Bijna unieke nieuwe R1200RT eigenaar
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- 1-handed
- Type: R1200RT
- Bijz: www.1-handed.com
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
Bijna unieke nieuwe R1200RT eigenaar
Hallo Allemaal
Eerst mij even voorstellen mijn naam is Bert Pot 48 jaar
Rij ruim 25 jaar motor waarvan 4 jaar nu met 1 hand ben mijn linker hand verloren met een bedrijfs ongeval maar rij gelukkig nog steeds motor.
Rij nu 4 jaar op een Honda CBF1000 met volle tevredenheid maar een droom was en is toch een r1200rt
Het nieuwe 2010 model is dan ook gemakkelijk aan te passen en ik hoop er dan ook 1 aan te schaffen aan het einde van het jaar. Deze word dan aangepast voor 1 handige bediening
Wel heb ik daar vragen over ik kan nooit een proefrit maken en moet afgaan op anderen
Ik ga voor de full options uitvoering met radio en daar zit ook het knel punt
Voor de aanpassing komt de koppeling aan de rechter kant en bedien deze met mijn duim ook de schakelaar worden gewisseld zodat ik de knipperlichten ook rechts krijg
Bij de uitvoering zit de multifunctionele knop is deze afkoppel baar of hoort deze bij de linker armatuur, het zou erg makkelijk zijn dat deze links kan blijven zitten zelfs als de schakelaars gewisseld zijn
Ook heb ik nog een koffer vraag : wie weet of de topkoffer van de nieuwe 1600 ook op de r1200rt past of pas is te maken.
Vind dit een erg fraaie topkoffer met bij behorende remlicht ( weet dat die niet goedkoop is)
Hoop hier veel te lezen en ook binnenkort de eerst rechts handige BMW r1200rt te laten zien
Rij ruim 25 jaar motor waarvan 4 jaar nu met 1 hand ben mijn linker hand verloren met een bedrijfs ongeval maar rij gelukkig nog steeds motor.
Rij nu 4 jaar op een Honda CBF1000 met volle tevredenheid maar een droom was en is toch een r1200rt
Het nieuwe 2010 model is dan ook gemakkelijk aan te passen en ik hoop er dan ook 1 aan te schaffen aan het einde van het jaar. Deze word dan aangepast voor 1 handige bediening
Wel heb ik daar vragen over ik kan nooit een proefrit maken en moet afgaan op anderen
Voor de aanpassing komt de koppeling aan de rechter kant en bedien deze met mijn duim ook de schakelaar worden gewisseld zodat ik de knipperlichten ook rechts krijg
Bij de uitvoering zit de multifunctionele knop is deze afkoppel baar of hoort deze bij de linker armatuur, het zou erg makkelijk zijn dat deze links kan blijven zitten zelfs als de schakelaars gewisseld zijn
Ook heb ik nog een koffer vraag : wie weet of de topkoffer van de nieuwe 1600 ook op de r1200rt past of pas is te maken.
Vind dit een erg fraaie topkoffer met bij behorende remlicht ( weet dat die niet goedkoop is)
Hoop hier veel te lezen en ook binnenkort de eerst rechts handige BMW r1200rt te laten zien
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
Re: Bijna unieke nieuwe R1200RT eigenaar
Welkom hier Bert. Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vragen (850rt rijder...
) maar ik wens je veel plezier hier op het forum. Een prima aanloop naar aanschaf van een 1200RT.

- Hazeldonk
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Allereerst geweldig dat je RT gaat rijden, echt super. Wat betreft de radio zou ik zeggen *laat vallen* die optie. Bij mij zit de radio/cd speler er op maar je gebruikt het eigenlijk heel weinig en voor die centen kun je leuke dingen doen. Wil je nieuws/muziek? Dan zijn er zoveel mogelijkheden! Volgens mij kan je de koffer zo overzetten, ik kon de topkoffer van de RT zonder problemen tijdens mijn proefrit met de 1600GT overzetten en gebruiken.
Ben
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Hallo Bert,1-handed schreef:Hallo Allemaal
Welkom hier.
Jouw vraag over de topkoffer kan ik niet beantwoorden.
De bediening van de radio/cdspeler kan naar rechts geplaatst worden.
Als mijn info goed is dan komt de bediening van de koppeling rechtsonder met een kleine hevel zodat je die met jouw duim kan bedienen.
Het koppelingsvloeistofpotje kan links blijven, immers men hoeft alleen maar de leiding te verleggen met verlenging.
Het bedieningspaneel van de radio kan met hobbyïstenwerk in spiegelbeel veranderd worden voor verplaatsen naar de rechterkant.
Ik begrijp dat je alles wilt want je wilt nergens onder voor doen.
De enige logische vraag die je jou zelf moet stellen, heb ik echt iets aan de radio/cdspeler?
Ik heb hem zelf ook en eigenlijk gebruik ik hem nooit.
Maar goed je leest het nu, wat je wilt het kan wel.
groet,
Han
- 1-handed
- Contacteer:
RhanRT schreef:Hallo Bert,1-handed schreef:Hallo Allemaal
Welkom hier.
Jouw vraag over de topkoffer kan ik niet beantwoorden.
De bediening van de radio/cdspeler kan naar rechts geplaatst worden.
Als mijn info goed is dan komt de bediening van de koppeling rechtsonder met een kleine hevel zodat je die met jouw duim kan bedienen.
Het koppelingsvloeistofpotje kan links blijven, immers men hoeft alleen maar de leiding te verleggen met verlenging.
Het bedieningspaneel van de radio kan met hobbyïstenwerk in spiegelbeel veranderd worden voor verplaatsen naar de rechterkant.
Ik begrijp dat je alles wilt want je wilt nergens onder voor doen.
De enige logische vraag die je jou zelf moet stellen, heb ik echt iets aan de radio/cdspeler?
Ik heb hem zelf ook en eigenlijk gebruik ik hem nooit.
Maar goed je leest het nu, wat je wilt het kan wel.
groet,
Han
Hoi Han
Het is juist de bedoeling dan de multiknop link blijft ziten (links) en dat de bedienings elementen gewisseld worden ( links naar rechts en rechts naar links )
Als ik het goed begrijp is de multiknop voor meer bedoeld dan alleen de radio
Wil graag de radio omdat ik muziek aan boord wil hebben (niet via de helm )
groetjes Bert
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
- 1-handed
- Contacteer:
Voor meer info over mij kunnen jullie kijken op mijn site http://www.1-handed.com hier valt alles te lezen over mijn mijn motor/aanpassing en veel meer.
[media]PAddOL_ZhSI[/media]
groetjes Bert
[media]PAddOL_ZhSI[/media]
groetjes Bert
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
Indrukwekkende en zeer informatieve site hebt je Bert
Mooi dat je één van je grootste passies kunt blijven doen.
En dan straks ook nog op een geweldige fiets als de

Trouwens de topkoffer van de
past op de K1600, dus ik ga ervan uit dat het andersom ook past.
De bevestigingsconstructie van de koffer is hetzelfde.

Mooi dat je één van je grootste passies kunt blijven doen.
En dan straks ook nog op een geweldige fiets als de

Trouwens de topkoffer van de

De bevestigingsconstructie van de koffer is hetzelfde.
- Maarten de Vries
- Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
- Woonplaats of omgeving: Het Gooi
- Contacteer:
Beste Bert,
Knap hoor en een doorzetter ben je. Leuk dat je kunt motorrijden en er van genieten.
Radio:
- Wat andere zeggen ben ik niet helemaal met ze eens. Ik zal niet zonder radio willen. Gebruik hem eigenlijk altijd en derhalve bij dagelijks.
- Wat de multifunctionele knop betreft. Of die omgezet kan worden weet ik niet. Maar bij de RT dient hij uitsluitend voor de bediening van de audio. Bij de K1600 modellen heeft hij inderdaad veel meer functies.
Groet,
Maarten de Vries.
Knap hoor en een doorzetter ben je. Leuk dat je kunt motorrijden en er van genieten.
Radio:
- Wat andere zeggen ben ik niet helemaal met ze eens. Ik zal niet zonder radio willen. Gebruik hem eigenlijk altijd en derhalve bij dagelijks.
- Wat de multifunctionele knop betreft. Of die omgezet kan worden weet ik niet. Maar bij de RT dient hij uitsluitend voor de bediening van de audio. Bij de K1600 modellen heeft hij inderdaad veel meer functies.
Groet,
Maarten de Vries.
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Dag Bert, van harte welkom op het
.
Je website heeft me geboeid en ik ben erg benieuwd hoe je met de
omgaat. Ik hoor het graag . . . .
Jos

Je website heeft me geboeid en ik ben erg benieuwd hoe je met de

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- AGVerheij
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Hi Bert,
[welkom] Welkom bij deze club RT-gekken :lol:
Ik heb op de motorbeurs in Utrecht bij een stand ook al staan kijken naar wat er allemaal mogelijk is om als iemand met een beperking toch te kunnen genieten van het motorrijden. Jouw verhaal onderstreept dat maar weer eens: Als je wil kan vrijwel alles, alleen moet je er soms behoorlijk voor vechten.
Mooi hoe je op je site ook anderen wegwijs probeert te maken in het woud van mogelijkheden, regels en instanties.
Hou de glimmende kant boven en geniet van je RT !
, GerbeRT
[welkom] Welkom bij deze club RT-gekken :lol:
Ik heb op de motorbeurs in Utrecht bij een stand ook al staan kijken naar wat er allemaal mogelijk is om als iemand met een beperking toch te kunnen genieten van het motorrijden. Jouw verhaal onderstreept dat maar weer eens: Als je wil kan vrijwel alles, alleen moet je er soms behoorlijk voor vechten.

Hou de glimmende kant boven en geniet van je RT !
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Groot respect voor je doorzettingsvermogen, ik hoop dat je veel plezier gaat beleven aan de RT 

Indrukwekkend en mijn helm gaat af voor je vastberadenheid en doorzettingsvermogen!
Wat betreft de radiobediening van de 2010/2011 R1200RT;
Volgens RealOEM behoort de schakelaar links te zitten;
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=71
Maar wellicht is dat aan te passen en te verplaatsen naar rechts.
Of, een andere mogelijkheid wellicht, is de radiobediening over te zetten naar 1 van de zogenoemde overheidsschakelaars;
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=31
Een en ander afhankelijk hoe de functies van deze specifieke schakelaar precies zijn.
Als ik het wel heb is het een gecombineerde drukschakelaar, en waarschijnlijk ook potmeter (=volume).
Maar voor het zelfde geld is het een moderne volumeregelaar (lees: die je oneindig omhoog en omlaag kunt draaien), waar de beweging omhoog respectievelijk omlaag als schakeltoestand doorgegeven wordt, naast het indrukken van het wiel zelf, dan heb je dus 3 schakelaar, indrukken, omhoog draaien en omlaag draaien.
En kan je m.i. dan opteren voor zo'n overheidsschakelaar-oplossingen (drie knoppen)
Maar de gerenommeerde BMW dealeRTs kunnen je daar waarschijnlijk ook bij helpen en vanuit BMW Duitsland met oplossingen komen.
Wat betreft de koffer, en dan met name het 3e remlicht, is het navolgende wellicht een optie;
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=55804
http://www.sierrabmwonline.com/product_ ... ght-p-1125
Ik gebruik deze zelf ook, en die is zeer goed zichtbaar.
Wat betreft de radiobediening van de 2010/2011 R1200RT;
Volgens RealOEM behoort de schakelaar links te zitten;
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=71
Maar wellicht is dat aan te passen en te verplaatsen naar rechts.
Of, een andere mogelijkheid wellicht, is de radiobediening over te zetten naar 1 van de zogenoemde overheidsschakelaars;
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=31
Een en ander afhankelijk hoe de functies van deze specifieke schakelaar precies zijn.
Als ik het wel heb is het een gecombineerde drukschakelaar, en waarschijnlijk ook potmeter (=volume).
Maar voor het zelfde geld is het een moderne volumeregelaar (lees: die je oneindig omhoog en omlaag kunt draaien), waar de beweging omhoog respectievelijk omlaag als schakeltoestand doorgegeven wordt, naast het indrukken van het wiel zelf, dan heb je dus 3 schakelaar, indrukken, omhoog draaien en omlaag draaien.
En kan je m.i. dan opteren voor zo'n overheidsschakelaar-oplossingen (drie knoppen)
Maar de gerenommeerde BMW dealeRTs kunnen je daar waarschijnlijk ook bij helpen en vanuit BMW Duitsland met oplossingen komen.
Wat betreft de koffer, en dan met name het 3e remlicht, is het navolgende wellicht een optie;
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=55804
http://www.sierrabmwonline.com/product_ ... ght-p-1125
Ik gebruik deze zelf ook, en die is zeer goed zichtbaar.
- 1-handed
- Contacteer:
Uiteraard heb ik al uitvoerig overlegt met de dealer over passende oplossingen ook voor hun is het vreemd en is een dergelijke aanpassing nog nooit voor gekomen wel zien ze het als een uitdaging om het op te lossen
De mechanische aanpassing ( koppeling verplaatsen )is niet het probleem
Het zit hem in het elektrische systeem, je kunt maar niet zo dingen afkoppelen en veranderen, ook de schakelaars moet gewisselt worden (o.a. knipperlichten rechts)
Dit accepteert het systeem niet , bv. links heb ik geen handvat verwarming nodig recht wil ik graag behouden deze kun je niet zo weg laten/ afkoppelen ( dan komt er een fout melding )
Ook knoppen toevoegen is ook een probleem, misschien een optie is knoppen een andere functie toe te wijzen
Kortom er is erg veel denkwerk nodig om oplossing te vinden tevens moet BMW zelf ook op de hoogte zijn i.v.m. de garantie / veranderingen
Ondank alle problemen komen we er vast wel uit en word het weer een unieke fiets
De aanpassingen gebeuren trouwens in Assen bij Rob Jansen kijk een op http://www.mmvg.nl daar vind je alle info over rijden met een beperking en dat ik niet de enige ben
Groetjes Bert
De mechanische aanpassing ( koppeling verplaatsen )is niet het probleem
Het zit hem in het elektrische systeem, je kunt maar niet zo dingen afkoppelen en veranderen, ook de schakelaars moet gewisselt worden (o.a. knipperlichten rechts)
Dit accepteert het systeem niet , bv. links heb ik geen handvat verwarming nodig recht wil ik graag behouden deze kun je niet zo weg laten/ afkoppelen ( dan komt er een fout melding )
Ook knoppen toevoegen is ook een probleem, misschien een optie is knoppen een andere functie toe te wijzen
Kortom er is erg veel denkwerk nodig om oplossing te vinden tevens moet BMW zelf ook op de hoogte zijn i.v.m. de garantie / veranderingen
Ondank alle problemen komen we er vast wel uit en word het weer een unieke fiets
De aanpassingen gebeuren trouwens in Assen bij Rob Jansen kijk een op http://www.mmvg.nl daar vind je alle info over rijden met een beperking en dat ik niet de enige ben
Groetjes Bert
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!