen als je wat spulletjes bij je hebt.

Succes,
Kees BMW

Gesloten

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”