Opgelost: Handvat BMW R 1200 RT 2011 model

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Lexrt
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best

Opgelost: Handvat BMW R 1200 RT 2011 model

Ongelezen bericht door Lexrt »

Beste RTers, mijn linker handvat kraakt, als hij koud is. Indien ik rijd en ik gebruik de handvatverwarming hoor ik niets, werkt ook normaal. Na afkoeling in de garage en ik pak hem vast dan kraakt hij. Misschien een beetje warrige omschrijving maar ik weet even niet hoe ik het anders moet verduidelijken.
Bij de dealer zegt men dat hij goed vastzit en er niets aan de hand is.
Ik heb begrepen dat erover de stuurhelft een hardplastic huls geschoven is compleet met verwarming die meteen schroef vastzit, daarover zit het handvat, naar mijn idee kraakt de plastichuls aan het uiteinde.
Iemand ooit meegemaakt

Groeten Lexrt
Lexrt

Re: Handvat BMW R 1200 RT 2011 model

Probleem opgelost

Groeten Lexrt -1200- _004
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Vertel?
Wat was de oorzaak en de oplossing?
Ik ben heel benieuwd! ;)
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Lexrt schreef:Probleem opgelost

Zo kom je er niet vanaf beste RT-er, je omschrijft een probleem en als je een oplossing hebt gevonden deel je die niet met ons? Kom op vertel 8-)

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
tamme

Ongelezen bericht door tamme »

hoe en wie heeft het opgelost geachte heer , want daar ben ik wel benieuwd naar, is het tijdelijk in het gips gezet of zo 8-)
Tamme
Lexrt

Sorry jullie vergeten te vertellen wat de oplossing is, eigenlijk heel simpel.
Ik zal het proberen uit te leggen, het gaat om het linker handvat, hierin zit een kleinbeetje beweging doordat er een plastic buis[je] over de stuurhelft geschoven wordt compleet met handvatverwarming aan het eind vastgezet door een schroef. Hierover schuif men het rubber handvat. Bij de 2010/ 2011 modellen kan men dit ietwat op en neer bewegen, aan het eind van het handvat zit het gewicht, welke met een tork schroef en gewichten klem gezet wordt in het stuur. Dit uiteinde nu zit te strak tegen het handvat waardoor als ik het stuur in mijn hand nam en het ligt bewoog het tegen het uiteinde bewoog en het de hard plastic huls een kraak gaf. Wellicht een beetje omslachtig omschreven maar ben nu eenmaal geen techneut. Ik hoop dat jullie het begrijpen.
Het uiteinde van het stuurgewicht met een torksleutel losgedraaid ietwat terug gezet en de plastic huls schuurt erniet meer langs.
Probleem opgelost, was niet ernstig maar het stoorde me, ik moet geen kraakjes en piepjes niet in een auto en ook niet op een motor althans niet als ik me eraan stoor.
Verder dik tevreden over het nieuw blok, een enorm verschil met mijn vorige 1200 rt uit 2008, ook een fijne alleen deze rijdt nog beter, met meer trekkracht onderin zonder horten en stoten.

Eeen blije rijder dus.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”