Hallo BeemeRT's.
Ik heb al een tijdje wantrouwen voor wat betreft mijn koppelingsreservoir. Normaal hoor ik bij intrekken van de hendel en weer loslaten een soort "plop". (rubberachtig geluid) Af en toe hoor ik dit niet en een aantal keren hoorde ik een sissend geluid. Ik ben ermee naar de dealer geweest maar die zei dat de koppeling en het schakelen normaal werkte. Ondanks dat vertrouw ik het niet helemaal. Als ik een vinger steek in de opening waar de koppelingshendel vast zit aan het reservoir lijkt het alsof ik een soort olie aan mijn vinger heb. Het is haast niks, maar het zit er wel.
Ik kan op internet niks vinden over de opbouw van het koppelingsreservoir en heb dan ook enkele vragen:
Zit er een afdichtingsrubber of pakking aan het reservoir die vervangen kan worden, of moet er dan gelijk een heel nieuw reservoir op??
Kan het systeem of reservoir op een of andere simpele manier getest worden op eventuele lekkages?
Ik hoor graag van jullie.
Luc
Koppelingsreservoir
Moderator: RT_Patrick
- Benji
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Re: Koppelingsreservoir
Hoi Erteetje
Je kunt het WPHB van de R1200RT eens downloaden en dan eens zoeken op koppelingszuiger in hendel uit/inbouwen. Men krijgt hier revisie setjes voor en dan is je koppeling weer als nieuw.
Je kunt het WPHB van de R1200RT eens downloaden en dan eens zoeken op koppelingszuiger in hendel uit/inbouwen. Men krijgt hier revisie setjes voor en dan is je koppeling weer als nieuw.

Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!