Nieuw venster of tab?

Hulp, meld storingen, melding modificaties.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Nieuw venster of tab?

Ongelezen bericht door moh_fan »

Bij het aanklikken van een link, wordt de forum-pagina vervangen door de nieuwe URL. Afbeelding
Met de mogelijkheid van het hebben van tabs, zou het handig zijn als voor elke geplaatste link meteen een nieuwe tab of venster wordt geopend.
Dat werkt een stuk overzichtelijker.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Erikh

Re: Nieuw venster of tab?

Ongelezen bericht door Erikh »

Dit is idd irritant.
Je kan op de link rechtsklikken en dan ervoor kiezen deze te laten openen in een nieuw venster of tabblad.
Zelf heb ik hier een gewoonte van gemaakt om dit soort frustraties te voorkomen.
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Dank voor de tip om zelf te kunnen openen in een nieuw venster. _004
De moderator is degene die de standaardinstellingen kan wijzigen (waar ik dus voor ben )
GrTz
BertL
scan
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Dat kun je toch eenvoudig tijdens het klikken op de link de CMD (iMAC) of CTRL (windhoos) ingedrukt te houden. Met Firefox, wel te verstaan. Zo kan ieder het zelf bepalen.
Erikh

Ongelezen bericht door Erikh »

Er zijn veel wegen die naar Rome leiden, zo heeft een ieder z'n eigen werkwijze.
Noortukker

Ongelezen bericht door Noortukker »

Ik heb mijn muis zo ingesteld dat als ik op het wieltje klik de pagina in een nieuwe tab wordt geopend.
maar idd er zijn vele wegen die naar Rome leiden, zelfs mooie wegen.
Van A naar B is het leukst op een RT
JoJothefirst
2024
2024
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Het opmerkelijke van de links in de verschillende berichten is dat sommige wel en andere niet een nieuw venster (tabblad) openen. Ik ben er nog niet uit waar de verschillen zitten _001 , maar krijg het idee dat het niet aan de standaardinstellingen liggen. Je kunt een link gewoon 'kaal' in een bericht zetten, die openen vaak in hetzelfde venster, de links waarbij je tekst als alias gebruikt starten meestal een nieuw venster (of nieuw tabblad). Meestal dus hé, niet altijd 8) Ik dacht eerst nog dat het aan de browser lag die ik gebruik (Google Chrome) maar ook in IE doet dit verschil zich voor.
Mooie uitdaging voor de moderators als ze nog eens tijd over hebben ;)
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

We hadden het goed voor elkaar hoor . . . . links met URL-tag

Code: Selecteer alles

[url]www.externelink.nl[/url]
startten in een scherm.

Lees:
http://wiki.phpbb.nl/3.x/Koppelingen_in_nieuw_venster
JoJothefirst schreef:Het opmerkelijke van de links in de verschillende berichten is dat sommige wel en andere niet een nieuw venster (tabblad) openen. Ik ben er nog niet uit waar de verschillen zitten _001 , maar krijg het idee dat het niet aan de standaardinstellingen liggen. Je kunt een link gewoon 'kaal' in een bericht zetten, die openen vaak in hetzelfde venster, de links waarbij je tekst als alias gebruikt starten meestal een nieuw venster (of nieuw tabblad). Meestal dus hé, niet altijd 8) Ik dacht eerst nog dat het aan de browser lag die ik gebruik (Google Chrome) maar ook in IE doet dit verschil zich voor.
Mooie uitdaging voor de moderators als ze nog eens tijd over hebben ;)
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
JoJothefirst
2024
2024
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Ehmmm Jos,
ik begrijp het niet helemaal. Voorop gesteld dat ik het roerend met je eens bent dat je het goed voor elkaar hebt! _004
Maar toch..... De link die je nu in dit bericht hebt staan, opent alvast geen nieuw venster (tenminste niet bij mij). Of was dat nou net de bedoeling? Van die discussie op het internet wist ik niet. Ik als gebruiker vind het veel prettiger dat een link in een nieuw tabblad opent. En nogmaals: het valt mij op dat bij sommige links op dit forum er wel een nieuw venster opent en bij anderen niet. Dus ergens staat er een instellinkje anders dan op een andere plek. Dat is alles wat ik wil zeggen. Ik vind het ook niet super storend dus ga nu niet meteen alle scripts bij langs, het is vandaag tenslotte een beetje feest voor jou dus maak er een mooie dag van.

[groet]
JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de links vruggah in een nieuw scherm verschenen mits gebruikmakend van de URL tag. (wat niet iedeeen deed)
Met de laatste migratie van de forumsoftware is dat niet meer het geval of ik moet enkele scripts handmatig aanpassen.
Het lijkt me verstandig om het maar zo te laten . . . .

[groet]
Jos
JoJothefirst schreef:Ehmmm Jos,
ik begrijp het niet helemaal. Voorop gesteld dat ik het roerend met je eens bent dat je het goed voor elkaar hebt! _004
Maar toch..... De link die je nu in dit bericht hebt staan, opent alvast geen nieuw venster (tenminste niet bij mij). Of was dat nou net de bedoeling? Van die discussie op het internet wist ik niet. Ik als gebruiker vind het veel prettiger dat een link in een nieuw tabblad opent. En nogmaals: het valt mij op dat bij sommige links op dit forum er wel een nieuw venster opent en bij anderen niet. Dus ergens staat er een instellinkje anders dan op een andere plek. Dat is alles wat ik wil zeggen. Ik vind het ook niet super storend dus ga nu niet meteen alle scripts bij langs, het is vandaag tenslotte een beetje feest voor jou dus maak er een mooie dag van.

[groet]
JoJo
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Jos WRSM schreef:Het lijkt me verstandig om het maar zo te laten . . . .
Jammer...
M.i. boet je hiermee in qua functionaliteit.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “Over het forum”