Na wat heen en weer gemail, ga ik morgen de doos inpakken en mag ie voor €58 verzendkosten naar de andere kant van de wereld. Ik begrijp uit de reacties op die Facebook pagina dat er meer mensen zijn die zo'n setje zoeken. Blijkbaar vinden sommige mensen het erg leuk om er juist een politiemotor van te maken. Maar ja...je verliest er de topkoffer door, dus zo'n goede investering vind ik het niet.
Wat ook nog leuk was: die meneer heeft een 1100RT en ik een 850, dus hij vroeg of dat ging passen. Ik weet het zelf zeker van wel, maar ik zeg 'm dat ie het ook even moet checken. Dat voorkomt gezeur achteraf, want ik heb het gezegd tenslotten. Maar goed, de ombouwset naar de burgeruitvoering komt van een 1100 af, dus dan zal de box ook wel op een 1100 passen. Komt ie met de mededeling dat volgens de deskundigen het niet gaat passen. Huh? Ik vraag hoe deskundig die lui zijn, want inmiddels had ik op RealOEM de onderdeelnummers opgezocht en die zijn identiek. Hij naar de dealer, en die zei hetzelfde. De 850 zou gebasseerd zijn op de 1150 en dus past het niet. Onzin natuurlijk. Latere 850's zijn op de 1150 gebasseerd, maar dat was nadat die van mij gebouwd is. Bovendien zijn ook de onderdeelnummers van de 1150 en 850 vwb de achtertoestand identiek. En dat betekent volgens mijn boerenverstand dat ze hetzelfde zijn. Ik gaf 'm een lijstje met onderdeelnummers die de dealer eens door de computer moest halen. Die geeft dan vanzelf aan voor welke motoren die onderdelen geschikt zijn. Tegen zoveel info konden ze niet op en ik denk dat er daar een paar rode hoofden aan de balie hebben gestaan...

Misschien een leuke tip voor anderen die nog zo'n onverkoopbare set hebben liggen...