Kleding regels in Belgie
Moderator: RT_Patrick
- wil51
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Kleding regels in Belgie
Die Belgen zijn wel verstandig. Vanaf 1 september is dragen motorkleding verplicht. Afgelopen met in T-shirt en slippers naar het strand op de motor.
Re: Kleding regels in Belgie
Nu nog een regering in België of aansluiten bij Nederland (voor het Vlaamse gedeelte) en zijn hun wereldse problemen ook weer opgelost.
Maar alle gekheid op een stokje;
Als de motorrijder dergelijke risico's neemt door onjuiste kleding, kan je er op wachten dat er wetgeving komt.
Oftewel, ik voorzie dat in Nederland dit ook nog wel eens in wetmatigheden aangepakt zou kunnen gaan worden.
Ik persoonlijk vindt het altijd erg jammer dat er wetten voor nodig zijn om dergelijke deugdelijke bescherming af te dwingen.
Een T-shirt, korte broek, slippers en geen handschoenen e.d. is gewoon dom, denk ik.
Je zou het gewoon niet moeten willen, net als geen autogordel dragen in de auto, ik voel mij er niet prettig bij.
Omdat ik het zo gewend ben, dan ervaar je het ook als zodanig.
Dus duim-omhoog voor België, wat mij betreft, dat heet aanpakken in plaats van polderen (lees: moet-kunnen, overleggen, ken net, etc).
Daar kunnen wij in Nederland wel wat van leren, zo af-en-toe.

Maar alle gekheid op een stokje;
Als de motorrijder dergelijke risico's neemt door onjuiste kleding, kan je er op wachten dat er wetgeving komt.
Oftewel, ik voorzie dat in Nederland dit ook nog wel eens in wetmatigheden aangepakt zou kunnen gaan worden.
Ik persoonlijk vindt het altijd erg jammer dat er wetten voor nodig zijn om dergelijke deugdelijke bescherming af te dwingen.
Een T-shirt, korte broek, slippers en geen handschoenen e.d. is gewoon dom, denk ik.
Je zou het gewoon niet moeten willen, net als geen autogordel dragen in de auto, ik voel mij er niet prettig bij.
Omdat ik het zo gewend ben, dan ervaar je het ook als zodanig.
Dus duim-omhoog voor België, wat mij betreft, dat heet aanpakken in plaats van polderen (lees: moet-kunnen, overleggen, ken net, etc).
Alleen korte mouwen en korte broeken worden verboden. Motorkleding wordt dus niet verplicht.wil51 schreef:Die Belgen zijn wel verstandig. Vanaf 1 september is dragen motorkleding verplicht. Afgelopen met in T-shirt en slippers naar het strand op de motor.
Althans zo heb ik een nieuwsitem op het vlaamse journaal begrepen.
Ook komt er een regel voor tussen de file doorrijden. Tot max 50 km en met maximaal 20 km verschil ten opzichte van de file. Net weer ff anders dan hier. Verenigd Europa is nog een eind bij ons vandaan.
Dus jij bent voor meer regelgeving?dutchmidiman schreef:
Dan heb je niet goed gelezen:doov650 schreef:Dus jij bent voor meer regelgeving?dutchmidiman schreef:
Rob schreef:
- Maarten de Vries
- Type: R1200RT
- Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Het Gooi
- Contacteer:
Ik ben helemaal niet blij met dergelijke regelgeving.
Pak de motor ook nog wel eens om even een boodschap te doen in het dorp of zo. En dan vind ik al die kleding voorschriften zwaar overdreven. De volgende stap zou zijn dat het op die bromscooters en zo ook verplicht zal worden en daarna op de gewone fiets natuurlijk ook. In Frankrijk rijd de politie op warme dagen (nog) zelfs met enkel een overhemd met korte mauwen.
Begreep trouwens in een artikel in de promotor nieuwsbrief dat men in Frankrijk ook allemaal wilde plannen heeft. Citaat van de tekst in het artikel:
De Franse minister van Binnenlandse Zaken Claude Guént heeft het helemaal verbruid onder motorrijders. Zo erg dat 100.000 motorrijders in actie kwamen. Ze blokkeerden massaal de wegen.
Waar zijn Franse motorrijders zo geagiteerd over? In de voorstellen wordt gesproken over:
> Verplicht dragen van fluoriscerende kleding
> Grotere kentekenplaten
> Verboden van rijbaan te veranderen (in de file?)
> Snelheidscontroles worden niet meer met borden aangekondigd
> Verbod op radarverklikkers (ook in GPS-toestellen?)
> Verplichte motortraining als je langer dan vijf jaar niet hebt gereden
Sancties die op sommige van bovengenoemde maatregelen staan: €30.000 boete of twee jaar de bak in als je radarverklikkers verkoopt, €1.500 boete plus zes punten in mindering op je rijbewijs als je een radardetector gebruikt en gevangenisstraf als je 50 km/u harder hebt gereden dan mocht.
[media]EEP35DIPJJs[/media]
Groetjes,
Maarten de Vries
Pak de motor ook nog wel eens om even een boodschap te doen in het dorp of zo. En dan vind ik al die kleding voorschriften zwaar overdreven. De volgende stap zou zijn dat het op die bromscooters en zo ook verplicht zal worden en daarna op de gewone fiets natuurlijk ook. In Frankrijk rijd de politie op warme dagen (nog) zelfs met enkel een overhemd met korte mauwen.
Begreep trouwens in een artikel in de promotor nieuwsbrief dat men in Frankrijk ook allemaal wilde plannen heeft. Citaat van de tekst in het artikel:
De Franse minister van Binnenlandse Zaken Claude Guént heeft het helemaal verbruid onder motorrijders. Zo erg dat 100.000 motorrijders in actie kwamen. Ze blokkeerden massaal de wegen.
Waar zijn Franse motorrijders zo geagiteerd over? In de voorstellen wordt gesproken over:
> Verplicht dragen van fluoriscerende kleding
> Grotere kentekenplaten
> Verboden van rijbaan te veranderen (in de file?)
> Snelheidscontroles worden niet meer met borden aangekondigd
> Verbod op radarverklikkers (ook in GPS-toestellen?)
> Verplichte motortraining als je langer dan vijf jaar niet hebt gereden
Sancties die op sommige van bovengenoemde maatregelen staan: €30.000 boete of twee jaar de bak in als je radarverklikkers verkoopt, €1.500 boete plus zes punten in mindering op je rijbewijs als je een radardetector gebruikt en gevangenisstraf als je 50 km/u harder hebt gereden dan mocht.
[media]EEP35DIPJJs[/media]
Groetjes,
Maarten de Vries
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Ik ben meer voor de instelling van de MAG, kijk maar eens in de statuten van de MAG.
Ik hoorde vanochtend dat dit najaar alle fietsers een geel hesje aan moeten. Ik denk dat dit is om de BOA's nóg makkelijker boetes te kunnen laten uitschrijven: iedereen die het niet aan heeft krijgt een bon! Zal die €18.000.000.000.= nog eerder 'verdient' zijn.
Ik hoorde vanochtend dat dit najaar alle fietsers een geel hesje aan moeten. Ik denk dat dit is om de BOA's nóg makkelijker boetes te kunnen laten uitschrijven: iedereen die het niet aan heeft krijgt een bon! Zal die €18.000.000.000.= nog eerder 'verdient' zijn.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 4257 Weergaves
-
Laatste bericht door aantzeetje
-
- 0 Reacties