Mijn eerste RT
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Mijn eerste RT
Hallo allemaal,
Ik heb me zojuist aangemeld bij dit forum. Mijn naam is Peter, ik ben 43 en gehuwd zonder kinderen.
Ik rij sinds september 2009. Sindsdien rij ik ieder jaar rond de 25.000 km; puur voor de lol (geen woon/werk).
Allereerst op een 1200 GS. Die heb ik na 2 jaar omgeruild voor deze prachtige RT:
Mijn vrouw rijd op een 650 GS. Omdat ik veel meer kilometers maak rij ik echter vrij vaak alleen, of soms
korte toertjes met een maat. En nu wellicht in de toekomst ook met andere forum-leden! :o) Gezellig. Ik
ben vooral in voor 1 tot 4 daagse ritjes (niet langer).
Waar mijn interesse vooral naar uitgaat is; een betere motorrijder worden. Theorie, trainen, kilometers
maken, ervaringen lezen, etc etc. Mijn volgende stap is in april; dan ga ik met bert duursma (van Berrt)
een weekend enduro training doen in Hechlingen/duitsland. Ik kijk er naar uit :o)
Naast de RT heb ik een kawasaki z1000sx.
Ook leuk.
Maar daar gaat dit forum niet over :o)
Groetjes!
Peter
Ik heb me zojuist aangemeld bij dit forum. Mijn naam is Peter, ik ben 43 en gehuwd zonder kinderen.
Ik rij sinds september 2009. Sindsdien rij ik ieder jaar rond de 25.000 km; puur voor de lol (geen woon/werk).
Allereerst op een 1200 GS. Die heb ik na 2 jaar omgeruild voor deze prachtige RT:
Mijn vrouw rijd op een 650 GS. Omdat ik veel meer kilometers maak rij ik echter vrij vaak alleen, of soms
korte toertjes met een maat. En nu wellicht in de toekomst ook met andere forum-leden! :o) Gezellig. Ik
ben vooral in voor 1 tot 4 daagse ritjes (niet langer).
Waar mijn interesse vooral naar uitgaat is; een betere motorrijder worden. Theorie, trainen, kilometers
maken, ervaringen lezen, etc etc. Mijn volgende stap is in april; dan ga ik met bert duursma (van Berrt)
een weekend enduro training doen in Hechlingen/duitsland. Ik kijk er naar uit :o)
Naast de RT heb ik een kawasaki z1000sx.
Ook leuk.
Maar daar gaat dit forum niet over :o)
Groetjes!
Peter
- Berrybeer
- 2023
- Berichten: 1415
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
- Locatie: Uden
Re: Mijn eerste RT
[welkom] Peter!
Veel plezier met je mooie
en op dit forum. En ervaring opdoen?...veel km's maken zou ik zeggen..
alhoewel een motorrijdvaardigheidstraining natuurlijk ook nooit weg is, bijvoorbeeld bij de KNMV..http://www.knmv.nl/rijopleidingen/cursusaanbod/vro
Veel plezier met je mooie


Re: Mijn eerste RT
Hallo Peter
Welkom hier,en veel plezier met de nieuwe boxer.
veel verschil met rijden, de GS of de RT ?
Welkom hier,en veel plezier met de nieuwe boxer.
veel verschil met rijden, de GS of de RT ?
- EL SCORPIO
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: Mijn eerste RT
Hallo Peter,
Welkom op dit gezellige forum en heel veel veilige en mooie km's toegewenst met je RT.
Richard
Welkom op dit gezellige forum en heel veel veilige en mooie km's toegewenst met je RT.
Richard
- BertL
- 2024
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
- Locatie: Ommen
Re: Mijn eerste RT
Ha Peter,
Welkom op dit forum met je mooi RT ! Veel rijden en af en toe een cursus......zo bouw ik mijn rijvaardigheid op.
Veel plezier van je RT !
Welkom op dit forum met je mooi RT ! Veel rijden en af en toe een cursus......zo bouw ik mijn rijvaardigheid op.
Veel plezier van je RT !
GrTz
BertL
BertL
Re: Mijn eerste RT
25000 km per jaar is niet misselijk
De RT is dan ook een mooie kilometervreter.
Veel plezier en [welkom]
Luc


De RT is dan ook een mooie kilometervreter.
Veel plezier en [welkom]
Luc
Re: Mijn eerste RT
Al zijn er veel overeenkomsten, zijn er inderdaad ook wel flinke verschillen.PeeWee schreef:veel verschil met rijden, de GS of de RT ?
De RT voelt bijv een stuk zwaarder in de neus. Wat voor- & nadelen heeft.
De RT stuurt sneller dan de GS, hij gaat (veel) makkelijker/sneller om. Dit
zal met het kleinere voorwiel te maken hebben wellicht (?).
Ik vind de kortere gearing van de GS fijner (behalve op lange stukken snelweg).
Dit is best een groot verschil.
De RT is wat lager zodat ik beter met de voeten bij de grond kan. Daar staat
tegenover dat de voetsteunen de grond soms raken en dit gebeurde me met
de GS nooit.
Het fijnste aan de RT vind ik dat het windscherm eenvoudig naar beneden
kan, zodat ik niet altijd met een groot scherm voor de neus zit. Alleen op
de snelweg wil ik hem hoog en verder niet. Dit vind ik een van de grootste
pre's van de RT boven de GS (die een adventure scherm + touratech spoiler
had). Ik vind niet dat de RT veel meer windbescherming op het hoofd biedt
dan de GS in die configuratie bood; ook op de RT heb ik lichte turbulentie
aan het hoofd (net als op de GS). Beiden zijn goed genoeg in dat opzicht.
De RT dohc trilt een stuk meer dan mijn v2009 GS deed. Maar dit stoort me niet.
De GS biedt een 'actievere zit'. Meer op de motor en breed aan het stuur. Dat
maakt de GS wat leuker. En de RT wat comfortabeler. Ik kreeg op de GS soms
last van spieren bij mijn schouderbladen (na dagen rijden) en op de RT niet.
Ik heb citylids op de RT koffers gemonteerd om de koffers smaller te maken.
Bij de GS waren de koffers standaard al smaller dan het stuur. In die configuratie
is de RT ook erg makkelijk door de files te manoeuvreren.
Ik heb de RT over paadjes gestuurd waar mijn maat met zijn GS adventure nog
moeite had om het tempo bij de benen over die keien e.d; de RT was niet uit
elkaar gerammeld :o)-> evenwel voelde zulke wegen bereiden met de RT niet
goed uit angst voor het omvallen met al dat kuipwerk (en dus potentiële schade).
Met de GS was ik nooit bang voor valschade.
Groetjes,
Peter
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!