Pagina 1 van 1
Triumph plagiaat?
Geplaatst: 09 mar 2012, 20:22
door Berrybeer
Kzat eerder op de avond de nieuwe Motoplus door te bladeren (erg leuk blad overigens, denk dat ik de promotor er maar uit doe, maar dat terzijde), kom ik op blz.17 en denk ik eerste instantie; "Hé, een test over de

". Mijn direct daarop volgende tweede gedachte was: "of is het nu de k1600GT?". Nope...twee keer fout; het is de nieuwe Triumph Trophy 1200. Ben op het net meteen naar plaatjes gaan zoeken, en de foto in de bijgevoegde link is dezelfde als de grote foto in de Motoplus. In de Motoplus staat verder ook nog een foto van het voor aangezicht...en dan is het net echt een R1200RT...
http://www.demotorsite.be/content/betra ... rophy-1200
Re: Triumph plagiaat?
Geplaatst: 09 mar 2012, 20:30
door JoJothefirst
Ja, je hebt wel gelijk. Er staat ook dat deze motor het op moet nemen tegen de R1200RT, misschien dat Triumph het de koper wat gemakkelijker wil maken door in elk geval de
looks dicht bij de BMW te houden

Re: Triumph plagiaat?
Geplaatst: 09 mar 2012, 20:50
door EL SCORPIO
Ik zat vandaag ook de Motoplus te lezen en ja hoor het lijkt wel erg op de 1200RT.
Maar ja wat wil je ook, wij hebben toch een topmotor?
Wie wil die nou niet nabouwen?
Valt me mee dat er nog geen chinacloon is.
Re: Triumph plagiaat?
Geplaatst: 10 mar 2012, 00:03
door Baird
Van echte concurrentie worden alle producten beter, daarnaast ben ik helemaal weg van 3-cilinder motoren, so I might go British within a few years, tally ho chaps!
Re: Triumph plagiaat?
Geplaatst: 10 mar 2012, 08:34
door HansD
Heb je de Tiger 1200 gezien? Dat is een ongegeneerde kopie van de BMW GS.
Lekker bezig daar bij Triumph.
If you can't beat them, join them?
Re: Triumph plagiaat?
Geplaatst: 10 mar 2012, 10:46
door scan
Misschien prikkelt dit de heren in Munchen om ook weer eens een fameuze 3-cylinder te maken.
Altijd beter dan zo'n trillende en schuddende boxer.
Beter goed gejat dan slecht geïmiteerd!
Re: Triumph plagiaat?
Geplaatst: 10 mar 2012, 12:25
door HansD
scan schreef:Misschien prikkelt dit de heren in Munchen om ook weer eens een fameuze 3-cylinder te maken.
Altijd beter dan zo'n trillende en schuddende boxer.
Beter goed gejat dan slecht geïmiteerd!
Als je niet van trillen en schudden houdt, zou ik gelijk voor 2 x 3 cilinders gaan.

Re: Triumph plagiaat?
Geplaatst: 10 mar 2012, 12:51
door Baird
HansD schreef:scan schreef:Misschien prikkelt dit de heren in Munchen om ook weer eens een fameuze 3-cylinder te maken.
Altijd beter dan zo'n trillende en schuddende boxer.
Beter goed gejat dan slecht geïmiteerd!
Als je niet van trillen en schudden houdt, zou ik gelijk voor 2 x 3 cilinders gaan.

Is dan een elektrische niet nog beter? Met een intelligent soundsystem waarop je kunt aangeven wat voor geluid je wilt: van een stampende 1-cilinder tot aan een ster 18-cilinder en alles er tussen in; je bepaalt het volume, bouwt er een kunstmatig schakelmoment in, een paar flinke speakers, desnoods voor de liefhebbers nog een paar onbalansmotoren en we zijn klaar. s'Avonds aan het stopcontact etc. Geur-generator met naar keuze ether, benzine, olie of een mix. Lekker stil over de dijkweggetjes en blaten waar het kan!

Re: Triumph plagiaat?
Geplaatst: 10 mar 2012, 13:01
door FredBurgmans
Berrybeer schreef:Kzat eerder op de avond de nieuwe Motoplus door te bladeren (erg leuk blad overigens, denk dat ik de promotor er maar uit doe, maar dat terzijde), kom ik op blz.17 en denk ik eerste instantie; "Hé, een test over de

". Mijn direct daarop volgende tweede gedachte was: "of is het nu de k1600GT?". Nope...twee keer fout; het is de nieuwe Triumph Trophy 1200. Ben op het net meteen naar plaatjes gaan zoeken, en de foto in de bijgevoegde link is dezelfde als de grote foto in de Motoplus. In de Motoplus staat verder ook nog een foto van het voor aangezicht...en dan is het net echt een R1200RT...
http://www.demotorsite.be/content/betra ... rophy-1200
Heb je 'm ook vergeleken met de 1300ST? Lijkt 'ie eigenlijk nog meer op! Owja, die ST was er nog vóór de 12RT ...... dus wie kopieert nu wie?
Re: Triumph plagiaat?
Geplaatst: 10 mar 2012, 22:06
door Kees Jan
Het grote voordeel van de RT blijft het lage gewicht, de uitstekende stuureigenschappen, het zeer lage verbruik, uitsteken de bescherming en uitstekende kwaliteit van gebruikte materialen. Hoewel de Triumph meer vermogem levert, wordt die combinatie nog niet bereikt.
Kortom, met het copieren van het uiterlijk is men er nog niet.
Groet,
Kees Jan
Re: Triumph plagiaat?
Geplaatst: 11 mar 2012, 10:44
door Bert M
Steun voor de reactie van Kees Jan!
Bert M
Re: Triumph plagiaat?
Geplaatst: 11 mar 2012, 15:45
door scan
Ben het helemaal met jullie eens maar om een zo'n achterhaald motorconcept te romantiseren of als cultuur aan te merken gaat me even te ver.
Dat schudden en trillen is in mijn ogen gewoon een gebrek dat moet beter kunnen.
Re: Triumph plagiaat?
Geplaatst: 11 mar 2012, 16:38
door HansD
In de eerste plaats valt dat schudden en trillen wel mee (ik heb er in ieder geval geen last van). Misschien is er wat mis met jouw R1200RT? En ten tweede: hoezo "achterhaald"? Als ik me goed herinner waren vorig jaar of in 2010 de BMW 1200 GS en 1200 RT de best verkochte motoren. De boxer heeft als sinds jaren 4 kleppen per cilinder, benzine-injectie en een geavanceerd motormanagement systeem. Sinds kort heeft de boxer ook dubbele bovenliggende nokkenassen. En binnenkort komt er een compleet nieuwe watergekoelde versie. Zoals iemand zei: 2 cilinders is genoeg.
Re: Triumph plagiaat?
Geplaatst: 11 mar 2012, 17:10
door Jekihero
Kees Jan schreef:
Hoewel de Triumph meer vermogem levert.............................
Groet,
Kees Jan
RT - ers doen het op koppel, over een jaar of twee hebben ze dat bij Triumph ook door......................
Ronald