Update...
Vandaag proefgereden, en de machine heeft mij positief verrast. Uiteraard zet ik hem af tegen de K100RT, welke ik momenteel rijdt. Misschien niet helemaal goed vergelijkingsmateriaal qua tijdsgeest
Plus:
Rechtuitstabiliteit van de R is superieur aan die van de K (Mede door de bredere sloffen).
Lagere gewicht van de R voel je toch bij stilstaand manouvreren en bij lage snelheden.
Allebeide 90 Pk, maar de R lijkt sneller, vooral onderin (heeft ook meer koppel). De K heeft bovenin meer, maar daar krijg je wel veel gejank bij. Kort samengevat, de motorloop van de R staat mij meer aan
Min:
De kuipbescherming van de K lijkt beter. Lijkt zeg ik, want uiteraard geen regen gehad vanmiddag. Bij de K zit je erachter, bij de R heb je uitsparingen, maar vraag mij af of je daar droog achter blijft.
De ruit was standaard, en voor mij veel te laag, daar zal een vervangend hoog product op gaan voor mij, die heb ik bij de K ook. Hier buiten beschouwing gelaten dus.
De versnellingsbak maakt uiteraard ook de BMW-klak, dat vinden we uiteraard normaal, maar de K schakelt enorm veel soepeler. Heb het eerste uur regelmatig mis geschakelt
Verder was de staat van de motor waarmee ik gereden heb zeer matig, dus enkele zaken heb ik niet kunnen beoordelen, zoals het bochtengedrag. De achterband en de voorband waren beide bijna kaal, en beide bijna vierkant gecupt, gewoon niet normaal. Tijdens het insturen had ik meermalen dat het voelde of de motor niet schuiner in de bocht wilde totdat hij over de hoek schoot. Niet echt fijn. Toch ga ik ervan uit de de R beter stuurt in de bocht als de K.
Verder heb ik 2 uur gestuurd zonder kilometer teller, hij deed het gewoonweg niet. Er is ook geen km bij gekomen dus :lol:
De achterschijf was op, en al ingevreten, de blokken bijna op.
De prijs van dit geheel uit 1995 met 96.000 km (???) op de teller was 3500, tel daar nog de herstelkosten bij op, en de aanbieding is niet meer zo goed als ie leek. Dan ga ik uit van:
- Achterband 300,-
- Voorband 200,-
- Schijfrem achter 120,-
- Remblokken achter 30,-
- Kabel kilometerteller 60,- (en dan ga ik ervan uit dat dat alles is???)
Al met al dus al snel 750,-, en dat maakt 4250,- voor deze fiets.
Conclusie: deze niet nemen, maar het heeft naar meer gesmaakt, dus we kijken rustig verder.
Het geluid en het karakter van de motor hebben me toch wel wat gedaan...
Gr. Rob