andere koffer op de RT

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
mveenstra
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur

andere koffer op de RT

Ongelezen bericht door mveenstra »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om voor mijn bedrijfje meer met de motor te gaan rijden. Dit vanwege de kosten. Maar ook vanwege de parkeer mogelijkheden. Echter nu zit ik met een probleem. Voor mijn werk heb ik een laptop nodig en heel veel computergereedschap. Nu past er heel veel in de koffers van de RT zelf. Maar dan ligt het er los in. Dat vind ik niet echt ideaal.

Daarom ben ik nu opzoek naar een oplossing. Waarbij ik al mijn gereedschap en mijn laptop makkelijk en onbeschadigd kan mee nemen. Ik heb al aan andere koffers zitten denken. Dat zou wel handig zijn aangezien ik dan heel simpel kan wisselen als ik niet voor mijn werk rijd. Maar hiervoor zijn de standaard koffers niet echt geschikt. Ik ben benieuwd of er iemand is die dit probleem als een heeft opgelost of dat mensen hier ideeën over hebben.

Ik hoor graag van jullie.

[groet] Mike
Laatst gewijzigd door mveenstra op 12 dec 2011, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Stoffel

Re: andere koffer op de RT

Ongelezen bericht door Stoffel »

Misschien kan je de GS koffers proberen, dat zijn van die vierkantje alu koffers. Zeer groot!
stefke
Woonplaats of omgeving: veluwe

Ongelezen bericht door stefke »

Zie ook het draadje 'laptop op de motor' op dit forum.
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Kun je in de binnentassen geen foam binnenwerk maken ?
GrTz
BertL
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Ja aan de gs koffers heb ik al zitten denken. Maar kan je die zo op de rt plaatsen dan? en foam is inderdaad een optie. maar ideaal is anders. je kunt er dan zo moeilijk bij. Het beste is misschien nog wel mijn huidige gereedschapskoffer op mijn motor monteren. Maar ik heb daar nog geen mooie oplossing voor gevonden.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Scorpion684

Ongelezen bericht door Scorpion684 »

Misschien is dit wat voor je of weet/heeft hij een passende optie:
http://www.arokoffers.nl/nl/home

[groet] Ottokar
-1100-
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

ziet er niet verkeerd uit. 1. nadeel je hebt dan een ander bevestigingssysteem nodig en dan is het niet meer mogelijk om de originele topkoffer er op te zetten en die wil ik graag gewoon blijven gebruiken tijdens de ritten die niet voor mijn bedrijf zijn. Het liefst zou ik mijn huidige gereedschapskoffer zo aanpassen dat hij op het topkofferrek past van de r1100rt. Zo dat ik gewoon simpel weg de koffers kan omwisselen. Of uiteraard de zijkoffers als het daar wel bij mogelijk is, is dat ook een oplossing natuurlijk.
Groetjes Mike,

mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Tja dan zullen het toch de originele koffers worden. Maar dan zo aanpassen dat alles er in past.

Heb net even geprobeerd. Maar het probleem bij de zijkoffer is niet dat ze niet diep genoeg zijn. Maar niet groot genoeg. Mijn laptop past daar niet in. Hij past wel in de topkoffer. Maar daar heb ik dan weer een goede binnenkant voor nodig. Zit er over te denken om een compleet nieuwe originele kofferset te kopen en die dan zo aan te passen dat alles er in past. Maar wat zou je dan het beste kunnen gebruiken. Mijn buurman zei al schuimrubber op maat. Net zo als dat spul dat ze in muziekkoffers gebruiken. Maar misschien dat iemand een betere oplossing heeft.
Groetjes Mike,

mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Nee binnentassen zijn voor mij geen oplossing. Dan ligt alles er maar los in en dat is niet ideaal. Daarbij zijn mijn zijkoffers voorzien van citydeksels. Dus daar past een binnentas niet goed in. Maar inderdaad dat padding is waarschijnlijk wel de oplossing. of op maat gemaakt bladen waar je, je gereedschap in kwijt kunt. Denk dat ik naar deze 2 opties maar eens ga kijken. wellicht dat daar de oplossing van mijn probleem zit.

o en een rekje op mijn koffer is zeker niet de oplossing. Daar kan mijn gereedschapskoffer wel op. Maar dat word absoluut zwaarder als 10kg. Nee ik ga proberen om in mijn zijkoffers mijn gereedschap te plaatsen en dan in mijn topkoffer mijn laptop. Uiteraard voorzien van de nodige bescherming. (overigens de mensen die zeggen dat een laptop hier niet tegen kan hebben wel gelijk maar een SSD veranderd een hele hoop. ik neem nu ook mijn lappie mee maar dan in een tas in mijn topkoffer en dat gaat prima)

o en tijd en geld is het probleem hier niet. Dat heb ik er zeker voor over. Aangezien ik nu ook veel geld kwijt ben. Door elke keer met de auto te gaan. (denk hierbij aan benzine en parkeergeld)
Groetjes Mike,

JoJothefirst
2024
2024
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Is een trekhaak met aanghangertje niet iets voor je? :idea:
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
HenkvanR
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Alleen, let wel, dan mag je nog maar 90 km rijden inplaats van 100/120/130.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... rkeer.html
[groet]
HenkvanR -1200-
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

JoJothefirst schreef:Is een trekhaak met aanghangertje niet iets voor je? :idea:
Gereedschap in de zijkoffers lijkt me niet ideaal, want dat zal aardig wat wegen. Inderdaad, heb je wel eens gedacht over een aanhangertje? Daar is nog aardig wat keus in en behalve dat je niet harder dan 80/90 kmh mag, merk je er niets van. Dan kun je ook wat meer meenemen.
Mototaz

Ongelezen bericht door Mototaz »

Ik had op mijn honda de grootste GIVI topkoffer zitten, daar pastte precies mijn tas met boeken en laptop in. Met een hulpstuk dat te verkrijgen is bij de dealer kan er een GIVI topkoffer op de BMW gemonteerd worden.
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Zekers, je kan andere topkoffers monteren dmv aanpassingen.
Je kan ook proberen om je achterzitting te veranderen in een soort gereedschapstas.
Ik zou dan een extra achterzitting kopen en daar iets mee doen zodat je daar een gereedschapskoffer op kan monteren.
Dat is ook de plek waar je zeker 80 kg op mag meenemen, zie maar aan een duo-passagier.
En je kan het net zo stevig maken als je zelf wilt.
Als je dan je gereedschap niet nodig hebt en een passagier wilt meenemen ruil je hem gewoon weer om met je gewone achterbuddy.
Zo hou je alles toch standaard en ook weer niet.

Richard

Misschien is een overheidskontje iets om mee te friemelen?
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Ja ik wil inderdaad de standaards kofferset kunnen blijven gebruiken. Maar het is niet zo dat ik perse die koffers er op wil hebben als ik voor mijn werk rijd. Ik kwam laatst iemand tegen op een rt die had zilver kleurige koffers er op. Die waren zo groot dat hij een pc kast mee kon nemen. Maar ze leken gewoon op de normale kofferbevestiging te zitten. Ik heb even gewacht of ik hem zag komen maar na een kwartier ben ik toch maar verder gelopen. Maar het blijkt dus wel te kunnen. Gewone koffers zo aan passen dat ze op de rt bevestigt kunnen worden op de originele houders. (aan de motor kant dan) Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand dit maken?
Groetjes Mike,

mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

beemerrichard schreef:Zekers, je kan andere topkoffers monteren dmv aanpassingen.
Je kan ook proberen om je achterzitting te veranderen in een soort gereedschapstas.
Ik zou dan een extra achterzitting kopen en daar iets mee doen zodat je daar een gereedschapskoffer op kan monteren.
Dat is ook de plek waar je zeker 80 kg op mag meenemen, zie maar aan een duo-passagier.
En je kan het net zo stevig maken als je zelf wilt.
Als je dan je gereedschap niet nodig hebt en een passagier wilt meenemen ruil je hem gewoon weer om met je gewone achterbuddy.
Zo hou je alles toch standaard en ook weer niet.

Richard

Misschien is een overheidskontje iets om mee te friemelen?
Dat is inderdaad nog geen slecht idee. Nou is zo een overheidskontje niet bepaald groot. Dus weet niet of dit mijn probleem oplost. Maar zo iets dergelijks klinkt niet verkeerd. Zou wel mooi zijn als er iets bestaat waarmee je de zijkoffers over het zitje kunt laten door lopen. Zo dat je hier ook nog dingen in kwijt kunt.

Overigens om even op het gewicht door te gaan. Alles bij elkaar weegt het nog geen 30 kg. Dus dat kan prima in de koffers. Maar het is gewoon erg veel en het ligt nu los in mijn koffers en het belangrijkste in mijn werk. Mijn laptop kan niet makkelijk mee. Als ik bij een klant ben kan ik natuurlijk niet even met mijn topkoffer naar binnen lopen. Nu kan de laptop wel in de tas natuurlijk. Maar ben eigenlijk opzoek naar iets mooiers.
Groetjes Mike,

mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

die ZTechnik 4-liter koffer is inderdaad ook een leuke en simpele oplossing. Kan mijn laptop wel niet in. Maar die kan dan in de topkoffer met alleen een sleve. Maar ik ben dan ook nog opzoek naar een manier op een pc mee te kunnen nemen. zo op de seat is dan wel een mooie oplossing. Alleen dan moet het wel een stuk groter worden.
Groetjes Mike,

BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Je hebt een peebeetje.
GrTz
BertL
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Was een goede optie van bert. Helaas bleek dat deze koffer niet past op mijn rt. Maar het idee is zeker goed.
Groetjes Mike,

mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

na enig proberen ben ik toch tot de conclusie gekomen dat het niet handig is om naar klanten toe te gaan op de motor. Ik zal daarom toch opzoek moeten naar een zuinige auto. Helaas. Wel iedereen bedankt voor de goede ideeën
Groetjes Mike,

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”