Navigatie, iPhone & Coyote...

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Menno_Motor

Navigatie, iPhone & Coyote...

Ongelezen bericht door Menno_Motor »

Is het mogelijk, maw trekt de accu van mijn RT dat, om mijn navigatie, iPhone en Coyote op te laden?
Moeten hiervoor nieuwe kabels worden getrokken vanaf de accu, of ligt er al iets klaar binnen de RT
modeljaar 2005?

Thanks in forward!
Inspector Gadget

Re: Navigatie, iPhone & Coyote...

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij de 1200RT is de gemiddelde accu 19Ah, en de accessoires-aansluiting kan (circa) 5 ampère aan, ik verwacht dat het niet zo'n probleem zal zijn.
De iPhone is 1 ~ 2 ampère, de Coyote zal ook wel zo iets zijn.
Navigatie heb je geen verdere duiding over gegeven, maar dat zal ook wel iets in die orden van grootte zijn, gok ik.

Op de 1200RT zit een speciale aansluiting nabij het balhoofd specifiek voor het aansluiten van de (OEM) GPS en met het juiste verkoopkabeltje kan je daar vrijwel elke navigatie op aansluiten.
Dan hou je de belasting van de accessoires-aansluiting zeker wel binnen de perken dat deze niet boven de 5 ampère gaat laten afschakelen.
Menno_Motor

Ik heb een TT40 gekocht en weet jij welk verloopkabeltje dat is? Is het mogelijk om die te splitsen of moet ik voor de iPhone en coyote een aparte kabel trekken vanaf de accu? En anders wil ik iemand van het forum vragen (regio Limburg)
of diegene dat voor mij wil aanleggen/installeren in ruil voor een krat bier naar keuze :-)
Inspector Gadget

Helaas ken ik de TT40 niet, zo te zien bestaat deze in 2 uitvoeringen, TomTom 40 Start en TomTom Go 40? _001

Anyhoe, ik zou, gezien je reactie dan niet zelf gaan rommelen en kijken bij outdoor camping en/of automaterialen-zaken waar ze vaak veloopkabels, stekkers en blokken hebben.
Zoals BMW-DIN naar sigaretten-aansluiting.

Ik weet niet welke voedingsaansluiting op die TT40 noch op die Coyote zitten, maar meestal een sigarettenaansteker-aansluiting. _001
Knip/verwijder dergelijke stekkers nooit "zomaar", want er kan een voedingsadapter(tje) in een dergelijke stekker zitten, om (bijvoorbeeld) van 12 volt, 5 volt voor het betreffende apparaat te maken.
Zou je die stekker dan verwijderen en direct aansluiten op 12 volt, zal dat mogelijk schade aan het apparaat kunnen veroorzaken. :$

Directe aansluiting op de accu is dan ook niet aan te raden omdat dergelijke "actieve" houders dan vaak ook nog de accu onnodig belasten, zelfs terwijl het apparaat uit staat.

Ik chargeer maar de oplossing kan zijn;
- Laad je iPhone thuis op, dan hoef je die niet op te laden op de motor. :idea:
- Hou je aan de snelheid en je hebt die Coyote niet nodig. (scheelt je ook abonnementskosten per maand) ;)
- Sluit je TT40 via de accessoires-aansluiting links-voorzijde aan, middels een BMW-DIN verloop naar sigarettenaansluiting.

Dan heb je maar 1 aansluiting en een dergelijke verloop (naar BMW-DIN) is regulier verkrijgbaar.
DesertStrom
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door DesertStrom »

Als het een TT Rider 40 is, kan deze direct op 12 v worden aangesloten. Voltage omzetting vindt plaats in de houder zelf.
D.m.v. een verloopje (à 15 euro bij de dealeRT) kan dit worden aangesloten op de (OEM) GPS aansluiting bij het balhoofd.

Er zit een zekering in de TT houder, maar dit is een drama om evt te vervangen, dus het kan geen kwaad om een extra zekering er tussen te zetten.
Op een 1200 RT met Canbus zou het niet noodzakelijk hoeven zijn, maar toch.....
Menno_Motor

Thanks voor alle tips.. Het is eigenlijk vrij simpel; kabeltje inclusief verloop kost € 6,64 incl. BTW.
Klik, kabeltjes verbinden, solderen, krimpkousje en voila. TT aangesloten.

Wat betreft de rest:
Coyote en iPhone via canbus verloopstekker naar 2xUSB uitgang, vraag me alleen of of de canbus
het USB gedeelte ook uitzet als je het contact omdraait. Ze hebben me verwezen naar Splash in
Veghel, zij hebben die.
Weet iemand hoeveel power die USB uitgangen moeten hebben? Of is dat allemaal hetzelfde?
Inspector Gadget

Alleen, volgens mij is Splash (in Barneveld) een distributeur, dus zal deze niet direct leveren.

Nee, USB poorten zijn lang niet altijd hetzelfde, vanaf 0,5 ampère (Chinese versies zelfs nog lager) tot iets meer dan 3 ampère & ik heb zelf al een 4 ampère versie. _005
Qua USB als je 2 ampère per poort (!) aanhoud moet het wel werken, verwacht ik.
Pas bij een iPAD heb je 2,1 ampère nodig, als ik het wel heb.
Een te lage amperage zal bij een Apple product het laden niet aanvangen en bij andere niet-Apple producten het laden extreem lang(er) gaan duren.
Menno_Motor

Ok, ik ben blij met jouw advies en bedankt daarvoor. Weet je waar ik een fatsoenlijke connector-USB kopen kan? Welke heb jij?
Chinese prul wil ik niet.... alhoewel, origineel spul ook uit China komt, maarja, je hebt Chinees en Chinees....
Inspector Gadget

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”