opgelost: geratel motorblok 1200 RT
Moderator: RT_Patrick
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2014, 16:14
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
- Locatie: Lelystad
opgelost: geratel motorblok 1200 RT
Ik rij nu ruim een jaar een 1200RT van mei 2006. Toen ik deze net had, hoorde ik vooral als ik net wegreed af en toe een soort geratel (alsof er een stukje metaal in een pan heen weer wordt geslingerd). Ik dacht dat het te maken kon hebben met dat de motor nog koud was. Sindsdien zo'n 20.000 km gereden bijna altijd met oordoppen in. Maar toen ik die deze week vergeten was, schrok ik :shock: hoe vaak je nu dat geratel hoort. Iemand zoiets al eens meegemaakt?
Laatst gewijzigd door Harro op 27 nov 2015, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
-
- Erelid
- Berichten: 4583
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 11:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: geratel motorblok 1200 RT
Het enige advies wat ik jou kan geven is rij even naar MSA dan weet je het direct . . . je hebt mazzel, ze zitten bij jou om de hoek! 

Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
-
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 10:31
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Re: geratel motorblok 1200 RT
Mogelijk een distrubutieketting in combinatie met een minder goed werkende kettingspanner?
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
-
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 19:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: geratel motorblok 1200 RT
Waarom bleef je al die tijd rijden met een rammel als ik vragen mag? Kocht je de motor zonder garantie? Zonder het te horen is het natuurlijk niet mogelijk om te zeggen wat het zou kunnen zijn.
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 15 jun 2009, 07:53
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
- Locatie: Apeldoorn
Re: geratel motorblok 1200 RT
Je bedoelt toch niet het geluidje van het ABS wat aangaat bij eerste keer wegrijden ?
Sent from my iPhone aan alle forumleden
Sent from my iPhone aan alle forumleden
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
HenkvanR

-
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 06:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Re: geratel motorblok 1200 RT
Harro heeft zijn oordoppen weer in..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2014, 16:14
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
- Locatie: Lelystad
Re: geratel motorblok 1200 RT
Hahaha, nee lag niet aan oordoppen even druk met andere dingen. Motorzaak gaf aan dat het de kettingspanner is en de olie wellicht wat dun is (wel de olie die ze er zelf instoppen). Ik vond dat niet helemaal bevredigend antwoord vandaar dat ik het forum raadpleeg. Het antwoord van Dingeman over de kettingspanner lijkt aan te geven dat het wellicht toch precies dat is.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
-
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 10:31
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Re: geratel motorblok 1200 RT
Zoekfunctie in dit forum gebruiken op treffer "kettingspanner".
Ik vond 44 treffers. Misschien er iets tussen dat je kan helpen.
Ik vond 44 treffers. Misschien er iets tussen dat je kan helpen.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2014, 16:14
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
- Locatie: Lelystad
Re: geratel motorblok 1200 RT
Dank, ja, dat klopt. Kwam onder andere een filmpje tegen waarin ook het geluid te horen is. Zou het weleens kunnen zijn. Advies van motorzaak (andere olie) lijkt me weinig effectief. Vervangen (door versie met sterkere veer) lijkt me aantrekkelijker optie. Dank voor de reacties! 

R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
-
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 19:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: geratel motorblok 1200 RT
Bij de 1100 en 1150 was een nokkenaskettingspanner gemonteerd die aan de linkerzijde problemen veroorzaakte. Als de motor afgezet werd en de oliedruk weg was liep de olie uit de spanner. Bij het opstarten duurde het even voordat de linker spanner weer gevuld was met olie. En in die tijd rammelde de nokkenasketting. Zover ik me kan herinneren had de 1200RT dit nieuw type spanner al en hadden die niet hetzelfde probleem. Aangezien de linker nokkenaskettingpanner als het ware op zijn kop staat loopt de olie er uit en daarom bestaat het probleem alleen aan de linkerzijde. Degene aan de rechterzijde is andersom gemonteerd en loopt niet leeg. De nieuwe spanner houd de ketting wel strak ook tijdens de koude start. Als de ketting te lang rammelt is dit slecht voor de geleiders.
-
- 2024
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 16:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: geratel motorblok 1200 RT
en wat ze ook roepen: kijk even in je BMW-boekje wat voor olie er in moet ( 10W-40 is een beetje aan de dunne kant voor deze luchtgekoelde motoren, dan gaat het hele blok meer herrie maken.)Harro schreef:Hahaha, nee lag niet aan oordoppen even druk met andere dingen. Motorzaak gaf aan dat het de kettingspanner is en de olie wellicht wat dun is (wel de olie die ze er zelf instoppen). Ik vond dat niet helemaal bevredigend antwoord vandaar dat ik het forum raadpleeg. Het antwoord van Dingeman over de kettingspanner lijkt aan te geven dat het wellicht toch precies dat is.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 19:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: geratel motorblok 1200 RT
Vooral in de zomer is 10W40 gewoon behoorlijk dun maar ik verwacht dat er nog een ander probleem is.Baird schreef:en wat ze ook roepen: kijk even in je BMW-boekje wat voor olie er in moet ( 10W-40 is een beetje aan de dunne kant voor deze luchtgekoelde motoren, dan gaat het hele blok meer herrie maken.)Harro schreef:Hahaha, nee lag niet aan oordoppen even druk met andere dingen. Motorzaak gaf aan dat het de kettingspanner is en de olie wellicht wat dun is (wel de olie die ze er zelf instoppen). Ik vond dat niet helemaal bevredigend antwoord vandaar dat ik het forum raadpleeg. Het antwoord van Dingeman over de kettingspanner lijkt aan te geven dat het wellicht toch precies dat is.
-
- 2024
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 16:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: geratel motorblok 1200 RT
Klopt uiteraard maar de olie is waar we op afstand directe info over kunnen geven, de rest is toch openpeuteren en bekijken. De 1200 heeft standaard al de betere spanner dus als die niet defect is dan denk ik aan de kettinggeleider die defect is.Ton1959 schreef:Vooral in de zomer is 10W40 gewoon behoorlijk dun maar ik verwacht dat er nog een ander probleem is.Baird schreef:en wat ze ook roepen: kijk even in je BMW-boekje wat voor olie er in moet ( 10W-40 is een beetje aan de dunne kant voor deze luchtgekoelde motoren, dan gaat het hele blok meer herrie maken.)Harro schreef:Hahaha, nee lag niet aan oordoppen even druk met andere dingen. Motorzaak gaf aan dat het de kettingspanner is en de olie wellicht wat dun is (wel de olie die ze er zelf instoppen). Ik vond dat niet helemaal bevredigend antwoord vandaar dat ik het forum raadpleeg. Het antwoord van Dingeman over de kettingspanner lijkt aan te geven dat het wellicht toch precies dat is.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 19:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: geratel motorblok 1200 RT
Misschien toch handiger om eerst het geluid te horen. Misschien valt het allemaal nog mee.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2014, 16:14
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
- Locatie: Lelystad
Re: geratel motorblok 1200 RT
Zojuist motor weer terug na 10k beurt. 15w40 olie erin. De motorzaak heeft niet iets speciaals kunnen vinden en heeft zoals ze vooraf al aangaven alleen de olie aangepast. Nog even iets van een ratel gehoord, maar het lijkt goeddeels afwezig. De komende dagen zal ik met bijzondere aandacht er voor het in de gaten houden. Lijkt me toch vreemd als alleen wat dikkere olie een probleem echt oplost.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
-
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 19:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: geratel motorblok 1200 RT
Dikkere olie lost het standaard problem met de nokkenaskettingspanner niet op dat bij andere modellen voorkomt. Bij deze temperaturen veroorzaakt ook 10W40 geen problemen. Het is vooral als het erg warm is dat 10W40 minder geschikt is. Een iets dikkere olie kan wel het motorgeluid iets verminderen.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2014, 16:14
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
- Locatie: Lelystad
Re: geratel motorblok 1200 RT
Ruim een week verder, conclusie... er is niets opgelost, het ratelt er nog vrolijk
op los.
Nauwelijks tijd de komende dagen, maar ik zal toch eens langs een echte motorzaak (lees BMW-specialist) moeten.

Nauwelijks tijd de komende dagen, maar ik zal toch eens langs een echte motorzaak (lees BMW-specialist) moeten.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Re: geratel motorblok 1200 RT
Sneu voor je!
Ik adviseer een afspraak bij Kenny te maken, die is echt de specialist als het om moeilijke zaken gaat.
Ik adviseer een afspraak bij Kenny te maken, die is echt de specialist als het om moeilijke zaken gaat.
-
- Erelid
- Berichten: 4583
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 11:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: geratel motorblok 1200 RT
Dat heb ik Harro in een eerste reactie, nu ruim drie weken geleden, ook al aangeraden . . .

Inspector Gadget schreef:Sneu voor je!
Ik adviseer een afspraak bij Kenny te maken, die is echt de specialist als het om moeilijke zaken gaat.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
Re: geratel motorblok 1200 RT
I know
, maar misschien dat als genoeg andere dat ook aan raden, het ook overtuigd 


-
- Erelid
- Berichten: 4583
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 11:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: geratel motorblok 1200 RT
Inspector Gadget schreef:I know, maar misschien dat als genoeg andere dat ook aan raden, het ook overtuigd


Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2014, 16:14
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
- Locatie: Lelystad
Re: geratel motorblok 1200 RT
Bij mij duurt het soms wat lang, maar inderdaad, lijkt me goed plan.EileRT en Inspector Gadget schreven: Ik adviseer een afspraak bij Kenny te maken
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
-
- Erelid
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 15:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: geratel motorblok 1200 RT
Heel goed plan, zelfs!Harro schreef:Bij mij duurt het soms wat lang, maar inderdaad, lijkt me goed plan.EileRT en Inspector Gadget schreven: Ik adviseer een afspraak bij Kenny te maken

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Re: geratel motorblok 1200 RT
Dat geeft niets, ik ben net zo, dus herkenbaar.Harro schreef:Bij mij duurt het soms wat lang, maar inderdaad, lijkt me goed plan.

Hopelijk wordt het snel voor jou opgelost.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 09 okt 2009, 12:50
- Type: R1200RT
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
- Locatie: Tholen
Re: geratel motorblok 1200 RT
Harro,
Je woont in de omgeving van Amersfoort. Dan is Ede (en dus Kenny Simon van MSA) voor jou toch zowat "om de hoek"?
Ga met je RT onverwijld daar naar toe en volg dus de voorgaande adviezen op!
Succes!
Je woont in de omgeving van Amersfoort. Dan is Ede (en dus Kenny Simon van MSA) voor jou toch zowat "om de hoek"?
Ga met je RT onverwijld daar naar toe en volg dus de voorgaande adviezen op!
Succes!
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

-
- Erelid
- Berichten: 4583
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 11:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: geratel motorblok 1200 RT
Bijna een maand geleden als eerste het advies gegeven . . . inmiddels gesteund door forumvrienden
. . . Harro zal de weg naar MSA nu vast en zeker vinden . . .


EileRT schreef:Het enige advies wat ik jou kan geven is rij even naar MSA dan weet je het direct . . . je hebt mazzel, ze
zitten bij jou om de hoek!
Inspector Gadget schreef:Ik adviseer een afspraak bij Kenny te maken, die is echt de specialist als het om moeilijke zaken gaat.
Bert M schreef:Heel goed plan, zelfs!Harro schreef:Bij mij duurt het soms wat lang, maar inderdaad, lijkt me goed plan.EileRT en Inspector Gadget schreven: Ik adviseer een afspraak bij Kenny te maken![]()
![]()
Bert M
WernerB schreef:Harro,
Je woont in de omgeving van Amersfoort. Dan is Ede (en dus Kenny Simon van MSA) voor jou toch zowat "om de hoek"?
Ga met je RT onverwijld daar naar toe en volg dus de voorgaande adviezen op!
Succes!
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
-
- 2024
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 16:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: geratel motorblok 1200 RT
Paar jaar terug bij een R1150GS de drijfstangen moeten vervangen nadat hij met 10W-40 de Stelvio in de zomer gedaan had, olie was waterdun en small-end lagers hadden het begeven, helemaal blauw. Die kun je niet los vervangen helaas 
Hartelijke groeten van D6503 aan alle forumleden

Hartelijke groeten van D6503 aan alle forumleden
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2014, 16:14
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
- Locatie: Lelystad
Re: geratel motorblok 1200 RT
En ja hoor, het is gelukt. Eindelijk tijd gemaakt voor een afspraak bij MSA, 13 november is het zo ver. Door de telefoon werd al duidelijk dat ik niets te vroeg belde :shock:. Kenny verwacht niet dat het de nokkenasketting is. Klinkt alsof het een flinke klus gaat worden. Ik laat weten wat er gaat gebeuren.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
-
- Erelid
- Berichten: 4583
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 11:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: geratel motorblok 1200 RT
Ik ben benieuwd wat de diagnose is van Kenny en Niels van MSA. Een ding is zeker, jij gaat na de reparatie weer genieten van jouw RT.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 14:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: geratel motorblok 1200 RT
Ben inderdaad ook benieuwd.
Maar je gaat naar Kenny, MSA = Meest Specialistische Arbeiders.
Maar je gaat naar Kenny, MSA = Meest Specialistische Arbeiders.

-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2014, 16:14
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
- Locatie: Lelystad
Re: geratel motorblok 1200 RT
Vandaag was het zo ver, de 1200RT in handen gegeven van MSA/Kenny. Vooraf even langs verschillende punten gelopen. Het geratel was uiteraard op dat moment niet hoorbaar. Zijn inschatting was dat het versnellingsbak was. Niet per se ernstig. Ernstiger waren een paar andere punten, maar daar kan ik beter even een ander onderwerp over aanmaken, want het gaat over veiligheid en slecht werk van een andere motorzaak.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
-
- Erelid
- Berichten: 4583
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 11:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: geratel motorblok 1200 RT
Gelukkig valt de aard van het "geratel" mee . . . je bent vandaag met jouw RT op bezoek geweest bij de echte specialist!
:shock:

Het is diep triest dat "een andere motorzaak" het zo laat liggen op het gebied van veiligheid zowel voor jou als dat van een ander!Harro schreef:Ernstiger waren een paar andere punten, maar daar kan ik beter even een ander onderwerp over aanmaken, want het gaat over veiligheid en slecht werk van een andere motorzaak.

Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2014, 16:14
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
- Locatie: Lelystad
Re: geratel motorblok 1200 RT
Het is eindelijk duidelijk: Kenny constateert: het geratel is de klep in de balanspijp (uitlaat). Niets ernstigs gelukkig
wel kostbaar om op te lossen (1000 euro voor de uitlaatbochten)
Dank aan ieder voor het meedenken.


Dank aan ieder voor het meedenken.

R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 12:11
- Type: R1200RT
- Bijz: Van Harten special
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Almere
Re: geratel motorblok 1200 RT
Huh? Klep in de balanspijp? Ikke nie snappe
Neem aan dat je niet de klep bedoelt die tussen bochten en demper zit. Want die kun je los vervangen.
Neem aan dat je niet de klep bedoelt die tussen bochten en demper zit. Want die kun je los vervangen.
Re: opgelost: geratel motorblok 1200 RT
Inderdaad, zover mij bekend zit er geen klep in de balanspijp? 
Het kán zijn dat in dit geval de katalysator bedoelt wordt, die wat rammelt?
Misschien dan een keuze een sport-uitlaat bocht te monteren.
Een 2ehands bochtenset is er vanaf 95 euro tot zo'n 250 euro, moet je vaak nog wel heel flink poetsen.
En moet je soms niet kijken op een deukje meer of minder.
Bij modeljaar 2010 zit er fabrieksaf (servo-gestuurde) uitlaatklep, die je dan prima kunt vervangen door de Wunderlich KlappenKiller of de stekker (in open stand) van kunt lostrekken, naar verluid.
Maar het gaat hier om een 2006 1200RT, dus niet relevant.

Het kán zijn dat in dit geval de katalysator bedoelt wordt, die wat rammelt?

Misschien dan een keuze een sport-uitlaat bocht te monteren.
Een 2ehands bochtenset is er vanaf 95 euro tot zo'n 250 euro, moet je vaak nog wel heel flink poetsen.

En moet je soms niet kijken op een deukje meer of minder.

Bij modeljaar 2010 zit er fabrieksaf (servo-gestuurde) uitlaatklep, die je dan prima kunt vervangen door de Wunderlich KlappenKiller of de stekker (in open stand) van kunt lostrekken, naar verluid.

Maar het gaat hier om een 2006 1200RT, dus niet relevant.
-
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 06:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Re: opgelost: geratel motorblok 1200 RT
Ikke niet weten..Inspector Gadget schreef:Inderdaad, zover mij bekend zit er geen klep in de balanspijp?
Het kán zijn dat in dit geval de katalysator bedoelt wordt, die wat rammelt?![]()
Misschien dan een keuze een sport-uitlaat bocht te monteren.
Een 2ehands bochtenset is er vanaf 95 euro tot zo'n 250 euro, moet je vaak nog wel heel flink poetsen.![]()
En moet je soms niet kijken op een deukje meer of minder.![]()
Bij modeljaar 2010 zit er fabrieksaf (servo-gestuurde) uitlaatklep, die je dan prima kunt vervangen door de Wunderlich KlappenKiller of de stekker (in open stand) van kunt lostrekken, naar verluid.![]()
Maar het gaat hier om een 2006 1200RT, dus niet relevant.
Maar waarom zou je deze klep willen vervangen of open laten staan?
Wat is de functie van deze klep en zit deze ook in de RT/LC?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2014, 16:14
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
- Locatie: Lelystad
Re: opgelost: geratel motorblok 1200 RT
Hm... geen klep in model 2006. Okay dan heb ik iets niet goed begrepen. Ging wel over de balanspijp. Zal het bij Kenny navragen.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2014, 16:14
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
- Locatie: Lelystad
Re: opgelost: geratel motorblok 1200 RT
Ja, ik zag iets van Remus voor 400 euro, zag er wat anders uit (geen balanspijp, ik vermoed dat dat opgelost is met de constructie waar de pijpen bij elkaar komen). Vroeg me wel direct af of er nadelen zitten aan zo"n andere uitlaatpijp.Inspector Gadget schreef:Inderdaad, zover mij bekend zit er geen klep in de balanspijp?
...
Misschien dan een keuze een sport-uitlaat bocht te monteren. ...
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Re: opgelost: geratel motorblok 1200 RT
Kan ook zijn dat er weldegelijk een klepje in die balanspijp zit, maar is mij nooit opgevallen noch gehoord (gelukkig!) of over gehoord/gelezen.
Wie ben ik dat ik twijfel aan Kenny's op- en aanmerkingen, ik ben slecht een enthousiaste hobbyist natuurlijk!
Die Remus heb ik ook liggen maar helaas nog steeds niet gemonteerd. (want dat gaat mij in mijn eentje niet (meer) lukken).
De nadelen;
- Het is een Sport-uitlaat, zonder katalysator.
Dus formeel niet toegestaan op de weg.
Milieu-technisch (uitstoot en mogelijk ook het geluid) zal je niet voldoen aan de normen.
- Als je een valbeugel gebruikt kán de iets grotere kromming van de uitlaatpijp aan de rechter kant iets in de weg zitten.
Naar verluid kan je dat slim oplossen door de uitlaatbocht met, naar ik meen te herinneren, spanbanden iets te verbuigen.
Voor de rest kan ik mij zo 1-2-3 geen andere nadelen bedenken. (krab-op-hoofd Smilie)
Wie ben ik dat ik twijfel aan Kenny's op- en aanmerkingen, ik ben slecht een enthousiaste hobbyist natuurlijk!
Die Remus heb ik ook liggen maar helaas nog steeds niet gemonteerd. (want dat gaat mij in mijn eentje niet (meer) lukken).
De nadelen;
- Het is een Sport-uitlaat, zonder katalysator.
Dus formeel niet toegestaan op de weg.
Milieu-technisch (uitstoot en mogelijk ook het geluid) zal je niet voldoen aan de normen.
- Als je een valbeugel gebruikt kán de iets grotere kromming van de uitlaatpijp aan de rechter kant iets in de weg zitten.
Naar verluid kan je dat slim oplossen door de uitlaatbocht met, naar ik meen te herinneren, spanbanden iets te verbuigen.
Voor de rest kan ik mij zo 1-2-3 geen andere nadelen bedenken. (krab-op-hoofd Smilie)
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2014, 16:14
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: linksrijder
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
- Locatie: Lelystad
Re: opgelost: geratel motorblok 1200 RT
Aan je kennis zal het niet liggen, als ik al je berichten zo langs zie komen. Ik woon dichtbij dus als ik een keer kan helpen .... Let wel veel meer dan een paar extra handen kan ik niet bieden, sleutelervaring is beperkt.Inspector Gadget schreef:..... (want dat gaat mij in mijn eentje niet (meer) lukken)......
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Re: opgelost: geratel motorblok 1200 RT
Dank je wel, waardeer ik!
Er was iemand op het forum die exact die situatie had en heeft opgelost.
Helaas ben ik die naam weer vergeten. Sorry!
Maar naar wat ik begrepen had was het een spanband en ratel.
Eerst maar weer ff verder aansterken, motor onderhoud en vering/ESA-revisie.
Wachten duurt lang.

Er was iemand op het forum die exact die situatie had en heeft opgelost.
Helaas ben ik die naam weer vergeten. Sorry!
Maar naar wat ik begrepen had was het een spanband en ratel.
Eerst maar weer ff verder aansterken, motor onderhoud en vering/ESA-revisie.
Wachten duurt lang.

-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 12:11
- Type: R1200RT
- Bijz: Van Harten special
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Almere
Re: opgelost: geratel motorblok 1200 RT
Die Remus bochten heb ik er ook opzitten. Ik hou wel van een sportieve sound en in combi met een Akra komt dat wel goed
Het verbruik gaat wel wat omhoog dus voor wat verrijking is er een Rapid Bike gemonteerd.

Het verbruik gaat wel wat omhoog dus voor wat verrijking is er een Rapid Bike gemonteerd.
-
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 06:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Re: opgelost: geratel motorblok 1200 RT
Rapid Bike?wobbert schreef:Die Remus bochten heb ik er ook opzitten. Ik hou wel van een sportieve sound en in combi met een Akra komt dat wel goed![]()
Het verbruik gaat wel wat omhoog dus voor wat verrijking is er een Rapid Bike gemonteerd.

Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 06:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Re: opgelost: geratel motorblok 1200 RT
Psss ff off topic, zie dat je een Van Harte special hebt... wat is er speciaal aan jouw special?wobbert schreef:Die Remus bochten heb ik er ook opzitten. Ik hou wel van een sportieve sound en in combi met een Akra komt dat wel goed![]()
Het verbruik gaat wel wat omhoog dus voor wat verrijking is er een Rapid Bike gemonteerd.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 06:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Re: opgelost: geratel motorblok 1200 RT
WaltzingMatilda schreef:Psss ff off topic, zie dat je een Van Harten special hebt... wat is er speciaal aan jouw special?wobbert schreef:Die Remus bochten heb ik er ook opzitten. Ik hou wel van een sportieve sound en in combi met een Akra komt dat wel goed![]()
Het verbruik gaat wel wat omhoog dus voor wat verrijking is er een Rapid Bike gemonteerd.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 12:11
- Type: R1200RT
- Bijz: Van Harten special
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Almere
Re: opgelost: geratel motorblok 1200 RT
Okay, Remus en Akra al genoemd.
Verder speciaal spuitwerk: pacific blauw en zijdeglans zwart.
Wielen, klepdeksels, voorvork en schetsplaten ook zijdeglanszwart.
Braking schijven.
Afgelopen jaar ook wat spullen laten dippen (viewtopic.php?f=16&t=10705).
Om het plaatje compleet te maken: Wunderlich scherm, Corbin zadel en hier en daar wat titanium spul.
Verder speciaal spuitwerk: pacific blauw en zijdeglans zwart.
Wielen, klepdeksels, voorvork en schetsplaten ook zijdeglanszwart.
Braking schijven.
Afgelopen jaar ook wat spullen laten dippen (viewtopic.php?f=16&t=10705).
Om het plaatje compleet te maken: Wunderlich scherm, Corbin zadel en hier en daar wat titanium spul.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3105 Weergaves
-
Laatste bericht door Lexrt
-
- 4 Reacties
- 3080 Weergaves
-
Laatste bericht door Johan
-
- 5 Reacties
- 2227 Weergaves
-
Laatste bericht door Lexrt
-
- 2 Reacties
- 1733 Weergaves
-
Laatste bericht door Harro
-
- 12 Reacties
- 3493 Weergaves
-
Laatste bericht door Erikh