Ook een BMW 1200RT !!

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

heesmdtv
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Friesland

Ook een BMW 1200RT !!

Ongelezen bericht door heesmdtv »

Hoi,

Ook ik kan mij aansluiten bij de nieuwkomers op dit forum. In 2003 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en daarna direct een 900TDM gekocht. Reed lekker maar beetje schokkerige gasreactie en ben daarom na enige tijd overgestapt op een FJR1300. Mooie motor, maar na verloop van tijd maakte ik er te weinig gebruik van. Na een baanverandering zijn we (getrouwd, 2 kinderen) naar Friesland/Sneek verhuisd. Vorig jaar ging het echter een beetje kriebelen met het prachtige mooie weer in april en dacht ik laat ik maar een motor kopen die ik zonder schuldgevoel in de garage kan laten staan. Het werd een Yamaha XTZ750. Mijn overbuurman had echter sinds 2008 een BMW en wel een 1200RT (grijs) met heel veel mooie opties. Vaak bewonderd en toen hij zijn motor wilde verkopen (2006 met 13.000 km) hebben we besloten te ruilen. Uiteraard met bijbetaling. Hij heeft mijn XTZ weer verkocht aan een belg. Sindsdien ben ik de gelukkige eigenaar van een 1200RT! :-) Alleen het door de garage lopen is al een goede reden om zo'n fiets te hebben! _005

Helaas heb ik de motor dus nog niet zo lang in mijn bezit en heb ik er daarom (ook vanwege de pekel) nog weinig op gereden, maar wat is dit een fantastische motor! Zo soepel als het rijdt! Ik ben dus maar begonnen met onderhoud en heb nu in de wintermaanden olie ververst van cardan, versnellingsbak, motor en heb ik de remvloeistof vervangen. Eigenlijk alleen nog de kleppen stellen en synchroniseren.....weet nog niet of ik dat wel zelf wil doen of ook maar eens kennis ga maken met Kenny van MSA.

Het is erg leuk om op dit forum allerlei zaken rondom o.a. de 1200RT te kunnen lezen en ik maak ook graag gebruik van alle tips en trucs die vermeld staan.

Wie weet tot ziens!
PS Op naar de mooie zomermaanden en voor allen veel veilige kilometers toegewenst ......

gr, Michiel.
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: Ook een BMW 1200RT !!

Ongelezen bericht door Berrybeer »

[welkom] Michiel!

Altijd gedacht dat van ruilen huilen komt...niet dus.. :D . Als je komend seizoen echt veel km's wilt maken, schrijf je je natuurlijk ook meteen in voor het RT_Treffen in Nijmegen, da's immers vanuit Friesland al een leuke rit. :-)
Veel plezier met je brommert en op dit forum _004
richard n

Ongelezen bericht door richard n »

Welkom op forum.
Normaal is het van ruilen komt huilen maar nu waarschijnlijk niet.

Groeten Richard
Kees Jan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Welkom op dit forum, en veel fijne en veilige killometers gewenst.

Kleppestellen is een leuk klusje, synchroniseren lukt volgens mij niet zonder BMW-computerkast.

Groet,
Kees Jan
Lexrt
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best

Ongelezen bericht door Lexrt »

Heel veel plezier met je R1200RT en veel veilige kilometers gewenst, het moet snel maart worden kunnen we weer gaan rijden.

Groeten Lexrt -1200- Big RT Smile
Erikh

Ongelezen bericht door Erikh »

Hoi Michiel,
Welkom op het forum. Grappig: ik heb de FJR en de TDM in omgekeerde volgorde gehad. Ook ik vond de TDM erg schokkerig en bij lage toerentallen niet prettig rijden.
Was wel wat huiverig toen ik op het punt stond een RT aan te schaffen. Ik dacht: o jee, weer een tweepitter, die zal toch ook niet zo schokkerig rijden als die TDM?
Niks was minder waar.
Veel plezier met de brommeRT.
Egbert van zalk
Type: R1150RT
Bijz: Graphit Grau Metallic
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nunspeet

Ongelezen bericht door Egbert van zalk »

Hey Michiel,

Ook ik heb de ervaring twin, 4-pitter, twin (TDM 850, Pan European, R 1150RT)
De TDM 850 heb ik 7 jaar gehad en ik vond (en vind) het een wereldfiets! _004
Totdat ik de RT ontdekte :lol: maar ja, dat is dus een geheel andere klasse.
Solo is de TDM bijna niet te verslaan wat sturen betreft, voor comfort op langere afstanden moet je toch echt bij de RT zijn! _004 _004

Veel plezier en veel veilige kilometers met je nieuwe fiets .

Groeten,

EgbeRT
Rijd nóóit sneller dan je bankrekening toelaat!
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Weer een gelukkige -1200- bezitter erbij.
Veel plezier ermee.

Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”