Met m'n korte pootjes was het handelen van de motor erg moeilijk en, vooral bij stoplichten en "straatje keren" was het stalen ros niet eenvoudig te mennen.
Na een jaar heb ik hem toen weggedaan en daarna aardig wat andere motoren "versleten". Een TDM850, 900 en CBF600.
Maar helaas bleek het BMW virus onuitroeibaar en toen m'n CBF de geest gaf toch weer op zoek gegaan naar een Beemer. Dus weer op de 850RT, maar deze bleek in de loop der jaren niet lichter geworden en m'n benen ook niet langer.
En toen was daar de R850R...... Qua rijgedrag vergelijkbaar, alleen de kuip er af gevallen :), en daardoor zo'n 40 kilo lichter. Toen ik daar opstapte was ik meteen verkocht. Raar, maar waar, met beide beentjes op de grond (ja, ja, ik weet dat je het zadel ook in hoogte kan verstellen bij de RT) en door het geringere gewicht door mij prima te hanteren. Dus ben ik sinds twee maanden de trotse eigenaar van een R850R.
Een vreemde eend in de bijt op dit forum, maar ik voel me toch wel thuis. En met zo veel waardevolle informatie meer dan de moeite waard om lid van te worden.
Naast het rijden vindt ik het ook leuk om te sleutelen en te "modden"
Aangebrachte modificaties:
- Philips DagRijVerlichting
- Xenon
- Led achterlicht
- Alarm
- Spanningsplug in het tellerdeel
- ABS mod
- Time-out knipperrelais (eigen ontwerp)
Hier een foto van m'n eerste R850RT, met een, helaas overleden goede vriend van mij in het zadel:

En m'n huidige R uit 1998:
