http://www.demotorsite.be/content/betra ... rophy-1200
Triumph plagiaat?
Moderator: RT_Patrick
- Berrybeer
- 2023

- Berichten: 1415
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
- Locatie: Uden
Triumph plagiaat?
Kzat eerder op de avond de nieuwe Motoplus door te bladeren (erg leuk blad overigens, denk dat ik de promotor er maar uit doe, maar dat terzijde), kom ik op blz.17 en denk ik eerste instantie; "Hé, een test over de
". Mijn direct daarop volgende tweede gedachte was: "of is het nu de k1600GT?". Nope...twee keer fout; het is de nieuwe Triumph Trophy 1200. Ben op het net meteen naar plaatjes gaan zoeken, en de foto in de bijgevoegde link is dezelfde als de grote foto in de Motoplus. In de Motoplus staat verder ook nog een foto van het voor aangezicht...en dan is het net echt een R1200RT...
http://www.demotorsite.be/content/betra ... rophy-1200
http://www.demotorsite.be/content/betra ... rophy-1200
- JoJothefirst
- 2024

- Berichten: 466
- Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
- Type: R1200RT
- Bijz: zumo XT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Re: Triumph plagiaat?
Ja, je hebt wel gelijk. Er staat ook dat deze motor het op moet nemen tegen de R1200RT, misschien dat Triumph het de koper wat gemakkelijker wil maken door in elk geval de looks dicht bij de BMW te houden 
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
- EL SCORPIO
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: Triumph plagiaat?
Ik zat vandaag ook de Motoplus te lezen en ja hoor het lijkt wel erg op de 1200RT.
Maar ja wat wil je ook, wij hebben toch een topmotor?
Wie wil die nou niet nabouwen?
Valt me mee dat er nog geen chinacloon is.
Maar ja wat wil je ook, wij hebben toch een topmotor?
Wie wil die nou niet nabouwen?
Valt me mee dat er nog geen chinacloon is.
- Baird
- 2024

- Berichten: 4381
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Triumph plagiaat?
Van echte concurrentie worden alle producten beter, daarnaast ben ik helemaal weg van 3-cilinder motoren, so I might go British within a few years, tally ho chaps!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- HansD
- Berichten: 3369
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Triumph plagiaat?
Heb je de Tiger 1200 gezien? Dat is een ongegeneerde kopie van de BMW GS.
Lekker bezig daar bij Triumph.
If you can't beat them, join them?
Lekker bezig daar bij Triumph.
If you can't beat them, join them?
- scan
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Re: Triumph plagiaat?
Misschien prikkelt dit de heren in Munchen om ook weer eens een fameuze 3-cylinder te maken.
Altijd beter dan zo'n trillende en schuddende boxer.
Beter goed gejat dan slecht geïmiteerd!
Altijd beter dan zo'n trillende en schuddende boxer.
Beter goed gejat dan slecht geïmiteerd!
- HansD
- Berichten: 3369
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Triumph plagiaat?
Als je niet van trillen en schudden houdt, zou ik gelijk voor 2 x 3 cilinders gaan.scan schreef:Misschien prikkelt dit de heren in Munchen om ook weer eens een fameuze 3-cylinder te maken.
Altijd beter dan zo'n trillende en schuddende boxer.
Beter goed gejat dan slecht geïmiteerd!
- Baird
- 2024

- Berichten: 4381
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Triumph plagiaat?
Is dan een elektrische niet nog beter? Met een intelligent soundsystem waarop je kunt aangeven wat voor geluid je wilt: van een stampende 1-cilinder tot aan een ster 18-cilinder en alles er tussen in; je bepaalt het volume, bouwt er een kunstmatig schakelmoment in, een paar flinke speakers, desnoods voor de liefhebbers nog een paar onbalansmotoren en we zijn klaar. s'Avonds aan het stopcontact etc. Geur-generator met naar keuze ether, benzine, olie of een mix. Lekker stil over de dijkweggetjes en blaten waar het kan!HansD schreef:Als je niet van trillen en schudden houdt, zou ik gelijk voor 2 x 3 cilinders gaan.scan schreef:Misschien prikkelt dit de heren in Munchen om ook weer eens een fameuze 3-cylinder te maken.
Altijd beter dan zo'n trillende en schuddende boxer.
Beter goed gejat dan slecht geïmiteerd!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- FredBurgmans
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 01 sep 2010, 23:45
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Carbon schwarz metallic
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hardenberg
Re: Triumph plagiaat?
Heb je 'm ook vergeleken met de 1300ST? Lijkt 'ie eigenlijk nog meer op! Owja, die ST was er nog vóór de 12RT ...... dus wie kopieert nu wie?Berrybeer schreef:Kzat eerder op de avond de nieuwe Motoplus door te bladeren (erg leuk blad overigens, denk dat ik de promotor er maar uit doe, maar dat terzijde), kom ik op blz.17 en denk ik eerste instantie; "Hé, een test over de". Mijn direct daarop volgende tweede gedachte was: "of is het nu de k1600GT?". Nope...twee keer fout; het is de nieuwe Triumph Trophy 1200. Ben op het net meteen naar plaatjes gaan zoeken, en de foto in de bijgevoegde link is dezelfde als de grote foto in de Motoplus. In de Motoplus staat verder ook nog een foto van het voor aangezicht...en dan is het net echt een R1200RT...
![]()
http://www.demotorsite.be/content/betra ... rophy-1200
--------------
Gr. Fred

Van genieten word je oud.
Zo niet, heb je toch genoten.
Gr. Fred

Van genieten word je oud.
Zo niet, heb je toch genoten.
-
Kees Jan
Re: Triumph plagiaat?
Het grote voordeel van de RT blijft het lage gewicht, de uitstekende stuureigenschappen, het zeer lage verbruik, uitsteken de bescherming en uitstekende kwaliteit van gebruikte materialen. Hoewel de Triumph meer vermogem levert, wordt die combinatie nog niet bereikt.
Kortom, met het copieren van het uiterlijk is men er nog niet.
Groet,
Kees Jan
Kortom, met het copieren van het uiterlijk is men er nog niet.
Groet,
Kees Jan
- Bert M
- Erelid

- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Triumph plagiaat?
Steun voor de reactie van Kees Jan!
Bert M
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- scan
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Re: Triumph plagiaat?
Ben het helemaal met jullie eens maar om een zo'n achterhaald motorconcept te romantiseren of als cultuur aan te merken gaat me even te ver.
Dat schudden en trillen is in mijn ogen gewoon een gebrek dat moet beter kunnen.
Dat schudden en trillen is in mijn ogen gewoon een gebrek dat moet beter kunnen.
- HansD
- Berichten: 3369
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Triumph plagiaat?
In de eerste plaats valt dat schudden en trillen wel mee (ik heb er in ieder geval geen last van). Misschien is er wat mis met jouw R1200RT? En ten tweede: hoezo "achterhaald"? Als ik me goed herinner waren vorig jaar of in 2010 de BMW 1200 GS en 1200 RT de best verkochte motoren. De boxer heeft als sinds jaren 4 kleppen per cilinder, benzine-injectie en een geavanceerd motormanagement systeem. Sinds kort heeft de boxer ook dubbele bovenliggende nokkenassen. En binnenkort komt er een compleet nieuwe watergekoelde versie. Zoals iemand zei: 2 cilinders is genoeg.
-
Jekihero
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Re: Triumph plagiaat?
RT - ers doen het op koppel, over een jaar of twee hebben ze dat bij Triumph ook door......................Kees Jan schreef:
Hoewel de Triumph meer vermogem levert.............................
Groet,
Kees Jan
Ronald
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht