Hier even een post van mij.
Ik ben nieuw op dit forum maar een verwend BMW rijder.
Ik gebruik mn motor elke dag in weer en wind om naar mn werk te komen.
De geschiedenis waarom ik ging motorrijden.
Van huis naar mn werk is zo'n 32 kilometer enkel.
Toen ik dit met de auto deed in 2000 reed ik er een half uur over.
Vier jaar later duurde dit door de vele files zon 1,5 uur.
Tijd om op twee wielen aan de file voorbij te gaan.
In 2004 kon het dan eindelijk beginnen, eerst maar eens met een minder zware motor, de suzuki gs 500 e slingshot challange.
Een leuke tweepitter met volle kuip.
Daarna over gestapt op een K100RT, best leuk maar een oudje uit 1986.
Vervolgens op een K1100LT gestapt, een geweldige motor met heel veel pit en een volle kuip.
Helaas was deze motor electronisch niet helemaal in orde en zaten er een paar grote reparaties aan.
Vanaf 2008 rijd ik op een R1100RT , ik kocht hem met een legendarische 32000 kilometer op de teller.
Helaas is het er één uit 1996, dus met de orginele bak.
Een week terug probeerde ik hem in te ruilen maar helaas, motor werd als totaallos gezien en tegen een afbraak prijs neergezet.
De koop en verkoop ging dus maar niet door.
Inmiddels Ben ik de motor weer goed aan het neerzetten met behulp van MAMOLA motoren in Laren (Gld) en de mooie handleidingen in dit forum.
De remblokken voor en achter zijn vervangen en het systeem doorgespoeld.
Ook is de koppeling aan de bak gesteld waardoor hij niet slipt en de bak niet meer door slaat.
De cilinder links is aangedraaid waardoor het lekken hopelijk is gestopt.
wat nog moet gebeuren is,
- remschijven voor
- remschijf achter
- achterband
De motor heeft inmiddels 85000 kilometers gelopen en als hij volledig hersteld is gaat hij hopelijk nog heel veel kilometers mee.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Fedor [welkom]