iPhone als navigatie op RT

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Bimmert

iPhone als navigatie op RT

Ongelezen bericht door Bimmert »

Ik heb al even gebladerd in de GPS sectie maar vind niet veel over het gebruik van iPhone als navigatie. Ik heb tot nu toe een aantal maal de iPhone met Tomtom gebruikt op de motor: iphone in binnenzak en geluid op. De voiceprompts zijn meestal genoeg om ongeveer te weten waar je heen moet. Echter tomtom op iPhone heeft als zeer groot nadeel dat je geen routes in kan laden. Ik heb ergens gelezen dat je met Navigon wel wat meer kan. Kortom:

- Zijn er eenvoudige manieren om routes op je iphone te krijgen en met welke software?
- Ervaringen met iphone mounts?
- iPhone ervaringen in het algemeen?
Stoffel

Re: iPhone als navigatie op RT

Ongelezen bericht door Stoffel »

Iedermens zijn eigen fouten zeg ik altijd, ik heb dan ook geen Iphone maar een HTC Android telefoon. (geestig bedoeld laten we maar geen Apple / Google discussie starten daar zijn andere fora voor)

Google nav gebruik ik en dat werkt. Ik zeg niet super want af en toe komen meldingen te laat of niet helemaal helder maar zeker beter dan kaarten vast plakken op je tank of pom de zoveel meter stoppen. Routes laden niet uitgezocht, weet iemand of dat kan? Leek me leuk topic uit te breiden.

Over mounten gesproken, er zijn stuur tasjes te koop voor 15-25 euro. Waterdicht en genakkelijk, zichtbaarheid is wat minder lijkt me.

Groet,
Stoffel
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

pas in ieder geval op met het vast monteren van dit soort apparaten op je motor, als je niet voorkomt dat de trillingen van de motor bij het apparaat kunnen komen gaat het vanzelf stuk, dus lekker 'zacht' monteren, ze zijn er niet voor gemaakt.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Mijn iPhone staat op een Rammount en een Brodit klemmetje, evt trillingen hebben tot nu toe geen schade gebracht aan het apparaat.
Als het regent en ik heb nav nodig, steek ik het app in m'n zak en luister alleen naar de gesproken tekst, verder werkt het met 'normaal' weer prima.

Enig nadeel is de wat brakke gps ontvangst, af en toe is hij het signaal kwijt, komt soms vanzelf weer terug, soms moet ik hem even resetten.

Routes maken heb ik nog niet geprobeerd.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Bimmert

Baird schreef:pas in ieder geval op met het vast monteren van dit soort apparaten op je motor, als je niet voorkomt dat de trillingen van de motor bij het apparaat kunnen komen gaat het vanzelf stuk, dus lekker 'zacht' monteren, ze zijn er niet voor gemaakt.
Trillingen ben ik niet zo bang voor. Allereerst worden telefoons wel berekend op enige malen een aantal G's aan te kunnen en anderzijds zitten er geen bewegende delen in. Hoogstens zou je glas wat los in de behuizing kunnen gaan zitten van trillen. Het trillen is natuurlijk wel storend als je erop wilt kijken, ik begrijp van een aantal artikelen zo links en rechts dat een tanktas met transparant bovenvak een oplossing kan zijn (tevens tegen het weer?)
Baird
2024
2024

Bimmert schreef:
Baird schreef:pas in ieder geval op met het vast monteren van dit soort apparaten op je motor, als je niet voorkomt dat de trillingen van de motor bij het apparaat kunnen komen gaat het vanzelf stuk, dus lekker 'zacht' monteren, ze zijn er niet voor gemaakt.
Trillingen ben ik niet zo bang voor. Allereerst worden telefoons wel berekend op enige malen een aantal G's aan te kunnen en anderzijds zitten er geen bewegende delen in. Hoogstens zou je glas wat los in de behuizing kunnen gaan zitten van trillen. Het trillen is natuurlijk wel storend als je erop wilt kijken, ik begrijp van een aantal artikelen zo links en rechts dat een tanktas met transparant bovenvak een oplossing kan zijn (tevens tegen het weer?)
ik heb het niet over hoeveel G het apparaat kan hebben als je hem laat vallen of stoten, maar over de hoogfrequente trillingen, die kunnen er voor zorgen dat de elektronische componenten los gaan zitten op de printplaatjes en daardoor storingen of uitvallen veroorzaken. Ik verzin het niet, het gebeurt echt.
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Baird schreef:ik heb het niet over hoeveel G het apparaat kan hebben als je hem laat vallen of stoten, maar over de hoogfrequente trillingen, die kunnen er voor zorgen dat de elektronische componenten los gaan zitten op de printplaatjes en daardoor storingen of uitvallen veroorzaken. Ik verzin het niet, het gebeurt echt.
Sterker nog: recycling bedrijven die elementen van printplaten af moeten halen doen dat via hoogfrequente trillingen. Dan kun je de printplaten en losse (!) onderdelen verzamelen... Daarna vindt verdere scheiding plaats op basis van andere technieken. Het is blijkbaar de moeite waard om van printplaten de stukjes goud af te halen bijvoorbeeld.
Bimmert

Baird schreef: ik heb het niet over hoeveel G het apparaat kan hebben als je hem laat vallen of stoten, maar over de hoogfrequente trillingen, die kunnen er voor zorgen dat de elektronische componenten los gaan zitten op de printplaatjes en daardoor storingen of uitvallen veroorzaken. Ik verzin het niet, het gebeurt echt.
<zet zijn electrotechnicus pet op>
Bij gebruik van ouderwetse printplaten zou ik hier mee instemmen. Echter met de smd prints die je nu in telefoons wilt is de kans toch wel minimaal hierop. Heb jij ooit een smartphone gezien die er de brui aangaf vanwege trillingen? Ik niet en ben toch heel wat jaartjes als Apple Authorised Service engineer actief geweest.....
</pet>
mveenstra
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur

Ongelezen bericht door mveenstra »

even ter info met een iphone kun je wel routes laten als je er sygic mobile maps op zet. Wanneer je deze software er op zet kun je met tyre op je pc routes maken of met google maps op je pc. Ook kun je met tyre en een convertie programma vrij simpel routes omzetten naar sygic mobile. Wanneer je een iphone jailbreakt heb je zelfs nog veel mogelijkheden. ;)

Ik ben absoluut geen iphone fan maar aangezien veel mensen hier wel fan van zijn heb ik me er toch in verdiept (je bent it-er of je bent het niet he) Mocht je hulp nodig hebben laat het me maar weten.

Wat betreft bevestiging. Ik heb gewoon een houder met zuignap gekocht. Hier heb ik een waterdicht tasje op gezet en heb hem vast geplakt aan mijn toerenteller. (kijk hier toch nooit op doe alles op gehoor) en dat werkt prima. Trillingen heb ik geen last van en ik heb maar een kort kabeltje naar de 12v aansluiting nodig. Verder kun je de zuignap altijd verwijderen. Wanneer je dus geen zin hebt in navigatie of het gewoon niet nodig hebt. Dan zie je die houder tenminste niet zitten.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Baird
2024
2024

pas op met de zuignap: die doet het prima boven de 10C, daaronder wordt hij stugger en neemt de 'zuig-kracht' af en dondert je hele apparaat richting de straat. ( eigen ervaring)
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
mhovens
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Ongelezen bericht door mhovens »

Zoals bij zoveel dingen moet je eerst het doel identificeren. Rij je van A naar B en heb je daar incidenteel navigatie bij nodig dan is een ipone met een navigatie applicatie waarschijnlijk doeltreffend. Ga je vaker toeren en wil je niet uitgebreid routes maken dan is TT urban rider met de kronkel route optie meer geschikt. Wil je echter in groter groeps verband rijden en wil je graag zelf routes maken dan zou ik toch kiezen voor een Garmin Zumo. Ik heb pas een drie daagse tocht gedaan met 32 rijders. Hoewel ik veel tijd had besteed aan routes maken voor zowel Garmin als TT is het niet mogelijk gebleken deze routes gelijk te houden. Wel bijna gelijk. Zelfs verschillende TT's maakten een andere route van waypoints ondanks dat ze hetzelfde waren ingesteld. Tenslotte los van trillingen is volgens mij de iPhone niet waterdicht. Je kunt hem wel in je zak stoppen maar ik vind het prettig om bij meer complexe situaties een blik op het scherm te werpen. Ik weet dat hier over de meningen uiteenlopen. Ook bij een stuk met bochten krijg door de navigatie een indruk over het verloop van de bocht.
Baird
2024
2024

ga ik helemaal in mee ..............

en om het probleem met de verschillende interpretaties op te lossen: de voorste heeft gelijk totdat hij/zij aangeeft er niet meer uit te komen!

Al jaren mijn GPS276C nu met NT kaarten en gewoon door gaan ............
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Dat de zuignap los laat boven de 10c heb ik echt nog nooit mee gemaakt en wij gebruiken deze zuignap ook op graafmachines voor de meetapparatuur (en die trillen en klappen behoorlijk kan ik je zeggen). Wel als mensen de zuignap niet op vlakke onderdelen plakken. Dat is ook de rede dat ik hem op mijn toerenteller plak. Want dat is het enige deel op de motor dat echt vlak genoeg is. Het verschild uiteraard wel welke zuignap je gebruikt als je er 1 gebruikt van 5 euro dan kun je natuurlijk problemen verwachten. Ook is het belangrijk dat je een zuignap kiest die niet te stug is aangezien deze zich dan slecht kan vormen naar het oppervlak.
Laatst gewijzigd door mveenstra op 30 jun 2011, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Bimmert

mveenstra schreef:even ter info met een iphone kun je wel routes laten als je er sygic mobile maps op zet. Wanneer je deze software er op zet kun je met tyre op je pc routes maken of met google maps op je pc. Ook kun je met tyre en een convertie programma vrij simpel routes omzetten naar sygic mobile. Wanneer je een iphone jailbreakt heb je zelfs nog veel mogelijkheden. ;)

Ik ben absoluut geen iphone fan maar aangezien veel mensen hier wel fan van zijn heb ik me er toch in verdiept (je bent it-er of je bent het niet he) Mocht je hulp nodig hebben laat het me maar weten.

Wat betreft bevestiging. Ik heb gewoon een houder met zuignap gekocht. Hier heb ik een waterdicht tasje op gezet en heb hem vast geplakt aan mijn toerenteller. (kijk hier toch nooit op doe alles op gehoor) en dat werkt prima. Trillingen heb ik geen last van en ik heb maar een kort kabeltje naar de 12v aansluiting nodig. Verder kun je de zuignap altijd verwijderen. Wanneer je dus geen zin hebt in navigatie of het gewoon niet nodig hebt. Dan zie je die houder tenminste niet zitten.
Ik ga Sygic testen. Ik wil vooral motor routes downloaden en die makkelijk gebruiken en zo nu en dan zelf iets uitstippelen. Ik heb zo'n Tomtom zuignap die ik vaak in huurautos gebruik (m'n 4-wielige bimmert heeft ingebouwde nav) en die valt vaak van het raam af als er zon opstaat dus ik ben licht huiverig om die op m'n toerenteller te plakken hoewel een toerenteller vast niet zo warm wordt als een autoruit. Uiteraard is m'n iphone gejailbreakt tenslotte is tie niet meer van Steve maar van mij ;-)
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

de tomtom zuignap is inderdaad een zeer slechte zuignap. Hij is te stug en kun je ook beter niet/slecht gebruiken op je motor. Deze gaat absoluut vallen. Daarbij is deze zuignap ook van een mindere kwaliteit waardoor hij na verloop van tijd poreus begint te worden. Wat weer resulteert in een slechte verbinding met het oppervlak. Nee als je een zuignap op je motor wilt gebruiken dan raad ik je aan een nieuwe te kopen 1 die hiervoor gemaakt is. Dit hoeft overigens niet zo duur te zijn. Ik heb hem gekocht voor 2 tientjes.
Groetjes Mike,

Bimmert

mveenstra schreef:de tomtom zuignap is inderdaad een zeer slechte zuignap. Hij is te stug en kun je ook beter niet/slecht gebruiken op je motor. Deze gaat absoluut vallen. Daarbij is deze zuignap ook van een mindere kwaliteit waardoor hij na verloop van tijd poreus begint te worden. Wat weer resulteert in een slechte verbinding met het oppervlak. Nee als je een zuignap op je motor wilt gebruiken dan raad ik je aan een nieuwe te kopen 1 die hiervoor gemaakt is. Dit hoeft overigens niet zo duur te zijn. Ik heb hem gekocht voor 2 tientjes.
linkje?
BertL
2024
2024
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

GrTz
BertL
JeroenFL

Ongelezen bericht door JeroenFL »

Hallo allen. Ik ben nieuw hier en heb sinds 2 weken een nieuwe 1200rt, ostra grijs. Ben ook een manier aan het zoeken om de iphone betrouwbaar te monteren. Wel met de tomtom carkit omdat a) deze een betere ingebouwde gps ontvanger heeft, b) tomtom mi beste navigatie is en c) ook laadt. Ik heb een beugel en bevestiging gelast en de carkit erop gevezen (zuignap afgebroken), en aangesloten aan binnenwerk lnker 12v outlet (met zekering). Enkel trilt de carkit nog te veel, zal dus ook het pivot scharnier moeten weghalen omwille van de speling. Verder is dat perfect! Ik gebruik geen routes, maar zou met tomtom moeten kunnen met gpx coversie tools en dergelijke...

Moet nog wat afwerken, is momenteel beetje lomp prototype om de positie te proberen, maar ga ermee verder. Mogelijks bouw ik een kastje met plexi deksel of iets dergelijks. Zal eens wat plaatjes schieten.

Prima forum btw _004
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

JeroenFL

Idd, ik heb die ram mount dingen ook bekeken, maar die hebben geen ingebouwde gps ontvanger en die van de iphone zelf (3gs toch) is waardeloos.
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Bimmert schreef:
mveenstra schreef:de tomtom zuignap is inderdaad een zeer slechte zuignap. Hij is te stug en kun je ook beter niet/slecht gebruiken op je motor. Deze gaat absoluut vallen. Daarbij is deze zuignap ook van een mindere kwaliteit waardoor hij na verloop van tijd poreus begint te worden. Wat weer resulteert in een slechte verbinding met het oppervlak. Nee als je een zuignap op je motor wilt gebruiken dan raad ik je aan een nieuwe te kopen 1 die hiervoor gemaakt is. Dit hoeft overigens niet zo duur te zijn. Ik heb hem gekocht voor 2 tientjes.
linkje?
Het linkje die ik gebruikt heb bestaat helaas niet meer aangezien deze op ebay was. Maar om je toch een beeld te geven hierbij een linkje met de houder die ik heb.

http://www.hama.be/portal/articleId*156 ... t_be_lin23

is van het merk hama en werkt echt top. Overigens is het wel belangrijk dat je bij een goede bevestiging de zuignap goed nat maakt. kan met speeksel maar normaal water werkt ook prima.
Groetjes Mike,

mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

dutchmidiman schreef:En ik kwam dit zoal tegen;
http://www.ram-mount.com/Products/Apple ... fault.aspx
Deze gaat helaas niet werken. Heb ik ook gehad maar krijg je met geen mogelijkheid goed trillings vrij op de motor. Helaas wat belangrijk is, is dat je stuur toch vaak meer trilt als dat je motor zelf doet. Klinkt vreemd maar probeer het maar eens uit. De kuip blijft vaak stabieler als je stuur. (zie overigens hiervoor alle filmpjes die gemaakt worden met een camera op de kuip)
Groetjes Mike,

mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

JeroenFL schreef:Idd, ik heb die ram mount dingen ook bekeken, maar die hebben geen ingebouwde gps ontvanger en die van de iphone zelf (3gs toch) is waardeloos.
Waardeloos ik weet niet welke jij gekocht hebt maar in een 3gs zit toch een grespack 3de gps module. Dat noem ik kwaliteit modules. Het geen wat bij de iphone vaak het probleem is, is de software die gebruikt word. Wanneer deze software verkeerd geprogrammeerd is dan krijg je slechte ontvangst. Aan de ontvanger zal het in ieder geval niet liggen. Daarbij bijna elke gps module werkt op een motor redelijk tot goed aangezien je dan altijd in de buitenlucht zit. (uitzonderingen daar gelaten uiteraard)
Groetjes Mike,

JeroenFL

Ik gebruik tomtom. Navigon heb ik geprobeerd, maar dat viel al helemaal tegen. Er is toch een aanzienlijk verschil in sateliet ontvangst met tomtom als je die carkit gebruikt, en mogelijks ligt dat idd aan de software; Navigon had het nog moeilijker. Verschil met die carkit zou 1W/5W zijn, maar ik herhaal gewoon wat ik heb gehoord...

Ondertussen heb ik alles nagenoeg trillingsvrij gekregen, van kassei tot snelweg aan +160km/u, nu nog beetje afwerken.

Yep, de RT is prima compleet zo. (ook nog mede dankzij de sena SMH10)

Rest nog de banden en grondspeling, en daarover heb ik hier ook al het één en ander gevonden.
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Klopt inderdaad in combinatie met een bluetooth carkit krijgt een gps ook meer stroom. (beter gezegd het hele apparaat krijgt meer stroom) dus dit zorgt er inderdaad ook voor dat je een beter gps singaal krijgt. Eigenlijk is dit een bug in het systeem dat in dit geval een positief resultaat oplevert.
Groetjes Mike,

Bimmert

mveenstra schreef:even ter info met een iphone kun je wel routes laten als je er sygic mobile maps op zet. Wanneer je deze software er op zet kun je met tyre op je pc routes maken of met google maps op je pc. Ook kun je met tyre en een convertie programma vrij simpel routes omzetten naar sygic mobile. Wanneer je een iphone jailbreakt heb je zelfs nog veel mogelijkheden. ;)
Heb jij een linkje hoe je de routes op de iphone krijgt? Ik heb iPhone Explorer maar nu nog de locatie waar de bestanden moeten komen voor Sygic ze 'ziet' ?
dank!
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Bimmert schreef:
Heb jij een linkje hoe je de routes op de iphone krijgt? Ik heb iPhone Explorer maar nu nog de locatie waar de bestanden moeten komen voor Sygic ze 'ziet' ?
dank!
ze moeten terrecht komen in het zelfde mapje als waar je je kaarten hebt geïnstalleerd. In mijn geval was dit gewoon root\ sygic \ maps

voor sommige is dit iets anders. afhankelijk van je versie kan het ook zijn dat het in res/itinerary terrecht moet komen.

je kunt de route dan selecteren in reisschema.

ps om een route te kunnen maken raad ik tyre aan. een programma voor op je pc waar je schitterende routes mee kunt maken en direct kunt bekijken op google maps.
Groetjes Mike,

Bimmert

mveenstra schreef:
ze moeten terrecht komen in het zelfde mapje als waar je je kaarten hebt geïnstalleerd. In mijn geval was dit gewoon root\ sygic \ maps

voor sommige is dit iets anders. afhankelijk van je versie kan het ook zijn dat het in res/itinerary terrecht moet komen.

ps om een route te kunnen maken raad ik tyre aan. een programma voor op je pc waar je schitterende routes mee kunt maken en direct kunt bekijken op google maps.
Hmm ik zie niet echt zo'n structuur. Ik heb een vrij recente (Sygic Aura) zou die een andere directory structuur hebben?
Zal tyre eens testen.
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Bimmert schreef:
mveenstra schreef:

Hmm ik zie niet echt zo'n structuur. Ik heb een vrij recente (Sygic Aura) zou die een andere directory structuur hebben?
Zal tyre eens testen.
sorry dat had ik moeten zeggen. aura is geen volledige navigatie. Je kunt wel van a naar b maar veel meer kun je niet. als je een volledige navigatie wilt dan heb je mobile maps 10 nodig van sygic. aura is een zouthoudertje voor mensen met de nieuwste updates waarbij mobile maps 10 niet meer werkt. sygic is bezig om mobile maps 11 te maken die wel met alle nieuwe updates werkt. Helaas is het bij aura niet mogelijk om routes in te plannen. Zelfs met het programma zelf niet.
Groetjes Mike,

Bimmert

mveenstra schreef: sorry dat had ik moeten zeggen. aura is geen volledige navigatie. Je kunt wel van a naar b maar veel meer kun je niet. als je een volledige navigatie wilt dan heb je mobile maps 10 nodig van sygic. aura is een zouthoudertje voor mensen met de nieuwste updates waarbij mobile maps 10 niet meer werkt. sygic is bezig om mobile maps 11 te maken die wel met alle nieuwe updates werkt. Helaas is het bij aura niet mogelijk om routes in te plannen. Zelfs met het programma zelf niet.
Wat ik begrijp zijn ze juist gemerged. De app die ik gekocht heb heet Mobile Maps en is versie 11.....
http://itunes.apple.com/us/app/sygic-be ... 69261?mt=8
In de app zelf kun je routes maken en opslaan. Echter de directory structuur bekeken met iphone explorer ziet er heel anders uit....
Bimmert

Inmiddels is de ram-mount binnen en kan het grote testen beginnen. Als de buien overwaaien wellicht vanmiddag nog.
Bimmert

Werkt perfect. Met ram-mount is het absoluut trillingsvrij en het scherm is erg goed af te lezen. Ik heb geen touch-enabled handschoenen dus even stoppen als er iets ingesteld moet worden (sowieso aan te raden...). Zal van de week eens een route gaan rijden met wat waypoints.
Bimmert

Inmiddels ook een draadje gevonden op een Sygic forum hoe je bestaande routes in kan laden. Het is wat omslachtig maar het werkt wel. Hiermee is Sygic op iPhone voor mij een zeer bruikbare GPS navigator. Je vindt de Sygic instructies in het comment van Gado, redelijk bovenaan de draad.

http://feedback.sygic.com/forums/66327- ... ?ref=title
mveenstra
V-stream scherm
Stuurverhogers

Bimmert schreef:
mveenstra schreef: sorry dat had ik moeten zeggen. aura is geen volledige navigatie. Je kunt wel van a naar b maar veel meer kun je niet. als je een volledige navigatie wilt dan heb je mobile maps 10 nodig van sygic. aura is een zouthoudertje voor mensen met de nieuwste updates waarbij mobile maps 10 niet meer werkt. sygic is bezig om mobile maps 11 te maken die wel met alle nieuwe updates werkt. Helaas is het bij aura niet mogelijk om routes in te plannen. Zelfs met het programma zelf niet.
Wat ik begrijp zijn ze juist gemerged. De app die ik gekocht heb heet Mobile Maps en is versie 11.....
http://itunes.apple.com/us/app/sygic-be ... 69261?mt=8
In de app zelf kun je routes maken en opslaan. Echter de directory structuur bekeken met iphone explorer ziet er heel anders uit....
Dat willen ze je wel laten geloven. maar het werkt niet zo makkelijk als dat mobile maps werkte. Overigens is versie 11.2 nieuw en bij de vorige versie versie 11. was het nog helemaal niet mogelijk. Bij deze moet ik het nog uitzoeken hoe dit precies werkt. Dit laat ik je nog weten.
Groetjes Mike,

Bimmert

mveenstra schreef: Dat willen ze je wel laten geloven. maar het werkt niet zo makkelijk als dat mobile maps werkte. Overigens is versie 11.2 nieuw en bij de vorige versie versie 11. was het nog helemaal niet mogelijk. Bij deze moet ik het nog uitzoeken hoe dit precies werkt. Dit laat ik je nog weten.
Erm.... Ik leg net uit in de post hierboven dat het werkt. Zie die link, daarmee kun je met de allerlaatste versie van Sygic navigeren.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Om je handschoenen "touch enabled" te maken, zou je dit eens kunnen overwegen;
http://www.wunderlich.de/shopart/125028 ... nstift.htm

Ik gebruik deze zelf al jaren als ik weet dat ik die dag veel het scherm moet bedienen.

Als je een beetje handig bent kan je het natuurlijk ook zelf maken van bijvoorbeeld dun kunststof plaatje en wat klittenband of zo. ;)
Bimmert

Ik denk dat ik voor dit ga:
http://www.instructables.com/id/Making- ... ch-Screen/
(werkt alleen op capacitive schermen zoals de iphone en veel smartphones. Zumos bv niet omdat die resistief zijn)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”