Ik ben Henk, 42 jaar, getrouwd en 2 kids.
Na een dik jaar op een K te hebben gereden wil ik weer terug naar de boxer.
Ooit lange tijd gereden op een rs, heerlijke fiets, maar wil nu naar het comfort van een RT.
Op dit moment ben ik nog zoekende en struin het internet elk vrij uurtje af. Ik heb me wel
voorgenomen eerst goed te zoeken, rijden, proeven en voelen voordat ik wat koop. Oftewel ik ga de tijd nemen.
Maar,..... mochten jullie een buitenkansje weten.........

greet from Almere
Henk
U P D A T E
Gisteren was het zover. Eindelijk vrijdag de 20e. De dag dat ik m'n motor kon gaan halen.
Ik weet niet wie het spannender vond, ik of mijn kinderen. Al vroeg stonden ze aan mijn bed om me vertellen dat ik de motor moest gaan halen.

Afijn, na het gebruikelijke school-ochtend-ritueel heb ik moeders en de kids in de auto gepropt. Bij school aangekomen snel die gasten eruit gegoo..... ehh laten stappen en toen snel door naar brabant. Onderweg de gebruikelijk files overleven terwijl je dan al zit te dromen hoe je met je RT er tussen door toch wel wat sneller zal zijn. Bijna op de plaats van bestemming zagen we dat we op de terug weg een nog groter fileleed zouden ervaren. Snel de beslissing genomen om via een omweg (Nijmegen) terug te rijden. 8) Kon ik toch wat meer kilometers maken 8)
Maar goed, nadat de flappen waren afgetikt en het groene monster op mijn naam stond, de butsmuts over mijn te grote oren was geschoven begon het avontuur. Tja en wat moet je dan zeggen,.......... ik kom van een K 100........... geweldig, eerst nog even wennen aan de fiets, beetje proberen, beetje doen, beetje voelen. Al snel voelde ik me thuis en voor ik het wist heb ik de vrouw achte me gelaten en trok ik de wijde wereld in. Nou heb ik een rottijd (medisch) achter de rug, maar dit maakt weer een heleboel goed, zo niet alles. Halverwege de rit nog even een test uitgevoerd, ik ben een parkeerplaats opgereden en heb hem op de bok gezet. Ik heb hem een beetje asociaal neergezet, precies zo dat iedereen hem wel moest zien als ze de parkeerplaats opreden, perfect in de stralende zon

Na deze test ben ik met een nog grotere lach verder naar huis gereden. Eénmaal thuis heb ik hem dan ook pontificaal midden op de plaats voor ons huis neergezet, zodat ik hem vanuit de keuken, lurkend aan een bakkie dampende kofie kon bewonderen.
De dingen die nu nog moeten gebeuren zijn de banden. Die zijn echt op. Ik zit er aan te denken om de Michelins te laten monteren. Ik heb het hele forum al doorgespit maar ik denk toch dat het te persoonlijk is om een keuze te maken op basis van andere ervaringen. Verder zit ik te denken aan Xenon. Ik rij veel woon-werk verkeer bij nacht en ontij. Dus goed zicht en op tijd gezien worden is een must. Uiteraard ga ik ook nog even het RT winkeltje bezoeken en een bestelling plaatsen

Verder zoek ik nog een navigatiesysteem voor deze fiets. Er zijn hele mooie te koop maar zijn ook erg aan de prijs. Ik denk dat ik mijn kans maar even afwacht.
Helaas ben ik vandaag te druk om veel te doen met de RT, maar morgen zal het belangrijkste gebeuren mits de zon schijnt........ POETSEN en lekker in de was zetten.
Heb ik toch nog een klein vraagje met betrekking tot de benzine-hoeveelheid-indictaor. Is deze betrouwbaarder dan die in een auto? In mijn auto duurt het even voordat de meter begint te dalen en naar mate de tank leger raakt daalt hij ook steeds sneller. Werkt dit ook zo bij de RT?
Na hoeveel kilometer gaan jullie tanken?
Nou collega RT-Rijders, zover mijn eerste bevindingen.
Henk