6 dagen Dolomieten

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Marcel 1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

6 dagen Dolomieten

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hallo,

Ik ben met mijn vrouwke 6 dagen naar de Dolomieten geweest. Dat was echt geweldig: mooie routes, goede wegen, veel natuurschoon, vriendelijke mensen, lekker eten en goede motorvriendelijke hotels. Het enige dat ietsje tegenviel was de autozug. Heen zijn we van Düsseldorf naar München gegaan, terug gewoon met de motor en hebben we de trein zonder ons laten vertrekken. ;) Met name de kleine ruimte in een 5-persoonscabine viel tegen en van slapen is weinig gekomen. Mijn vrouw heeft dit weer anders beleefd: 'zat ik met 4 mannen in een kleine ruimte en nog geen sex gehad' :D :oops:

Vertrek vanaf thuis
Afbeelding

Wachten bij de Autozug, waar het erg druk was
Afbeelding

Hier kwam ie te staan, bij het inrijden heb ik 3 keer mijn helm gestoten tegen het plafond. Ik kon niet lager door de tanktas. _003
Afbeelding

Op 2000 meter hoogte
Afbeelding

Indrukwekkend (die bergen :D )
Afbeelding

Heidi auf der Alm :lol:
Afbeelding

Ze heeft het echt geweldig gedaan. De helft van alle motoren daar waren BMW's, al waren het vooral GS-en
Afbeelding
Afbeelding

Passo di Giau
Afbeelding

De Pordoi vond ik de mooiste. Ik ben er 3 keer op en af geweest. Bij de laatste keer in recordtempo. Dat was kicken. Je leert je machine wel echt goed kennen zo.
Afbeelding

Bij het Lago di Tenno was niet alleen het azuurblauwe meer geweldig; het gebak was ook niet mis... _004
Afbeelding

Dit is de Timmelsjoch
Afbeelding

Daar waren geen vangrails oid, maaar wel honderden meters afgrond
Afbeelding

Dit was op de top (>2500 meter) waar de wolken over de weg joegen. Het was een beetje beangstigend.... ;) :oops:
Afbeelding

Dit was op de Oostenrijkse kant van de Timmelsjoch. Let op de koeien die iedereen tot stoppen dwongen.
Afbeelding
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: 6 dagen Dolomieten

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Ziet er gaaf uit Marcel.. _004 ...zucht.....ooit....ooit...ga ik zulke ritjes óók maken.. :D
Ares
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Drenthe

6 dagen Dolomieten

Ongelezen bericht door Ares »

Echt mooi. Geweldige tocht lijkt me.
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Prachtig. Moet een geweldige tocht geweest zijn.
Vind je vrouw het niet eng achterop in de bergen? (die van mij al in Nederland :( )

Hans
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Berrybeer schreef:Ziet er gaaf uit Marcel.. _004 ...zucht.....ooit....ooit...ga ik zulke ritjes óók maken.. :D
Zeker niet kwaad bedoelt maar:

........ En waarom gebeurt het dan niet: geen tijd?, kleine kinderen thuis? iets met geld? Of geen idee hoe zo iets aan te pakken?

Het leven kan morgen afgelopen zijn dus als je iets echt wilt, al is het maar één keer, dan moet je soms wat ijzer met handen breken en niet wachten tot pensionering, VUT, later als ik rijk ben, etc. Áls je dan nog leeft is er altijd wel weer iets anders waardoor het wéér niet door gaat!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
tweecilinderke

Ongelezen bericht door tweecilinderke »

Bekende plekjes ;)
waaronder de sella ronda als ik me nie vergis op de achtergrond? (foto 5)
Berrybeer
2023
2023

Baird schreef: ........ En waarom gebeurt het dan niet: geen tijd?, kleine kinderen thuis? iets met geld? Of geen idee hoe zo iets aan te pakken?
Tja Bert....ff off-topic dan... :$ Ik prijs mij in de gelukkige omstandigheid dat 't puur en alleen een kwestie van weinig tijd is. Omdat ik 'slechts' vier dagen per week werk, heb ik uiteraard ook maar weinig verlofdagen. Als ik bv. 4 weken zomervakantie opneem, houd ik voor de rest van het jaar maar zo'n dag of 5 over...en die gaan meestal aan onverwachte zaken op.... :(... Dus voorlopig dien ik mijn spaarzame vrije dagen te verdelen tussen mijn hobby en mijn gezin....en laten we eerlijk zijn....wat telt er dan zwaarder?... ;)
Marcel 1200rt

HansD schreef:Prachtig. Moet een geweldige tocht geweest zijn.
Vind je vrouw het niet eng achterop in de bergen? (die van mij al in Nederland :( )

Hans
Hoi Hans,

Ze vindt het niet eng, maar soms wel lang. Ik heb de ritten erop aangepast: minder lang en vaker een koffiestop. Ik heb er wel respect voor dat ze meegaat, al zei ze ook dat ik volgend jaar misschien alleen moet. ;) :D

Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Berrybeer schreef:
Baird schreef: ........ En waarom gebeurt het dan niet: geen tijd?, kleine kinderen thuis? iets met geld? Of geen idee hoe zo iets aan te pakken?
Tja Bert....ff off-topic dan... :$ Ik prijs mij in de gelukkige omstandigheid dat 't puur en alleen een kwestie van weinig tijd is. Omdat ik 'slechts' vier dagen per week werk, heb ik uiteraard ook maar weinig verlofdagen. Als ik bv. 4 weken zomervakantie opneem, houd ik voor de rest van het jaar maar zo'n dag of 5 over...en die gaan meestal aan onverwachte zaken op.... :(... Dus voorlopig dien ik mijn spaarzame vrije dagen te verdelen tussen mijn hobby en mijn gezin....en laten we eerlijk zijn....wat telt er dan zwaarder?... ;)
Je hobby natuurlijk !

Moet jij om 4 dagen vrij te nemen 5 vakantiedagen opnemen of zo?
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Schitterende tocht hebben jullie gemaakt ! Die Pordoi was ook mijn favoriet. Bovengekomen zat ik daar op een terrasje met een paar duitse motorfahrer en ook 2 wielrenners die de klim net hadden bedwongen. Zegt een van die duitsers tegen z'n maat: "Nah, das war ein schwehres ride, gar nicht so einfach in die Kurve" .....en ik kijk naar die 2 wielrenners die deze woorden ook meekregen, en die schoten keihard in de lach......
oftewel: echt petje af voor al die wielrenners die ook die passen nemen! (ieder zo z'n hobby).

ps: dat duits is uiteraard "vrij vertaald" door mij :oops:
mhovens
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Ongelezen bericht door mhovens »

Echt gaaf, staat ook nog op de verlanglijst! Mijn vrouw rijdt sinds een paar weken zelf dus hoop ik zoiets samen met haar te kunnen doen. (als ze wat meer ervaring heeft opgedaan)
Toine

Ongelezen bericht door Toine »

Voorlopig nog maar tot in Sauerland en de Eifel gereisd met de RT, maar de échte bergen staan zeker nog op het programma...

Leuk om je trip mee te lezen
Berrybeer
2023
2023

doov650 schreef:Moet jij om 4 dagen vrij te nemen 5 vakantiedagen opnemen of zo?
Nou...vooruit dan...vanwege de getoonde belangstelling... :D :D

uit het Algmeen Rijksambtenarenreglement (ARAR):
Artikel 22. De aanspraak op vakantie
1.De ambtenaar heeft jaarlijks aanspraak op vakantie met behoud van zijn volle bezoldiging.
2.De aanspraak op vakantie wordt uitgedrukt in hele uren.
3.De omvang van de aanspraak op vakantie is afhankelijk van:
a. de leeftijd van de ambtenaar;
b. de werktijd van de ambtenaar.
4.Voor de ambtenaar met volledige werktijd bedraagt de aanspraak op vakantie 165,6 uren per kalenderjaar. Onder volledige
werktijd wordt verstaan een werktijd welke gemiddeld 36 werkuren per week omvat.
5.De op grond van het vierde lid geldende aanspraak op vakantie wordt verhoogd volgens onderstaande tabel afhankelijk van de leeftijd
die de ambtenaar in het desbetreffende kalenderjaar bereikt:
leeftijd:
verhoging:
van 45 tot en met 49 jaar 7,2 uren
van 50 tot en met 54 jaar 14,4 uren
van 55 tot en met 59 jaar 21,6 uren
vanaf 60 jaar 28,8 uren.

Ergo....per jaar heb ik 165.6 + 7.2 = 172.8 vakantie uren. Elke verlofdag kost mij 9 uur. 172.2 uur : 9 uur = 19.2 verlofdagen per jaar, wat voor mij dan weer nét geen 5 werk-weken zijn....als ik er dan 4 opneem voor de zomervakantie....houd ik ruim 4 dagen over voor de rest van het jaar... 8)
Marcel 1200rt

Paul cr schreef:Schitterende tocht hebben jullie gemaakt ! Die Pordoi was ook mijn favoriet. Bovengekomen zat ik daar op een terrasje met een paar duitse motorfahrer en ook 2 wielrenners die de klim net hadden bedwongen. Zegt een van die duitsers tegen z'n maat: "Nah, das war ein schwehres ride, gar nicht so einfach in die Kurve" .....en ik kijk naar die 2 wielrenners die deze woorden ook meekregen, en die schoten keihard in de lach......
oftewel: echt petje af voor al die wielrenners die ook die passen nemen! (ieder zo z'n hobby).

ps: dat duits is uiteraard "vrij vertaald" door mij :oops:
Hoi Paul,

Ja die fietsers zijn echte bikkels! _004

Marcel
Marcel 1200rt

tweecilinderke schreef:Bekende plekjes ;)
waaronder de sella ronda als ik me nie vergis op de achtergrond? (foto 5)
Goed gezien!! _004
Marcel 1200rt

Wat mij trouwens opviel in Italië was het volgende. Mijn vrouwke en ik dragen beiden een gele (fluor) helm. Daar keken de Itakken erg van op. Wel heb ik een aantal gele hesjes gezien, maar dat waren telkens Hollanders of Belgen. Over 5 jaar dragen ze daar ook gele helmen en hesjes, denk ik.
KaleFietsbel

Ongelezen bericht door KaleFietsbel »

Mijn vrouw vroeg me onlangs of die hesjes verplicht zijn?
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik weet dat men bezig is om in België dit wellicht verplicht te stellen voor motorrijders, maar volgens is men daar door de huidige politieke situatie nog niet aan toegekomen.
http://www.demotorsite.be/content/schou ... erplichten

Zover mij bekend is het dragen van een veiligheidshesje verplicht gesteld bij pech- en ongevallen in de landen:

•België, voor alle bestuurders, ook motorrijders
•Bulgarije, voor alle voetgangers op de rijweg, dus ook inzittenden
•Duitsland, voor Duitse bedrijfsvoertuigen
•Finland, voor alle bestuurders, ook motorrijders
•Frankrijk, voor alle bestuurders, ook motorrijders én fietsers
•Hongarije, voor alle voetgangers op de rijweg, dus ook inzittenden
•Italië, voor alle bestuurders, ook motorrijders
•Kroatië, voor alle bestuurders, ook motorrijders
•Luxemburg, voor alle voetgangers op de rijweg, dus ook inzittenden
•Noorwegen, voor alle bestuurders, ook motorrijders
•Oostenrijk, voor alle inzittenden, ook motorrijders
•Portugal, voor alle bestuurders, ook motorrijders
•Roemenië, alleen voertuigen boven 3.5 ton
•Slowakije, voor alle bestuurders, ook motorrijders
•Slovenië, voor alle bestuurders, ook motorrijders
•Spanje, voor alle bestuurders, ook motorrijders
•Tsjechië, voor alle inzittenden, ook motorrijders

(waarbij er afwijkende regels zijn in bepaalde landen voor voertuigen boven een bepaald gewicht en/of bedrijfsmatige toepassing)

Waarbij het vaak ook nog verplicht gesteld is dat je zo'n veiligheidshesje bij je moet hebben.
En soms natuurlijk ook de gevarendriehoek. ;)

Bron:
http://www.vab.be/nl/actueel/dossiers/p ... spx?Id=176

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”