Kennismaking RT-forum

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

bolrob

Kennismaking RT-forum

Ongelezen bericht door bolrob »

Hoi mede BMW rijders,

Mijn naam is Rob Bolster, 37 jaar, vrouw, 2 kinderen van bijna 3 en 5 jaar, en woonachtig in Zutphen in de Achterhoek. Bijna een doorsnee gezin zou je zeggen :lol:
Momenteel rij ik dagelijks op een K100RT, daarvoor een K75RT, XJ900 en XJ600. Daarvoor zo'n 12 jaar niet gereden, en op mijn 18e begonnen op een XR600.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een R1100RT uit 1995. De deal is in principe al rond, er moet alleen nog proefgereden worden _005
Hopelijk bevalt de R net zo goed als de K producten van BMW.

Hopelijk tot ziens!

Gr. Rob
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Kennismaking R-forum

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Hoi Rob,

Welkom op dit gezellige forum en heel veel plezier met je proefrit.

Richard
KaleFietsbel

Ongelezen bericht door KaleFietsbel »

Van harte welkom Rob, en maak er een leuke en veilige proefrit van!

groet,

John
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Rob,

van harte welkom op het RT-forum en veel succes met de aankoop.
TIP: voor een -1100- uit '95 is het raadzaam om de onderhoudsgeschiedenis even na te gaan. Let op of de versnellingsbak een modificatie heeft ondergaan. Dit was bij de modellen 95-96 een zwak punt.

[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
bolrob

Ongelezen bericht door bolrob »

Update...
Vandaag proefgereden, en de machine heeft mij positief verrast. Uiteraard zet ik hem af tegen de K100RT, welke ik momenteel rijdt. Misschien niet helemaal goed vergelijkingsmateriaal qua tijdsgeest :$

Plus:
Rechtuitstabiliteit van de R is superieur aan die van de K (Mede door de bredere sloffen).
Lagere gewicht van de R voel je toch bij stilstaand manouvreren en bij lage snelheden.
Allebeide 90 Pk, maar de R lijkt sneller, vooral onderin (heeft ook meer koppel). De K heeft bovenin meer, maar daar krijg je wel veel gejank bij. Kort samengevat, de motorloop van de R staat mij meer aan _005

Min:
De kuipbescherming van de K lijkt beter. Lijkt zeg ik, want uiteraard geen regen gehad vanmiddag. Bij de K zit je erachter, bij de R heb je uitsparingen, maar vraag mij af of je daar droog achter blijft.
De ruit was standaard, en voor mij veel te laag, daar zal een vervangend hoog product op gaan voor mij, die heb ik bij de K ook. Hier buiten beschouwing gelaten dus.
De versnellingsbak maakt uiteraard ook de BMW-klak, dat vinden we uiteraard normaal, maar de K schakelt enorm veel soepeler. Heb het eerste uur regelmatig mis geschakelt

Verder was de staat van de motor waarmee ik gereden heb zeer matig, dus enkele zaken heb ik niet kunnen beoordelen, zoals het bochtengedrag. De achterband en de voorband waren beide bijna kaal, en beide bijna vierkant gecupt, gewoon niet normaal. Tijdens het insturen had ik meermalen dat het voelde of de motor niet schuiner in de bocht wilde totdat hij over de hoek schoot. Niet echt fijn. Toch ga ik ervan uit de de R beter stuurt in de bocht als de K.
Verder heb ik 2 uur gestuurd zonder kilometer teller, hij deed het gewoonweg niet. Er is ook geen km bij gekomen dus :lol:
De achterschijf was op, en al ingevreten, de blokken bijna op.

De prijs van dit geheel uit 1995 met 96.000 km (???) op de teller was 3500, tel daar nog de herstelkosten bij op, en de aanbieding is niet meer zo goed als ie leek. Dan ga ik uit van:
- Achterband 300,-
- Voorband 200,-
- Schijfrem achter 120,-
- Remblokken achter 30,-
- Kabel kilometerteller 60,- (en dan ga ik ervan uit dat dat alles is???)
Al met al dus al snel 750,-, en dat maakt 4250,- voor deze fiets.

Conclusie: deze niet nemen, maar het heeft naar meer gesmaakt, dus we kijken rustig verder.
Het geluid en het karakter van de motor hebben me toch wel wat gedaan...

Gr. Rob
EL SCORPIO
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Rob,

Slim is om te kijken op bijvoorbeeld marktplaats en dan een keuring bij Kenny te laten doen.
Kost je een beetje maar je hebt wel gelijk een goed oordeel.
Kenny is een goede monteur, een liefhebber en hij kan gelijk voor een leuke prijs wat aan je aankoop doen.
Er staan genoeg leuke RT's op Marktplaats.
Een dealer wil verkopen en eventuele kosten toch bij jou halen. Op marktplaats heb je de aankoop zelf in de hand. Door Kenny geconstateerde onkosten kun je overleggen met de verkoper want die wil graag van zijn fiets af.
En anders kan je altijd kijken op het forum of iemand zijn fiets kwijt wil ivm aankoop nieuwere.

Groeten,
Richard
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Woonplaats of omgeving: Ommen

Re: Kennismaking RT-forum

Ongelezen bericht door BertL »

Ha die Rob,
Van harte welkom ook op dit forum. Enige tijd geleden heb ik mijn slapend lidmaatschap van dit forum veranderd in de status van "wakker lid."
Door de aanschaf van mijn R1150RT lijk ik hier beter op mijn plaats, maar ik blijf actief op het het K-forum.
Ik heb zeker moeten wennen aan de R. Wat jij noemt als nadeel (kleinere scherm) was voor mij reden om een groter scherm te plaatsen en dat was gelukkig meteen een stuk comfortabeler.
Wat ik erg fijn vind aan de R is de zesde versnelling. Heerlijk om nog een keer door te kunnen schakelen. Regelmatig trek ik er nog op uit met K-ameraden, maar ik houd ze zonder problemen bij. Ik durf ook meer met de R, alsof ik meer vertrouwen in deze motor heb. (zal wel aan het lagere zwaartepunt liggen)
Ik wens je succes met je zoektocht ! (Kenny heeft trouwens een R1100RT staan)
GrTz
BertL

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”