Ook ik kan mij aansluiten bij de nieuwkomers op dit forum. In 2003 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en daarna direct een 900TDM gekocht. Reed lekker maar beetje schokkerige gasreactie en ben daarom na enige tijd overgestapt op een FJR1300. Mooie motor, maar na verloop van tijd maakte ik er te weinig gebruik van. Na een baanverandering zijn we (getrouwd, 2 kinderen) naar Friesland/Sneek verhuisd. Vorig jaar ging het echter een beetje kriebelen met het prachtige mooie weer in april en dacht ik laat ik maar een motor kopen die ik zonder schuldgevoel in de garage kan laten staan. Het werd een Yamaha XTZ750. Mijn overbuurman had echter sinds 2008 een BMW en wel een 1200RT (grijs) met heel veel mooie opties. Vaak bewonderd en toen hij zijn motor wilde verkopen (2006 met 13.000 km) hebben we besloten te ruilen. Uiteraard met bijbetaling. Hij heeft mijn XTZ weer verkocht aan een belg. Sindsdien ben ik de gelukkige eigenaar van een 1200RT! :-) Alleen het door de garage lopen is al een goede reden om zo'n fiets te hebben!

Helaas heb ik de motor dus nog niet zo lang in mijn bezit en heb ik er daarom (ook vanwege de pekel) nog weinig op gereden, maar wat is dit een fantastische motor! Zo soepel als het rijdt! Ik ben dus maar begonnen met onderhoud en heb nu in de wintermaanden olie ververst van cardan, versnellingsbak, motor en heb ik de remvloeistof vervangen. Eigenlijk alleen nog de kleppen stellen en synchroniseren.....weet nog niet of ik dat wel zelf wil doen of ook maar eens kennis ga maken met Kenny van MSA.
Het is erg leuk om op dit forum allerlei zaken rondom o.a. de 1200RT te kunnen lezen en ik maak ook graag gebruik van alle tips en trucs die vermeld staan.
Wie weet tot ziens!
PS Op naar de mooie zomermaanden en voor allen veel veilige kilometers toegewenst ......
gr, Michiel.