Pagina 1 van 1

Even voorstellen.

Geplaatst: 27 jan 2012, 01:50
door Fedor
Hallo Vrienden

Hier even een post van mij.
Ik ben nieuw op dit forum maar een verwend BMW rijder.
Ik gebruik mn motor elke dag in weer en wind om naar mn werk te komen.
De geschiedenis waarom ik ging motorrijden.
Van huis naar mn werk is zo'n 32 kilometer enkel.
Toen ik dit met de auto deed in 2000 reed ik er een half uur over.
Vier jaar later duurde dit door de vele files zon 1,5 uur.
Tijd om op twee wielen aan de file voorbij te gaan.

In 2004 kon het dan eindelijk beginnen, eerst maar eens met een minder zware motor, de suzuki gs 500 e slingshot challange.
Een leuke tweepitter met volle kuip.
Daarna over gestapt op een K100RT, best leuk maar een oudje uit 1986.
Vervolgens op een K1100LT gestapt, een geweldige motor met heel veel pit en een volle kuip.
Helaas was deze motor electronisch niet helemaal in orde en zaten er een paar grote reparaties aan.

Vanaf 2008 rijd ik op een R1100RT , ik kocht hem met een legendarische 32000 kilometer op de teller.
Helaas is het er één uit 1996, dus met de orginele bak.
Een week terug probeerde ik hem in te ruilen maar helaas, motor werd als totaallos gezien en tegen een afbraak prijs neergezet.
De koop en verkoop ging dus maar niet door.

Inmiddels Ben ik de motor weer goed aan het neerzetten met behulp van MAMOLA motoren in Laren (Gld) en de mooie handleidingen in dit forum.
De remblokken voor en achter zijn vervangen en het systeem doorgespoeld.
Ook is de koppeling aan de bak gesteld waardoor hij niet slipt en de bak niet meer door slaat.
De cilinder links is aangedraaid waardoor het lekken hopelijk is gestopt.
wat nog moet gebeuren is,

- remschijven voor
- remschijf achter
- achterband

De motor heeft inmiddels 85000 kilometers gelopen en als hij volledig hersteld is gaat hij hopelijk nog heel veel kilometers mee.

[groet]

Fedor [welkom]

Re: Even voorstellen.

Geplaatst: 27 jan 2012, 05:21
door Paul cr
Welkom hier Fedor !

Mooi verhaal schrijf je.
Fantastisch dat je in "een afgeschreven" motor weer nieuw leven blaast. Hopelijk maak je nog veel kms met deze. En ik denk dat dat geen probleem is nu je de problemen hebt opgelost.

Re: Even voorstellen.

Geplaatst: 28 jan 2012, 16:48
door BertL
Fedor, van harte welkom op dit forum ! Succes met de reparatie-klussen maar dat gaat vast en zeker lukken.

Re: Even voorstellen.

Geplaatst: 28 jan 2012, 17:59
door Coastrider
[welkom] hier op het RT-forum!

Re: Even voorstellen.

Geplaatst: 29 jan 2012, 11:38
door Erteetje
Leuk intro!
[welkom]

Luc

Re: Even voorstellen.

Geplaatst: 31 jan 2012, 14:44
door richard n
Welkom op het forum Fedor

Re: Even voorstellen.

Geplaatst: 05 feb 2012, 19:17
door Fedor
Dank julie voor het welkom maatjes.

Hier weer een update van al mn werk aan de motor.
De remblokken voor en achter zijn inmiddels vernieuwd.
Helaas begon de motor olie te lekken, ik was even bang voor de koppakking of een voetpakking rechts.
Dus maar even (weer) met de motor langs Mamola motoren in Laren (gld).
Ik kreeg van Marius te horen dat het gelukkig niet de koppakking was maar een olieleiding die lek was.
Dit dus maar even laten vervangen en direct een nieuwe michelin achterop laten zetten.

Klein overzichtje;

Koppeling gesteld aan de bak en aan de kabel.
Remblokken voor en achter vernieuwd.
Tank ge-update

Wat nog moet;

ABS modificatie
remschijf achter
Bak modificatie.

Kortom nog wel wat te doen maar morgen kan hij opgehaald worden en weer kilometers.
Tot zwaaiens

Re: Even voorstellen.

Geplaatst: 09 apr 2012, 19:02
door Fedor
Laatste Update.

Na veel opknappen en inversteren heb ik mn r1100rt goed kunnen verkopen met slechts 87000 kilometers.
Het was voor mij een motor die ik kocht met 32000 kilometer.
Om meer beschut te zitten in de winter kocht ik een 7 cm hogere ruit met flipup.
Rond de 40.000 kilometer maakte ik helaas een schuiver in de sneeuw en ijs maar na het spuiten van de spiegel, richten van de kuip en vervangen van de kofferdeksel reed hij weer als vanouds.
Helaas moest de koppelingplaat met 50.000 vervangen worden, de koppeling van dit model was al niet echt geweldig maar de vorige eigenaar had niet de vaardigheid meer en deed daarom zijn motor destijds weg.
Toen ik hem kocht was hij dus al slecht.
Ook monteerde ik een topkoffer van motodetail (42 liter) waar ik mega veel pleizier van had.
Daarna veel woon werk kilometers en in de koudere dagen het scherm hoog en de handvatverwarming in de hoge stand.
Het alarm dat erop zat,, waardeloos meer uit dan aan gehad.
Nu ik er op terug kijk, een fijne motor die helaas niet zuinig was maar op super loodvrij meer kilometers maakte.
Ook vielen de totale kosten met reparaties en onderhoud mij tegen.

Door de verkoop moest ik weer kijken naar een ander en, bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Na mijn k100rt / k1100lt / R1100RT, rijd ik nu een K1200RS uit 1999.
Italiaanse import en dus een kenteken uit 2011.
Weer een orginele lage kilometerstand, topkoffer vandaag gekocht bij motozoom (weer een motodetail 42 liter).
De eerste kilometers wel wennen aan die kage ruit, geen verwarmde handen.
Dat alles natuurlijk ruimschoots gecompenseerd door de 130 pk 4 cilinder en de (bijna R lijn) mooie caressorie.

Mischien dat ik nu dus minder op dit GEWELDIGE forum te zien ben.
Ik wens jullie heel veel fijne kilometers en ehe,,,, zoals ik altijd zeg,,,,,,,,,

TOT ZWAAIENS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;-)

Re: Even voorstellen.

Geplaatst: 09 apr 2012, 19:36
door BertL
Fedor,
Dus nu maar naar dat andere forum ?

Re: Even voorstellen.

Geplaatst: 10 apr 2012, 09:51
door Fedor
BertL schreef:Fedor,
Dus nu maar naar dat andere forum ?

Tja (snik) _002 ,,, ik heb me net aangemeld op kclub zuid. _001

[groet]
Maar ik blijf mn maatje wel volgen hoor

Re: Even voorstellen.

Geplaatst: 09 jan 2013, 20:29
door Fedor
Jha,,, daar was ik weer lieden.

Mn K1200RS staat inmiddels al een tijdje tekoop.
Echt een hele fijne fiets die niets mankeerd en heel lekker loopt.
Wel ff lastig dat er 131 pk's aan dat gas hangt (tjee wat loopt hij hard en is hij snel aan de 200 +)

Ik ben dus weer vol opzoek naar een R1100RT of liever 1150RT.
Dat houd mij meer droog op die nederlandse wegen met regen en wind ;-)
Mochten julie iets weten of zelf naar een echt goede 4 pitter willen stappen ????

Groetjes

Me