BMW acculader knipperen rood LED/ Error
Moderator: RT_Patrick
BMW acculader knipperen rood LED/ Error
Mijzelf voor Sinterklaas een mooi cadeautje gegeven een originele acculader van BMW. Nu heb ik een probleempje. Het nodige zoekwerk leverde mij niet het gewenste resultaat maar misschien hebben jullie ideeën.
Bij het inpluggen aan de voorzijde en in het stopcontact verloopt hij de zelftest met de led's goed echter de eerste keer ging de led van 1/3 aan en daarna led rood knipperend = error. 's avonds 1/3 bereikt maar 's ochtends een rood knipperend LED Stekker uit het stopcontact gehaald en weer in het stopcontact gedaan ook toen verliep hij de de zelftest goed maar na enkele uren weer LED error.
De LED error geeft aan dat er een accufout zou zijn opgetreden. De accu is org. bmw en heeft tot nu toe ( vanaf 2008 RT1200 R ) geen problemen gegeven. Navigatie (tomtom) is er vanaf. Ook aan de achterste plug geeft hij na verloop een LED error
Iemand enig idee wat ik moet doen of juist niet moet doen om de acculader zijn werk te laten verrichten?
Ik weet dat er al meerdere keren over deze oplader is geschreven maar de tips aldaar geven nog niet het gewenste resultaat.
Bij het inpluggen aan de voorzijde en in het stopcontact verloopt hij de zelftest met de led's goed echter de eerste keer ging de led van 1/3 aan en daarna led rood knipperend = error. 's avonds 1/3 bereikt maar 's ochtends een rood knipperend LED Stekker uit het stopcontact gehaald en weer in het stopcontact gedaan ook toen verliep hij de de zelftest goed maar na enkele uren weer LED error.
De LED error geeft aan dat er een accufout zou zijn opgetreden. De accu is org. bmw en heeft tot nu toe ( vanaf 2008 RT1200 R ) geen problemen gegeven. Navigatie (tomtom) is er vanaf. Ook aan de achterste plug geeft hij na verloop een LED error
Iemand enig idee wat ik moet doen of juist niet moet doen om de acculader zijn werk te laten verrichten?
Ik weet dat er al meerdere keren over deze oplader is geschreven maar de tips aldaar geven nog niet het gewenste resultaat.
Re: BMW acculader knipperen rood LED/ Error
De acculader is een orgineel BMW product 71607688864 geschikt voor de RT1200R met cambus systeem. Bij dit product zitten geen accuklemmen maar is bedoeld om via het systeem de accu op te laden.
Vandaag ook contact gehad met de BMW speciaalzaak die het product verkocht heeft. De verkoper wist in eerste instantie niet het hoe of wat maar in tweede instantie dacht hij dat mijn accu zo ver heen zou zijn dat hij niet meer op te laden was. Vreemd overigens dat de accu zonder haperingen de motor start.
De motor gaat morgen voor een grote beurt naar Kenny, ik zal hem is naar de accu spanning vragen. Indien de spanning goed is gaat deze oplader retour! Jullie horen het resultaat.
Indien er andere dingen zijn waar het aan zou kunnen liggen hoor ik het graag.
Pieter
Vandaag ook contact gehad met de BMW speciaalzaak die het product verkocht heeft. De verkoper wist in eerste instantie niet het hoe of wat maar in tweede instantie dacht hij dat mijn accu zo ver heen zou zijn dat hij niet meer op te laden was. Vreemd overigens dat de accu zonder haperingen de motor start.
De motor gaat morgen voor een grote beurt naar Kenny, ik zal hem is naar de accu spanning vragen. Indien de spanning goed is gaat deze oplader retour! Jullie horen het resultaat.
Indien er andere dingen zijn waar het aan zou kunnen liggen hoor ik het graag.
Pieter
- scan
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
De lader gaat na de zelftest over tot de eerste cyclus het vaststellen of er sprake is van ontsulfatering. Als dat het geval is wordt de lading afgebroken en gaat in "ERROR".
Remedie; je zou de batterij kunnen reanimeren door enkele keren dit proces opnieuw op te starten. Dus acculader geheel afkoppelen dus boordstekker verwijderen en van het net af vervolgens opnieuw aansluiten.
Mocht dit na een paar pogingen niet helpen dan als laatste de accu even loskoppelen en een nieuwe poging wagen.
Als dat niet helpt zijn er twee mogelijkheden 1 de accu is aan het einde van de levenscyclus of de lader vertoont een mankement.
Dat is een optie de andere optie voor de error kan zijn dat de accu verkeerd gepoold is.
Remedie; je zou de batterij kunnen reanimeren door enkele keren dit proces opnieuw op te starten. Dus acculader geheel afkoppelen dus boordstekker verwijderen en van het net af vervolgens opnieuw aansluiten.
Mocht dit na een paar pogingen niet helpen dan als laatste de accu even loskoppelen en een nieuwe poging wagen.
Als dat niet helpt zijn er twee mogelijkheden 1 de accu is aan het einde van de levenscyclus of de lader vertoont een mankement.
Dat is een optie de andere optie voor de error kan zijn dat de accu verkeerd gepoold is.
Gisteren de fiets opgehaald bij Kenny. Rijdt weer als een zonnetje. Inderdaad mocht er een nieuwe accu in. Thuis gekomen weer aan de oplader gelegd. Niet nodig bij een nieuwe accu, maar ik wilde weten of mijn acculader die ik in de schoen had gevonden wel werkte. Tot twee keer toe weer error led knipperend. Ik denk dus niet dat het de accu is die kapot is maar dat die bmw lader niet goed is. Van de week maar een keer terug gaan naar de dealer kijken wat hij zegt.
Bedankt voor het meedenken.
Pieter
Bedankt voor het meedenken.
Pieter
Vandaag bij de dealer geweest. acculader 71607688864 werd ingeruild voor acculader 77027722470. Ik was volgens de dealer al de tweede in korte tijd die problemen had met deze acculader van BMW en die hem kwam ruilen.
Acculader 77027722470 gegoogled en schijnt het nieuwe model te zijn
Nu in mijn motor prikken en dan moet hij het doen.
Hij doet het, is het toch een kapotte lader geweest.
Pieter
Acculader 77027722470 gegoogled en schijnt het nieuwe model te zijn
Nu in mijn motor prikken en dan moet hij het doen.
Hij doet het, is het toch een kapotte lader geweest.
Pieter
- scan
Moest de accu dan wél vervangen worden?
Goede vraag maar daar krijg ik nooit geen antwoord meer op. Gezien het feit dat ik eenmaal een tijdsverandering in de klok heb gezien alsmede ik kenny een goede en eerlijke monteur acht ga ik ervan uit dat de accu zijn langste leven had gehad. HIj heeft hem doorgemeten en is de terzake deskundige en niet ik.scan schreef:Moest de accu dan wél vervangen worden?
Maar een ding weet ik nu zeker: met deze nieuwe accu kan ik weer vele winters vooruit.
Pieter
- scan
Als ie goed doorgemeten is ga ik daar ook zeker vanui.
Dat is ook wel weer een lekker gevoel...
Dat is ook wel weer een lekker gevoel...
Wat een onrust. Als Kenny zegt dat de accu kapot is dan is hij kapot.! ! Hij is de deskundige en heeft het doorgemeten. Dat hoeft ik toch echt zelf niet te zien. Een man een man een woord een woord. De suggestie dat de accu niet gewisseld hoefde te worden wordt door mij dan ook niet ondersteund!! Door toeval waren er dus twee dingen nl een kapotte acculader en een kapotte acuu. Toeval bestaat.
De motor heeft bij Kenny een grootte beurt gehad en rijdt weer fantastisch.
De motor heeft bij Kenny een grootte beurt gehad en rijdt weer fantastisch.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht