even voorstellen
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- Lemoi
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
even voorstellen
Hallo Allemaal,
Ik ben begonnen aan mijn midlife crisis dus moest ik maar eens motor rijden. Vorig jaar mijn rijbewijs gehaald en sinds januari een BMW R1100RT uit 2000 gekocht (hoewel ik eigenlijk alleen maar een helm ging kopen).
nu alweer 3500 KM verder en het is een lekkere motor om op te rijden (naast wat kleine dingetjes die ik nog even moet laten nakijken)
Ik had al veel gelezen op dit forum over de R1100RT en heeft me dus geholpen om de motor te leren kennen.
Ik hoop nog veel rijplezier te hebben de komende jaren en nog veel te leren op dit forum.
Dus tot ziens
Hans
Ik ben begonnen aan mijn midlife crisis dus moest ik maar eens motor rijden. Vorig jaar mijn rijbewijs gehaald en sinds januari een BMW R1100RT uit 2000 gekocht (hoewel ik eigenlijk alleen maar een helm ging kopen).
nu alweer 3500 KM verder en het is een lekkere motor om op te rijden (naast wat kleine dingetjes die ik nog even moet laten nakijken)
Ik had al veel gelezen op dit forum over de R1100RT en heeft me dus geholpen om de motor te leren kennen.
Ik hoop nog veel rijplezier te hebben de komende jaren en nog veel te leren op dit forum.
Dus tot ziens
Hans
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: even voorstellen
Hans, welkom op dit gezellige forum.
Je kan hier genoeg lezen.
Maar het mooiste is motorrijden, je gaat ervan genieten.
Richard
Je kan hier genoeg lezen.
Maar het mooiste is motorrijden, je gaat ervan genieten.
Richard
- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Hans, van harte welkom en wellicht tot een treffen (die trouwens zeer binnenkort plaatsvindt).
GrTz
BertL
BertL
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Woonplaats of omgeving: Uden
[welkom] Hans!
Ach ja, die helmen ook..voordat je het weet zit er een brommert aan vast.. :lol: Veel plezier op dit forum en met je
.
O ja, mocht je binnenkort een heeele mooie titanzilveren
in de buurt van het Paleiskwartier zien 'cruisen' , dan is dat ikke.. 
Ach ja, die helmen ook..voordat je het weet zit er een brommert aan vast.. :lol: Veel plezier op dit forum en met je

O ja, mocht je binnenkort een heeele mooie titanzilveren

Ik heb nog niemand horen zeggen dat hij of zij spijt heeft van de aanschaf van een BMW.
Zo te horen zal dat voor jou niet anders zijn.
Veel plezier en veilige kilometers
Luc
Luc
- EL SCORPIO
Luc, ik wel.Erteetje schreef:Ik heb nog niemand horen zeggen dat hij of zij spijt heeft van de aanschaf van een BMW.
Luc
Ik heb spijt dat ik een BMW F800ST had gekocht. Hij was nieuw maar binnen 1 jaar ingeruild op mijn RT.
Van de RT heb ik nog steeds geen spijt.
Je mag dan spijt hebben gehad van het model, maar niet van het merkbeemerrichard schreef:Luc, ik wel.Erteetje schreef:Ik heb nog niemand horen zeggen dat hij of zij spijt heeft van de aanschaf van een BMW.
Luc
Ik heb spijt dat ik een BMW F800ST had gekocht. Hij was nieuw maar binnen 1 jaar ingeruild op mijn RT.
Van de RT heb ik nog steeds geen spijt.

Luc
- rob55
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: 1200GS 2008 Blauw
- Woonplaats of omgeving: Grave
Een helm kopen. Had je al een gemotoriseerde 2 wieler. Of had je echt last van je midlifecrisis.
Nu heb je en een helm en een BMW
.
Goed gedaan !!!!
Veel veilige kilometers gewenst.
mogelijk treffen we elkaar bij het
. Dat start in nijmegen.
Rob55
Nu heb je en een helm en een BMW

Goed gedaan !!!!
Veel veilige kilometers gewenst.
mogelijk treffen we elkaar bij het

Rob55
- EL SCORPIO
Voor de F800ST, de kwaliteit is niet als die van de RT. En als je op het F800 forum leest hoeveel mensen problemen hebben met de aandrijfriem waar de tanden vanaf knallen.Erteetje schreef:Je mag dan spijt hebben gehad van het model, maar niet van het merkbeemerrichard schreef:Luc, ik wel.Erteetje schreef:Ik heb nog niemand horen zeggen dat hij of zij spijt heeft van de aanschaf van een BMW.
Luc
Van de RT heb ik nog steeds geen spijt.![]()
![]()
![]()
![]()
Luc
Hij zou 40.000km mee moeten gaan maar er zijn er die na 19.000km er al mee stoppen.
In het begin wiellager problemen en ga zo maar door. Ben blij dat ik de overstap heb gemaakt.
Die van mij had 3000 km op de klok en toen heb ik hem ingeruild. Geen zin meer in het zoeken naar de juiste zit met verhoger/verlagers enz.
En geen zin meer in die problemen.
De RT is gewoon heerlijk en die heeft nu een eigen gezicht gemaakt naar mijn opties.

- Lemoi
bedankt voor de reacties!
Ik zal eens kijkenof ik die mooi glimmende in het paleis kwartier zie ( ik woon net aan de andere kant van het spoor bij die Bakker om de hoek, andere hoek dan)
En ja zo kan het gaan. In de zomer als verjaardags cadeau een motor opleiding (zo'n snel cursus, binnen 2 maanden klaar). Toen verschillende motoren gehuurd om gevoel te krijgen. Dan maar een eigen helm, is toch beter als elke keer een huurhelm.
Tja toen ging het mis. Januari Helm kopen, eerst naar de motoren gekeken "kopje koffie meneer" zei de verkoper. Ik zei "ja maar ik koop toch geen motor". Even gekeken bij een motor. verkoper: "ik pak de sleutel wel even", ik:"ja maar ik koop toch geen motor", motor gestart, klonk goed (was btw een harley :-) ). En de hele tijd mijn dochter (7): "je moet een motor kopen papa" (dat helpt dus ook niet)
Toen naar boven voor een helm. Helm uitgezocht, even bij de jassen kijken, zijn toch in de uitverkoop en een eigen jas is ook wel makkelijk. Jas gevonden en van een jas naar een broek, laarsen, niergordel en handschoenen, effe meer als 1000 euro................................... "misschien toch wel goed om een motor te kopen., dan kan ik ook wat van de prijs van de kleding afpraten". Ofwel toch maar een motor gekocht, zat eerst te kijken naar een R1150RT die wat minder oud was maar toch maar deze genomen, wat ouder maar dan kan ik nog eens wat "fout" doen als beginner
.
En nu dus alweer 3500 KM verder en heel erg leuk.
Nou tot binnenkort dan!
groet,
Hans
Ik zal eens kijkenof ik die mooi glimmende in het paleis kwartier zie ( ik woon net aan de andere kant van het spoor bij die Bakker om de hoek, andere hoek dan)
En ja zo kan het gaan. In de zomer als verjaardags cadeau een motor opleiding (zo'n snel cursus, binnen 2 maanden klaar). Toen verschillende motoren gehuurd om gevoel te krijgen. Dan maar een eigen helm, is toch beter als elke keer een huurhelm.
Tja toen ging het mis. Januari Helm kopen, eerst naar de motoren gekeken "kopje koffie meneer" zei de verkoper. Ik zei "ja maar ik koop toch geen motor". Even gekeken bij een motor. verkoper: "ik pak de sleutel wel even", ik:"ja maar ik koop toch geen motor", motor gestart, klonk goed (was btw een harley :-) ). En de hele tijd mijn dochter (7): "je moet een motor kopen papa" (dat helpt dus ook niet)
Toen naar boven voor een helm. Helm uitgezocht, even bij de jassen kijken, zijn toch in de uitverkoop en een eigen jas is ook wel makkelijk. Jas gevonden en van een jas naar een broek, laarsen, niergordel en handschoenen, effe meer als 1000 euro................................... "misschien toch wel goed om een motor te kopen., dan kan ik ook wat van de prijs van de kleding afpraten". Ofwel toch maar een motor gekocht, zat eerst te kijken naar een R1150RT die wat minder oud was maar toch maar deze genomen, wat ouder maar dan kan ik nog eens wat "fout" doen als beginner

En nu dus alweer 3500 KM verder en heel erg leuk.
Nou tot binnenkort dan!
groet,
Hans
Hoi Hans
Succes met je R1100RT en met de motor ziekte. Als je eenmaal begint dan gaat het niet meer over. Maar ja je kan ergere dingen treffen in het leven.
Dus je woont vlak bij het Paleis kwartier? Ik heb daar een tijd terug nog foto's van gemaakt, zeer apart. De Armada
Ton
Succes met je R1100RT en met de motor ziekte. Als je eenmaal begint dan gaat het niet meer over. Maar ja je kan ergere dingen treffen in het leven.
Dus je woont vlak bij het Paleis kwartier? Ik heb daar een tijd terug nog foto's van gemaakt, zeer apart. De Armada
Ton
- Lemoi
Hi Ton,
Dank je.
Ik woon net aan de andere kant van het spoor ofwel ricting centrum in zo'n oud heren huis op de bovenste etage
Dank je.
Ik woon net aan de andere kant van het spoor ofwel ricting centrum in zo'n oud heren huis op de bovenste etage
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!