Henk, bezig met de aanschaf van een RT

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

henk40

Henk, bezig met de aanschaf van een RT

Ongelezen bericht door henk40 »

Hallo,

Ik ben Henk, 42 jaar, getrouwd en 2 kids.
Na een dik jaar op een K te hebben gereden wil ik weer terug naar de boxer.
Ooit lange tijd gereden op een rs, heerlijke fiets, maar wil nu naar het comfort van een RT.
Op dit moment ben ik nog zoekende en struin het internet elk vrij uurtje af. Ik heb me wel
voorgenomen eerst goed te zoeken, rijden, proeven en voelen voordat ik wat koop. Oftewel ik ga de tijd nemen.

Maar,..... mochten jullie een buitenkansje weten......... :D , just let me know.

greet from Almere
Henk

U P D A T E

Gisteren was het zover. Eindelijk vrijdag de 20e. De dag dat ik m'n motor kon gaan halen.
Ik weet niet wie het spannender vond, ik of mijn kinderen. Al vroeg stonden ze aan mijn bed om me vertellen dat ik de motor moest gaan halen. :D
Afijn, na het gebruikelijke school-ochtend-ritueel heb ik moeders en de kids in de auto gepropt. Bij school aangekomen snel die gasten eruit gegoo..... ehh laten stappen en toen snel door naar brabant. Onderweg de gebruikelijk files overleven terwijl je dan al zit te dromen hoe je met je RT er tussen door toch wel wat sneller zal zijn. Bijna op de plaats van bestemming zagen we dat we op de terug weg een nog groter fileleed zouden ervaren. Snel de beslissing genomen om via een omweg (Nijmegen) terug te rijden. 8) Kon ik toch wat meer kilometers maken 8)

Maar goed, nadat de flappen waren afgetikt en het groene monster op mijn naam stond, de butsmuts over mijn te grote oren was geschoven begon het avontuur. Tja en wat moet je dan zeggen,.......... ik kom van een K 100........... geweldig, eerst nog even wennen aan de fiets, beetje proberen, beetje doen, beetje voelen. Al snel voelde ik me thuis en voor ik het wist heb ik de vrouw achte me gelaten en trok ik de wijde wereld in. Nou heb ik een rottijd (medisch) achter de rug, maar dit maakt weer een heleboel goed, zo niet alles. Halverwege de rit nog even een test uitgevoerd, ik ben een parkeerplaats opgereden en heb hem op de bok gezet. Ik heb hem een beetje asociaal neergezet, precies zo dat iedereen hem wel moest zien als ze de parkeerplaats opreden, perfect in de stralende zon :D Ik ben op het bankje gaan zitten en toen maar kijken naar de reacties hihihi, en inderdaad ik heb een mooie fiets :D

Na deze test ben ik met een nog grotere lach verder naar huis gereden. Eénmaal thuis heb ik hem dan ook pontificaal midden op de plaats voor ons huis neergezet, zodat ik hem vanuit de keuken, lurkend aan een bakkie dampende kofie kon bewonderen.

De dingen die nu nog moeten gebeuren zijn de banden. Die zijn echt op. Ik zit er aan te denken om de Michelins te laten monteren. Ik heb het hele forum al doorgespit maar ik denk toch dat het te persoonlijk is om een keuze te maken op basis van andere ervaringen. Verder zit ik te denken aan Xenon. Ik rij veel woon-werk verkeer bij nacht en ontij. Dus goed zicht en op tijd gezien worden is een must. Uiteraard ga ik ook nog even het RT winkeltje bezoeken en een bestelling plaatsen :D :D .

Verder zoek ik nog een navigatiesysteem voor deze fiets. Er zijn hele mooie te koop maar zijn ook erg aan de prijs. Ik denk dat ik mijn kans maar even afwacht.

Helaas ben ik vandaag te druk om veel te doen met de RT, maar morgen zal het belangrijkste gebeuren mits de zon schijnt........ POETSEN en lekker in de was zetten.

Heb ik toch nog een klein vraagje met betrekking tot de benzine-hoeveelheid-indictaor. Is deze betrouwbaarder dan die in een auto? In mijn auto duurt het even voordat de meter begint te dalen en naar mate de tank leger raakt daalt hij ook steeds sneller. Werkt dit ook zo bij de RT?
Na hoeveel kilometer gaan jullie tanken?

Nou collega RT-Rijders, zover mijn eerste bevindingen.

Henk

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door henk40 op 21 mar 2009, 09:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Henk, bezig met de aanschaf van een RT

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Henk,

Welkom op dit RT forum.
Je bent dus weer zoekende naar een boxer? Beviel de K je niet zo, of gaat het alleen om comfort?
Dat zul je zeker krijgen met een RT, en was voor velen van ons ook een goede reden om over te stappen.
Veel succes met je zoekactie en als je vragen hebt, stel ze gerust.

grtz
Jos

henk40 schreef:Hallo,

Ooit lange tijd gereden op een rs, heerlijke fiets, maar wil nu naar het comfort van een RT.
Op dit moment ben ik nog zoekende en struin het internet elk vrij uurtje af. Ik heb me wel
voorgenomen eerst goed te zoeken, rijden, proeven en voelen voordat ik wat koop. Oftewel ik ga de tijd nemen.

Maar,..... mochten jullie een buitenkansje weten......... :D , just let me know.

greet from Almere
Henk
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Gerard
Type: R1100RT
Bijz: Zwart, Nedplex ruit, hyperpro veren
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer

Ongelezen bericht door Gerard »

Hallo Henk,

zo heb ik het ook gedaan, heel lang rondgekeken op internet.
Veel op dit forum gelezen en uiteindelijk een mooie r1100rt gekocht voor een goeie prijs en weinig km's

veel plezier met speuren

groet
Gerard G.
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo Henk,

Kijk eens op http://www.boxerlijn.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; dit is niet een duur adres.

Succes,
Kees BMW
BeemerBert
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Ongelezen bericht door BeemerBert »

henk40 schreef:Hallo,

greet from Almere
Henk
Welkom Henk,

Ik roep dat ook altijd, ik neem de tijd :)
Doe dat ook, kijk en vergelijk, er is zat te koop en je kunt je euro's maar een keer uitgeven.

Succes met je zoektocht,

Bert
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Hoi Henk,
welkom hier.
Ik zou zeggen neem gerust de tijd.
en zoek maar een knappe uit.
we zien vanzelf wel de foto's verschijnen.

succes met je zoektocht!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding

henk40

:D Ik ga binnenkort kijken bij een R1100RT in de kleur Tundragroen. B.jr.2000 en even een ton op de teller. Op de foto's ziet hij er goed uit en ook de reacties van de huidige eigenaar stemmen me positief. En inderdaad zodra de aankoop is gedaan zullen de foto's verschijnen.

wordt vervolgd.

gr. Henk
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Nou succes en maak maar een lange proefrit . . .
henk40 schreef::D Ik ga binnenkort kijken bij een R1100RT in de kleur Tundragroen. B.jr.2000 en even een ton op de teller. Op de foto's ziet hij er goed uit en ook de reacties van de huidige eigenaar stemmen me positief. En inderdaad zodra de aankoop is gedaan zullen de foto's verschijnen.

wordt vervolgd.

gr. Henk
Jos WRSM
bmw jacky

Ongelezen bericht door bmw jacky »

Hallo Henk40,

misschien is het verstandig om Erik van Lent er even naar te laten kijken.

zie : viewtopic.php?f=47&t=361&hilit=van+lent" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan weet je in ieder geval wat je koopt

Su6 groeten Jack ;)
Ed Spijker

Ongelezen bericht door Ed Spijker »

Henk die tip van kees om bij boxerlijn te kijken zal ik doen als je toch naar een bmw met 98.000km ga kijken heeft hij een r1150rt staan van 2003 met de zelfde kilometers en voor de prijs van maar 6750 euro als ik het geld er voor had liggen had ik hem zelf gekocht Groet Ed

(Klik op de foto voor vergroting)
Type: R1150RT
Bouwjaar: 2003
Bijzonderheden: Mooie R1150RT twinspark met 98.000 kilometer.
Originele bagagerekje is erbij. Naast standaardzaken als ABS en electrische ruit en koffers als extra handvatverwarming en alarm.
Goede banden. Winterprijs 6750 euro!
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
henk40

Ik ben geslaagd. Volgende week vrijdag ga ik hem ophalen. :D :D :D
Mooie fiets uit 2000, abs, alarm, kouweklauwenverwarmers, voorwiel en achterwiel 8)

Afbeelding

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Henk, van harte !!
Prima fiets, prima leeftijd . . . . nu nog deze lange week doorstaan . . . :roll:
henk40 schreef:Ik ben geslaagd. Volgende week vrijdag ga ik hem ophalen. :D :D :D
Mooie fiets uit 2000, abs, alarm, kouweklauwenverwarmers, voorwiel en achterwiel 8)

Jos WRSM
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Henk,
Gefeliciteerd, prachtige fiets - dat wordt genieten. Nu maar ongeduldig wachten...
Hoeveel staat er op de teller?
Hans
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

Gefeliciteerd met je aankoop, Henk. Mooie kleur trouwens . En wat een geluk dat er een voor- en achterwiel in zit !! :D
Zo zie je maar dat je wachten beloond word.
henk40

Gisteren was het zover. Eindelijk vrijdag de 20e. De dag dat ik m'n motor kon gaan halen.
Ik weet niet wie het spannender vond, ik of mijn kinderen. Al vroeg stonden ze aan mijn bed om me vertellen dat ik de motor moest gaan halen. :D
Afijn, na het gebruikelijke school-ochtend-ritueel heb ik moeders en de kids in de auto gepropt. Bij school aangekomen snel die gasten eruit gegoo..... ehh laten stappen en toen snel door naar brabant. Onderweg de gebruikelijk files overleven terwijl je dan al zit te dromen hoe je met je RT er tussen door toch wel wat sneller zal zijn. Bijna op de plaats van bestemming zagen we dat we op de terug weg een nog groter fileleed zouden ervaren. Snel de beslissing genomen om via een omweg (Nijmegen) terug te rijden. 8) Kon ik toch wat meer kilometers maken 8)

Maar goed, nadat de flappen waren afgetikt en het groene monster op mijn naam stond, de butsmuts over mijn te grote oren was geschoven begon het avontuur. Tja en wat moet je dan zeggen,.......... ik kom van een K 100........... geweldig, eerst nog even wennen aan de fiets, beetje proberen, beetje doen, beetje voelen. Al snel voelde ik me thuis en voor ik het wist heb ik de vrouw achte me gelaten en trok ik de wijde wereld in. Nou heb ik een rottijd (medisch) achter de rug, maar dit maakt weer een heleboel goed, zo niet alles. Halverwege de rit nog even een test uitgevoerd, ik ben een parkeerplaats opgereden en heb hem op de bok gezet. Ik heb hem een beetje asociaal neergezet, precies zo dat iedereen hem wel moest zien als ze de parkeerplaats opreden, perfect in de stralende zon :D Ik ben op het bankje gaan zitten en toen maar kijken naar de reacties hihihi, en inderdaad ik heb een mooie fiets :D

Na deze test ben ik met een nog grotere lach verder naar huis gereden. Eénmaal thuis heb ik hem dan ook pontificaal midden op de plaats voor ons huis neergezet, zodat ik hem vanuit de keuken, lurkend aan een bakkie dampende kofie kon bewonderen.

De dingen die nu nog moeten gebeuren zijn de banden. Die zijn echt op. Ik zit er aan te denken om de Michelins te laten monteren. Ik heb het hele forum al doorgespit maar ik denk toch dat het te persoonlijk is om een keuze te maken op basis van andere ervaringen. Verder zit ik te denken aan Xenon. Ik rij veel woon-werk verkeer bij nacht en ontij. Dus goed zicht en op tijd gezien worden is een must. Uiteraard ga ik ook nog even het RT winkeltje bezoeken en een bestelling plaatsen :D :D .

Verder zoek ik nog een navigatiesysteem voor deze fiets. Er zijn hele mooie te koop maar zijn ook erg aan de prijs. Ik denk dat ik mijn kans maar even afwacht.

Helaas ben ik vandaag te druk om veel te doen met de RT, maar morgen zal het belangrijkste gebeuren mits de zon schijnt........ POETSEN en lekker in de was zetten.

Heb ik toch nog een klein vraagje met betrekking tot de benzine-hoeveelheid-indictaor. Is deze betrouwbaarder dan die in een auto? In mijn auto duurt het even voordat de meter begint te dalen en naar mate de tank leger raakt daalt hij ook steeds sneller. Werkt dit ook zo bij de RT?
Na hoeveel kilometer gaan jullie tanken?

Nou collega RT-Rijders, zover mijn eerste bevindingen.

Henk

Afbeelding

Afbeelding
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Hoi Henk,

Met veel plezier heb ik je verhaal gelezen en wens je dan ook veel succes met je mooie aanwinst. Wennen? Ja aan een RT moet je wennen, maar je zult er geen spijt van krijgen. Ik heb die van mij nu 2 en een half jaar en heb er nog geen dag spijt van. Wat betreft de benzine-indicator, die wijken allemaal af, geloof ik. Ik zorg dat de tank volgegooid is bij 250 km's.
Ik wens je veel rijplezier en wees heel voorzichtig met filerijden.

grtz
Jos
Jos WRSM

Ed Spijker

Ongelezen bericht door Ed Spijker »

Henk van harte gefeliciteerd met je aankoop ziet er heel mooi uit.Het is ook leuk om te lezen op dit forum dat iedereen ook zo blij is met zijn aankoop Wat betreft het verbruik ik ga meestal tanken bij 300km hij rijdt dan een op 15 De benzine meter is redelijk betrouwbaar als er nog een blokje te zien is gaat het lampje branden van reserve Groet Ed en veel leuke kilometers gewenst
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
RuudRT

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi Henk,

Leuk als je zo een motor op kunt halen en er zo'n lekkere rit meteen achteraan komt en dan gewoon ook nog lekker motor weer, wat wil je nog meer.
Heel veel succes en plezier enne een hele mooie kleur.
Overigens mocht de indicator niets meer aangeven wees niet bang er gebeurd verder niets de motor stopt vanzelf. :;

Groeten Ruud
Paul

Ongelezen bericht door Paul »

Gefeliciteerd. Heel herkenbaar verhaal. Ik heb de mijne net een week of twee dus kon je gevoel nog helemaal inleven.
En wat betreft je benzine meter, eenmaal over de helft gaat hij wel wat sneller. Maar tot nu toe is dit de beste meter die ik ooit op een motor gezien hebt. Bij al mijn vorige motoren was dit effect veel erger. Om te testen heb ik een keer doorgereden tot het reservelampje ging branden. Ik bleek nog bijna 5 liter over te hebben.

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst.
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Gefeliciteerd Henk!
Ik zou me ook bijna geen mooier begin van de lente kunnen voorstellen!

Over GPS... wacht nog even op de Garmin Zumo 660 en heb dan het geduld nog even op de recenties te wachten die gaan volgen.
Lees u ondertussen in, in de toestellen die nu al op de markt zijn.
Weeg alle voors een tegens tegen elkaar af en maak een weloverwogen keuze voor het toestel dat je het meest schikt.
Je kunt wachten op 2ehands Zumo's die op de markt komen zodra de 660 er is...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
carry

Ongelezen bericht door carry »

leukman , goeie keus veel geluk met zoeken
en veilige kilometers (ik heb div jappen gereden 1 jaar k100 maar sins kort r 1100 rt de rols onder de motoren)
groetjes

BMW-Harm

Ongelezen bericht door BMW-Harm »

He Henk,

Leuk verhaal hoor enne bijzondere kleur!!!!
henk40

BMW-Harm schreef:He Henk,

Ja die kleur is zeker geen alledaagse. Weet iemand een site waar ik de officiele BMW kleuren kan
vinden? Ik heb een collega die maar moeilijk te overtuigen is van het feit dat dit wel een BMW kleur is. 8)

b.v.d.

Henk
mlampie

Ongelezen bericht door mlampie »

Ha die Henk,

Leuk verhaal en zeker een mooie kleur.

Ik rij ook pas sinds twee maanden RT en ook ik kom van een K100rs, wat een verschil he......

Tot ziens en veel plezier met je RT
dhr
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

als je je kleur nummer weet (typeplaatje of boekje)

kun je hem hier

http://bmbikes.co.uk/paintcodes/greens.htm
opzoeken
henk40 schreef:
BMW-Harm schreef:He Henk,

Ja die kleur is zeker geen alledaagse. Weet iemand een site waar ik de officiele BMW kleuren kan
vinden? Ik heb een collega die maar moeilijk te overtuigen is van het feit dat dit wel een BMW kleur is. 8)

b.v.d.

Henk
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
HansD

Ik gok dat je dus Tundra Green (Metallic) hebt - Lijkt er wel heel erg veel op.
Hans

dhr
Contacteer:

Als ik het zo zie, en me goed herinner van een recent rondje RT's bekijken 8)_ is dit inderdaad Tundra Green Metallic.
Een hele mooie aparte kleur :!: :D

en er is ook nog een andere, handige, ingang:
http://bmbikes.co.uk/schemepages/schemer1100rt.htm
Met meer Tundra voorbeelden en dan zie het duidelijk.
(dit is natuurlijk ook weer een handige voor bij de links ;) )
HansD schreef:Ik gok dat je dus Tundra Green (Metallic) hebt - Lijkt er wel heel erg veel op.
Hans
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
HansD

dhr schreef:Als ik het zo zie, en me goed herinner van een recent rondje RT's bekijken 8)_ is dit inderdaad Tundra Green Metallic.
Een hele mooie aparte kleur :!: :D

en er is ook nog een andere, handige, ingang:
http://bmbikes.co.uk/schemepages/schemer1100rt.htm
Met meer Tundra voorbeelden en dan zie het duidelijk.
(dit is natuurlijk ook weer een handige voor bij de links ;) )
HansD schreef:Ik gok dat je dus Tundra Green (Metallic) hebt - Lijkt er wel heel erg veel op.
Hans
De link stond eral, maar ik heb een tekst ter verduidelijking toegevoegd.
Hans
moonen

Ongelezen bericht door moonen »

Beste Henk,

Gefeliciteerd met de RT. Rij zelf al een jaar of 4 op een 2000-der die ik zelf heb ingevoerd vanuit Duitsland. Geweldig machine.

Wat jouw vraag aangaat betreffende de brandstofmeter kan ik je zeggen dat hij mij nog nooit bedrogen heeft. zeker wanneer je de dagteller bij iedere tankbeurt keurig op nul draait moet je zeker zonder problemen met een tank benzine een goede 300 km verder komen.

Wat betreft de Michelin banden op de Rt kan ik je weinig vertellen daar ik met mijn tweede setje Bridgestone bezig ben. Kan je alleen maar zeggen dat de nieuwe serie Battlmax perfect is, zeker met het gebruik van merdere compount rubber in de band.
Wil je wel meegeven heel goed op te letten met allerlei aktie's wat betreft banden. willen nog wel een keer oudere banden dumpen op de markt. Heb van mijn onderhoudsbedrijf begrepen dat zeker de rubber van motorbanden hoe ouder ze worden sterk achteruitgaat met betrekking op grip. Wanneer je op de site van een banden fabrikant kijkt staat er zeker ergens op waar je de produktie datum / jaar kunt aflezen op de wang van de band.

Veel veilige motorkilometers, en misschien tot ziens

Groet,

Léon Moonen
henk40

Ola u allen,

dank voor alle reacties, tips en verwijzingen.
De bandenkeus is gemaakt en ik ga voor de Michelin Pilot Road 2. Ik rij zo even naar motorport
in de hoop dat ze even tijd hebben om de sloffen erom heen te gooien.

gr. Henk
dhr
Contacteer:

Ik ben heel benieuwd hoe ze je bevallen.
Op mijn vorige Rt heb ik steeds op Bridgestone BT's gereden. Op degene die ik mu heb zitten Michelin Pilot's.
Last van buitensporige slijtage heb ik niet gehad met de BT's, ik vond ze wel wat spoorgevoelig.
Met de Michelins vind ik de spoorgevoeligheid nog groter.
Ik ben benieuwd naar jou ervaringen

hgr
Kees
henk40 schreef:Ola u allen,

dank voor alle reacties, tips en verwijzingen.
De bandenkeus is gemaakt en ik ga voor de Michelin Pilot Road 2. Ik rij zo even naar motorport
in de hoop dat ze even tijd hebben om de sloffen erom heen te gooien.

gr. Henk

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”