Van 1150 GS naar 1200 RT

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Kombee

Van 1150 GS naar 1200 RT

Ongelezen bericht door Kombee »

Eind van de maand mag ik me de trotse eigenaar noemen van een 2005 RT. Komende van een 1150 GS en ook actief op dat forum ben ik wel een tegenligger geloof ik. _003 Velen gaan net andersom, echter vind ik een -1200- RT meer comfort bieden voor ww verkeer en lange afstanden.

Ben relatief jong voor een RT...... zal dat nog wel eens horen met mijn 40 jaar :lol: Maar dat mag de pret niet drukken. Wijsheid komt met de jaren zeggen ze altijd en bij mij dan ietske eerder misschien hahaha.
Ik probeer zoveel mogelijk de motor te pakken en kom daarmee op 15-20k per jaar. Woonachtig in Dordrecht en heb een eigen bedrijf te Werkendam in de aluminium botenbouw.

Veel technische info heb ik al via het GS forum vergaard en zal dat op dit forum ook doen.

[groet] Sibrand Komdeur
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Van 1150 GS naar 1200 RT

Ongelezen bericht door Baird »

Welkom, een mooie combinatie: BMW, eigen bedrijf en mooie boten!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Hoi Sibrand,

Welkom op dit gezellige forum.
Heel veel plezier met je overstap.
De 1200RT is een fijne fiets.

Groeten,
Richard
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Goeie keuze die RT :!: :!: :!:
Veel plezier ermee.

Luc
Kombee

Ongelezen bericht door Kombee »

Zo even een update na de eerste 2000 km.

Kortom: wat een toerfiets, zo makkelijk als je lange afstanden aflegd dat had ik niet gedacht. Heb ondertussen de motor zelf al even een 40K beurt gegeven, dan weet ik namelijk zeker dat het begin goed is en leer hiermee tevens de motor goed kennen. (dealer had dus ook niet de beloofde beurt gegeven!, ga nog ff reclameren binnenkort! :twisted: )
Verbruik nagenoeg gelijk aan de 1150 gs.Wel vind ik de -1200- makkelijker te manouvreren dan de looiige GS. Toch door het ietsje lager zwaartepunt denk ik.
Rijgedrag is wat meer echt motorrijden, dus weer met de knieen sturen ipv alleen maar draaien aan het stuur zoals het met een GS gaat. Is wat wennen maar verder geen probleem.

Kortom ik ben er helemaal blij mee en hoop er veel km mee te maken. Wellciht nog eens samen met wat andere RTérs van dit RT-forum

[groet]
ron1200rt

Ongelezen bericht door ron1200rt »

Je bent echt niet de enige ;) _004 die de overstap maakt van een GS naar een RT.
Ook ik (wij) hebben de overstap gemaakt.
De RT biedt inderdaad enorm veel comfor maar ik mis af en toe het frivole van de GS.
Maar vrouwlief kwam door rugproblemen niet meer achterop op de hoge GS en op de RT wel.
Ik heb er vanaf juni alweer 10 k opzitten.
Lexrt
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best

Ongelezen bericht door Lexrt »

Sibrand heel veel rijplezier met die geweldige machine, je zult ergeen spijt van hebben.

groeten en succes Lexrt -1200- _004
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Kombee schreef:Zo even een update na de eerste 2000 km.

Kortom: wat een toerfiets, zo makkelijk als je lange afstanden aflegd dat had ik niet gedacht. Heb ondertussen de motor zelf al even een 40K beurt gegeven, dan weet ik namelijk zeker dat het begin goed is en leer hiermee tevens de motor goed kennen. (dealer had dus ook niet de beloofde beurt gegeven!, ga nog ff reclameren binnenkort! :twisted: )
Verbruik nagenoeg gelijk aan de 1150 gs.Wel vind ik de -1200- makkelijker te manouvreren dan de looiige GS. Toch door het ietsje lager zwaartepunt denk ik.
Rijgedrag is wat meer echt motorrijden, dus weer met de knieen sturen ipv alleen maar draaien aan het stuur zoals het met een GS gaat. Is wat wennen maar verder geen probleem.

Kortom ik ben er helemaal blij mee en hoop er veel km mee te maken. Wellciht nog eens samen met wat andere RTérs van dit RT-forum

[groet]
Het vertrouwen in de dealeRT blijft een punt van aandacht. Ik zou niet willen weten hoe vaak de beloofde afleveringsbeurt niet gedaan wordt. Trieste constatering maar toch is het maar al te vaak het geval.

Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”