Ik ben er wel zo'n beetje uit, ik hou mij wel aan een iets lagere snelheid dan het maximum, in plaats van dat ik meetlussen en camera's in de gaten moet gaan houden. Of tussen de rijstroken moet gaan rijden "op het juiste moment"
Anders moet ik én heel goed in mijn spiegels kijken (camera's) én voor mij op het wegdek (meetlussen) kijken.
En dat met 80 of 100km/uur, geen sinecure, me dunkt.
Want er zitten soms ook andersoortige meetlussen tussen om de verkeersintensiteit te meten en de matrixborden aan te sturen, wegdekgesteldheid te meten(temperatuur, regen, vorst, e.d)
Plus het verkeer achter mij zou ook af-en-toe kunnen fronsen als ik tussen de rijstroken ga rijden, lijkt mij voor hen nogal verwarrend.
Wellicht ook het moment om de cruisecontrol aan te zetten, hoewel ik daar niet zo verzot op ben.
Dan is de snelheid ok (en constant) en houd ik mijn blik ver voor mij (en om de circa 7 seconden in de spiegels).
Maar goed, een deel van de tarieven is horkenbelasting, zover ik mij ook wel duidelijk.
Daar heb ik geen enkel probleem mee.
En volgens de experts zou dit alles nog steeds in lijn zijn met de overige Europese landen.
We zullen er dus wel aan moeten geloven, en er komt nog meer;
Het punten-systeem/gele kaart komt er ook nog aan, hoewel nog niet bekend is wanneer.
Wel een recidive-mogelijkheid die de hoogte (lees: hogere) boetebedrag gaat bepalen bij herhaling.
Redelijk sneu dat in een land waar het per km, inwoner of welke statistiek je ook wilt bekijken, het meest veilige verkeersland is (op Noorwegen na, volgens mij), de politiek wederom probeert het beste jongetje van de klas te zijn.
De "burgerlijke ongehoorzaamheid"?
Je best doen om te zorgen dat ze geen cent boete aan je kunnen opleggen.
Ik doe al jaren mijn best, en dat lukt heel redelijk. (gelukkig!)