Bijna een RT

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Egel

Bijna een RT

Ongelezen bericht door Egel »

Als "herintreder" heb ik in 2004 op 42 jarige leeftijd een R850RT uit, toen 1997, aangeschaft. Een heerlijk rijdende brommert, maar helaas bleek hij toch te zwaar.
Met m'n korte pootjes was het handelen van de motor erg moeilijk en, vooral bij stoplichten en "straatje keren" was het stalen ros niet eenvoudig te mennen.

Na een jaar heb ik hem toen weggedaan en daarna aardig wat andere motoren "versleten". Een TDM850, 900 en CBF600.
Maar helaas bleek het BMW virus onuitroeibaar en toen m'n CBF de geest gaf toch weer op zoek gegaan naar een Beemer. Dus weer op de 850RT, maar deze bleek in de loop der jaren niet lichter geworden en m'n benen ook niet langer.

En toen was daar de R850R...... Qua rijgedrag vergelijkbaar, alleen de kuip er af gevallen :), en daardoor zo'n 40 kilo lichter. Toen ik daar opstapte was ik meteen verkocht. Raar, maar waar, met beide beentjes op de grond (ja, ja, ik weet dat je het zadel ook in hoogte kan verstellen bij de RT) en door het geringere gewicht door mij prima te hanteren. Dus ben ik sinds twee maanden de trotse eigenaar van een R850R.
Een vreemde eend in de bijt op dit forum, maar ik voel me toch wel thuis. En met zo veel waardevolle informatie meer dan de moeite waard om lid van te worden.

Naast het rijden vindt ik het ook leuk om te sleutelen en te "modden"
Aangebrachte modificaties:
- Philips DagRijVerlichting
- Xenon
- Led achterlicht
- Alarm
- Spanningsplug in het tellerdeel
- ABS mod
- Time-out knipperrelais (eigen ontwerp)

Hier een foto van m'n eerste R850RT, met een, helaas overleden goede vriend van mij in het zadel:
Afbeelding

En m'n huidige R uit 1998:
Afbeelding
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Re: Bijna een RT

Ongelezen bericht door BertL »

Mooi verhaal; ben je toch nog met beide benen op de grond gekomen :D !
Van harte welkom met je R op 't RTforum. Ben wel heel benieuwd naar je eigen ontwerp time-out knipperrelais !
GrTz
BertL
Kees Jan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Welkom op het forum. Agv ww-verkeer heb ik de RT nodig voor de bescherming, maar een R blijft voor mij de mooiere fiets.

Groet,
Kees Jan
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Nou die R is zo lelijk nog niet. Hij doet me denken aan mijn motor

Ton Big RT Smile
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

RT of geen RT hoofdzaak is dat jij gelukkig bent met je nieuwe aankoop.
Veel plezier en veilige kilometers gewenst.

Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”