Na 20 jaar moest het dan toch eindelijk zover zijn: verd

e k

t onderuit gegaan met mijn RT!! Kom, zoals elke dag, uit de uitrit van mijn werk... Van links komt niets, van rechts 1 auto. Ik moet linksaf dus ik steek de weg half over en nadat de auto is gepasseerd draai ik naar links. Wat altijd goed ging, ging nu mis: mijn achterwiel glijdt weg. Heel even had ik nog het idee dat het te corrigeren was, maar het volgende moment knal ik met een flinke klap tegen het asfalt. Eindelijk de waarde van een valhelm aan den lijve ervaren

. Ik was behoorlijk beduusd van de klap. Meteen opstaan, absoluut niets gebroken of anders verwond. Maar ja, de plof heeft wel schade opgelopen. Rechter spiegeltje eraf en kapot, rechter koffer flinke schade opgelopen en de rechter cilinder een tik gekregen. Zeker de beschermingsstrip kan bij het grof vuil. _002
Jammer genoeg waren er geen echte getuigen, want ik was benieuwd hoe ik nu van het uitbreken naar rechts (dus met de linkerkant richting asfalt) ineens toch op de rechterkant terecht gekomen ben. Maar de 2 heren die er meteen bij waren (en het verkeer regelden

) reageerden op de klap en hebben het niet zien gebeuren. En voor mij ging het toch te snel om het te kunnen reconstrueren. En waarschijnlijk heeft de klap op het asfalt ook nog voor de nodige geheugenverlies gezorgd

Ik weet nog wel dat ik dacht 'daar gaat mijn mooie motor'.
Gelukkig heb ik zelf niets ernstigs, enkel het gevoel van een kleine kneuzing aan een rib. Maar ik baal als een stekker. Moet eerst maar eens de schade laten taxeren. En maar eens uitzoeken hoe het zit met de verzekering.