Twente,langs watermolens,kastelen en boerenerven

Plaats hier je (eigengemaakte) GPS routes

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Ed Spijker
Type: R1100RT

Twente,langs watermolens,kastelen en boerenerven

Ongelezen bericht door Ed Spijker »

Vanmiddag een middag je gespijbeld van het werk ,het was schitterend weer en een hele mooie route gereden van 132km een echte aanrader Groet Ed(de route is te vinden bij gpstracks)
Naam v/d route: Twente,langs watermolens,kastelen en boerenerven
Startplaats: Enter
Afstand: 132 km
Geplaatst op: 28-06-2006
Start Coördinaat: N 52.293020 - E 6.576680
Geschikt voor: Garmin en tom tom

Deze route start in Enter, op de parkeerplaats naast de R.K.kerk, postcode 7468CJ 123.
Route gaat over plattelandswegen, door kleine dorpjes, en tussen boerenerven door.Vooral door de week is het mooi en rustig rijden, en zijn de mensen buiten aan het werk.

Bezienswaardigheden:
Weerselo ,het Stift
Ootmarsum, oud stadje, Kerk
Vasse, watermolens van Bels en Frans
Denekamp,landgoed Singraven, watermolen
Delden, kasteel twickel, landgoed met vele boerderijen te zien aan zwart witte vensters
Enter, klompen en zompen museum..
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

EuropeRider
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Re: Twente,langs watermolens,kastelen en boerenerven

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Leuke tip Ed, bedankt. Moesten we ook maar eens een keertje doen dit voorjaar.
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Hey Ed,
Wat geen foto's ? :(
Gr,
Kenny
Ed Spijker

Hoi Kenny ik heb nog wel foto,s gemaakt maar met de telefoon dus niet van een heel goede kwaliteit is eigenlijk wel jammer moet ik nog iets op verzinnen om onderweg snel foto,s te kunnen maken zonder alles te voorschijn halen misschien de camera op een rammaunt bevestigen zo was ik zondag ook nog in duitsland in het teutenbergerwald ook een erge mooie route , alles bij elkaar deze week al 800km gereden Groet Ed
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Beamietoo

Hoi Ed,
Ik vind de foto's van de rit heel mooi en verbluffend goed kwaliteit voor uit een telefoon.
Wat staat dat RT er mooi bij zeg :-)
Ook bedankt voor jouw reportage.
Gr,
Kenny
Ed Spijker

Kenny bedankt voor je compliment
Ik had nog een vraagje aan een van onze forumleden wie er ervaring heeft met camera,s op de motor ,ik was vandaag al in de schuur bezig om de camera van mijn vrouw te bevestigen op een rammaunt toen ze de schuur in kwam en zag wat ik aan het doen was ging het project niet door Ze heeft ook wel gelijk want het moet natuurlijk wel een camera zijn die een beetje schokbestendig is graag jullie ervaringen hierover bij voorbaat dank Groet Ed

moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Ed Spijker schreef:Ik had nog een vraagje aan een van onze forumleden wie er ervaring heeft met camera,s op de motor ... Ze heeft ook wel gelijk want het moet natuurlijk wel een camera zijn die een beetje schokbestendig is graag jullie ervaringen hierover ...
Ik zou heel erg oppassen met het monteren van een gewone camera op de motor.
De meeste RAMmount's geven toch, ondanks de rubberen bal, de hoogfrequente trillingen door aan de camera.
Je zult niet de eerste zijn waarbij het loopwerk of het lensmechaniek om zeep is na een mooi ritje...
Als je wilt filmen vanaf je moto, kijk dan uit naar zg. POV camera zoals de de ATC 3000 van Oregon Scientific, de Elmo SUV II of de VIO-POV1.5
De prijzen varieren van ongeveer €100 tot €1200. Duurder is betere kwaliteit.
Zelf heb ik vorig jaar de VIO POV1 gekocht. Echt geweldig leuk! Het kost alleen ontzettend veel tijd. Voor iemand die de gefilmde rit niet heeft gereden
is de film al snel oersaai. Het kost daarom veel tijd van mooie, pakkende stukjes een boeiend geheel te maken.
Helaas ben ik al het ruwe filmmateriaal van afgelopen zomer kwijtgeraakt door een serieuze HD-crash... :(
Het enige dat ik nog had was dit.
De kwaliteit kan tegenwoordig met alle HQ en HD video sites een stuk beter.
Maar dat moet dit seizoen allemaal nog uitgezocht worden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Ed Spijker

moh_fan bedank voor je reactie ,mooi filmpje van je ,ik ga dit weekend eens oriënteren wat er allemaal te koop is op het gebied van schokbestendige camera,s het liefs ook een waar je nog mooie foto,s mee kan maken Groet Ed
EuropeRider
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Ik ben fotograaf en geen 'filmer'. Heb de SLR 99% van de tijd in mijn tanktas, en als ik echt aan het 'schieten' ben heb ik hem aan de draagriem om mijn nek..... ik ben er zelfs handig in geworden om al rijdend best leuke plaatjes te maken. Als ik alleen ben stop ik meestal, maar in gezelschap is dat wel eens lastig :D
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
BMW Tijger

Ongelezen bericht door BMW Tijger »

In Promotor nr. 2 staat een afbeelding van een ATC 5000 die je zelfs op je helm kunt plaatsen. In de volgende uitgave (nr 3 ) komt er een uitvoerige test van.
op http://www.v-nix.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kun je ook al meer info vinden. prijs € 185.=

groetjes Jan :roll:
Ed Spijker

Jan bedankt voor ja reactie ik had de ATC 5000 al gevonden met google maar wist niet dat er een test in promotor komt ga die zeker nog even bekijken want volgens mijn is deze veel beter dan zijn voorgangers de ActionCam 2000,en ATC3K Action Camera Trouwens ongelovig de reactie en de informatie die ik vandaag al heb opgestoken van jullie daarom is dit forum ook zo nuttig ,bedankt allemaal Groet Ed

Beamietoo

Ed,
Als je liever stilfoto's hebt (ik ook) dan heb ik deze toestel voor op de motor gevonden.
Afbeelding
Mocht je ooit een keer een video opname willen doen is dat ook beperkt mogelijk.
Compleet met mount U$D 190,-
Lees hier meer... http://www.webbikeworld.com/r4/hero-camera/gopro-wide/
Gr,
Kenny
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Op zich wel geinig, al rijdende filmen, maar het krijgt al gauw iets Strassenfeger-achtigs:
[media]KY5t-_SCCx0[/media]
Ik vraag me af of je er zelf op enig moment nog naar kijkt, laat staan dat anderen een half uur gaan kijken naar jouw toertochten. Een vriend van me doet nogal fanatiek aan mountainbiken en dát is dan nog spectaculair om te zien, zo'n afdaling ofzo. Maar ook dat gaat op een moment vervelen. Nee, ik geef zelf de voorkeur aan een paar snaps van de omgeving. Maar ja...ik ben dan ook fotograaf.
Ed Spijker

Mike mijn voorkeur gaat ook meer naar fotograferen dan filmen Groet Ed

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “GPS Routes”