beste harry, allereerst de beste wensen voor 2012 en vele veilige kilometers op je BMW R1200RT.
Voor een deel ben ik het met je eens, voor dat andere deel niet zo. Een baude bewering noem je dat. Kan ik niet zeggen want evenzoveel motorrijders vinden dat wel.En er is gevraagd naar ervaringen van andere motorrijders m.b.t. de BT-band. De ervaring die deze bestuurder geeft berust op Zijn ervaringen.Een mening die men mag geven, toch? Bij de aanschaf van een nieuwe band zijn er enkele van ons die zich eerst informeren omtrent de opbouw en de gebruikte compounds en indien verkrijgbaar het fabricageproces. Op de site van de BT staat uit welke lagen de BT is opgebouwd en dat er hardere en zachtere compounds zijn gebruikt en hoe deze lopen in de band.datzelfde is ook op de Pilot Road band bekend. Als dat nog niet genoeg is kun je in de betere motorzaak beide banden met elkaar vergelijken door ze eens in de hand te voelen en te bekijken. Gestaafd door je eigen ervaring, verkrijg je dan een beeld die je tot een eventuele aanschaf van de betreffende band doet beslissen.Tuurlijk is er meer voor nodig c.q. afhankelijk van meerdere factoren w.o. rijstijl e.d. Het vragen op deze site is tevens medebepalend voor de aanschaf van een band van die de vraagsteller. Of dat voldoende is voor hem/haar kan ik niet bepalen. Dat bepaald hij of zij. Ook jouw mening zal hij/zij meenemen in dat besluit. Mijn ervaringen zijn dat de BT een goede band is, nadeel is dat ik het aantal gereden kilometers met die band relatief weinig vind in vergelijking met een andere band.Ik vindt dat hij met mijn rijstijl cupt en een onprettig rijgedrag vertoond naarmate het profiel dunner wordt. Niet dat de band versleten is, de merktekens zijn nog niet aangereden, maar het rijgedrag veranderd naarmate ik deze tekens nader. En dat vindt ik vervelend. De band gaat zich een baan op de weg zoeken en daarmee mijn motor naar een deel van de weg trekken, waar ik niet naar toe wil. En dat telkens te corrigeren is niet prettig. Het plakken aan de weg met droog en nat weer is nog steeds goed. Dat is zondermeer waar.Bovendien zitten we hier op een

, waar wij allen een toermotor hebben, en dat de ene motor iets zwaarder is dan de ander en de rijstijl van de een of ander ook verschilt weten we maar al te goed. Althans daar ga ik van uit. Dus onze ervaringen als toermotor-bestuurders zullen niet veel verschillen. Mijn motor gaat plat in de bochten, te zien aan het slijtagepatroon op de band, maar evenzo zijn er andere die minder plat door de bocht gaan. Wie er gas geeft in de bocht en wie niet, wie er remt in de bocht en wie niet. Al dat bepaald hoe je band verslijt. Maar het blijft onveranderd dat er verschil is tussen 1 of meerdere banden. En als een hele groep mensen vindt dat de band cupt, wie ben ik om te zeggen dat hij dat niet doet. De groep waarbij de band niet cupt is misschien net zo groot, zo niet groter.Internet is een mooi medium, waar je veel info kunt ophalen. En de info en de ervaringen en het gezond verstand van diegene die de vraag steld bepaald uiteindelijk zijn keuze. In de DDR voor een aantal jaren geleden waren Trabantjes in ALLE kleuren verkrijgbaar. Het ene jaar werden alleen gele gemaakt en het volgende de blauwe. Maar er was keuze genoeg v.w.b. de kleur. Daar was een keuze bepalen niet moeilijk. Wilde je snel een auto, moest je niet zeuren over de kleur.Anders moest je maar een paar jaar wachten want de paarse kwamen over vier jaar aan de beurt. Het is aan de vraagsteller om zich een beeld te vormen met de info die hij hier en/of ergens anders heeft verkregen. Maar als jij wilt praten over radiaal banden of massieve banden, en welke ervaringen jij hebt. O.K. We kunnen er lang en breed over praten, en ik kan je een heleboel vertellen over banden, maar of dit bijdraagt aan de keuze van de vraagsteller betwijfel ik.Want dan ziet hij door de banden het bos niet meer :lol: groet Jan Paul