niet startende motor R1100RT
Geplaatst: 16 okt 2011, 14:51
Dag boxerliefhebbers,
Ik rij al sinds m'n 17e BMW (illegaal op een R27), daarna diverse types boxers versleten (en één K100 (niet kapot te krijgen).
Rij nu al weer jaren op een R1100RT uit 1997. Ondanks enige malheur (bij 12500km kapotte versnellingsbak: garantie, en bij 45000km de complete drukgroep vervangen) altijd een een super motor om op te rijden. Helaas rijden we te weinig kilometers. Is echter wel een behoud voor de motortfiets. Totaal nu 52000km. En nu komt het het:.......
Hij (of zij?) wil verrekt het om nog aan te slaan. Voldoende energie in de (gel)accu, alle controlelampjes doen hun werk, voldoende brandstof in de tank, de startmotor loopt prima rond, maar géén teken van leven in de verbrandingskamers. Na het op contact zetten hoor je de brandstofpomp even lopen (ca 1 sec.). Bougies eruit gedraaid. Deze geven wel een vonk (kan er nog circa 8mm mee halen tegen het gecoate kleppendeksel). Uiteraar hèt Forum afgestruind naar mogelijke gelijke klachten.
Ik kom nu het probleem van de hallgevers tegen. Daar is alhet nodige over geschreven en gezegd. We mogen dus stellen dat hier zondermeer "ervaringsdeskundigen" op hèt Forum aanwezig zullen zijn.
Vraagjes:
- is de vonk die wèl geproduceerd wordt, onvoldoende om de motor te laten lopen?
- hebben deze delen ook invloed op de brandstoftoevoer en wil daarom de motor niet lopen?
- Ik zie verschillende prijzen van de hallgevers:
- complete plaat gebruikt en nieuw (varierend tussen € 100,00 en 200,00)
- alleen de hallgevers (vanaf ca € 25,00)
Wie kan iets zeggen over het toepassen van gebruikte delen of het vervangen van alleen de hallgervers?
- Wie heeft ervaring met het zoeken en het toepassen van alternatieven?
- Kan de oorzaak nog ergens anders mee te maken hebben?
Groet,
Charles
Ik rij al sinds m'n 17e BMW (illegaal op een R27), daarna diverse types boxers versleten (en één K100 (niet kapot te krijgen).
Rij nu al weer jaren op een R1100RT uit 1997. Ondanks enige malheur (bij 12500km kapotte versnellingsbak: garantie, en bij 45000km de complete drukgroep vervangen) altijd een een super motor om op te rijden. Helaas rijden we te weinig kilometers. Is echter wel een behoud voor de motortfiets. Totaal nu 52000km. En nu komt het het:.......
Hij (of zij?) wil verrekt het om nog aan te slaan. Voldoende energie in de (gel)accu, alle controlelampjes doen hun werk, voldoende brandstof in de tank, de startmotor loopt prima rond, maar géén teken van leven in de verbrandingskamers. Na het op contact zetten hoor je de brandstofpomp even lopen (ca 1 sec.). Bougies eruit gedraaid. Deze geven wel een vonk (kan er nog circa 8mm mee halen tegen het gecoate kleppendeksel). Uiteraar hèt Forum afgestruind naar mogelijke gelijke klachten.
Ik kom nu het probleem van de hallgevers tegen. Daar is alhet nodige over geschreven en gezegd. We mogen dus stellen dat hier zondermeer "ervaringsdeskundigen" op hèt Forum aanwezig zullen zijn.
Vraagjes:
- is de vonk die wèl geproduceerd wordt, onvoldoende om de motor te laten lopen?
- hebben deze delen ook invloed op de brandstoftoevoer en wil daarom de motor niet lopen?
- Ik zie verschillende prijzen van de hallgevers:
- complete plaat gebruikt en nieuw (varierend tussen € 100,00 en 200,00)
- alleen de hallgevers (vanaf ca € 25,00)
Wie kan iets zeggen over het toepassen van gebruikte delen of het vervangen van alleen de hallgervers?
- Wie heeft ervaring met het zoeken en het toepassen van alternatieven?
- Kan de oorzaak nog ergens anders mee te maken hebben?
Groet,
Charles