Nooit gedacht dat ik er nog vanaf zou komen...

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Mike Philippens

Nooit gedacht dat ik er nog vanaf zou komen...

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Toen ik mijn RT kocht, was ie nog deel in de pliesie uitvoering, dus met het broodtrommeltje achterop. Die heb ik al snel eraf gehaald en via eBay de set noodzakelijke onderdelen + topkoffer voor een zacht prijsje op de kop getikt. Blijf je natuurlijk zitten met een set waar niet veel mensen op zitten te wachten...dacht ik. Na 2 jaar op het balkon te hebben gelegen, krijg ik ineens spontaan de vraag of ik die radiobox nog heb. Dit allemaal via de RT-P groep op Facebook. Van iemand uit Australië, of all places... ;)

Na wat heen en weer gemail, ga ik morgen de doos inpakken en mag ie voor €58 verzendkosten naar de andere kant van de wereld. Ik begrijp uit de reacties op die Facebook pagina dat er meer mensen zijn die zo'n setje zoeken. Blijkbaar vinden sommige mensen het erg leuk om er juist een politiemotor van te maken. Maar ja...je verliest er de topkoffer door, dus zo'n goede investering vind ik het niet.

Wat ook nog leuk was: die meneer heeft een 1100RT en ik een 850, dus hij vroeg of dat ging passen. Ik weet het zelf zeker van wel, maar ik zeg 'm dat ie het ook even moet checken. Dat voorkomt gezeur achteraf, want ik heb het gezegd tenslotten. Maar goed, de ombouwset naar de burgeruitvoering komt van een 1100 af, dus dan zal de box ook wel op een 1100 passen. Komt ie met de mededeling dat volgens de deskundigen het niet gaat passen. Huh? Ik vraag hoe deskundig die lui zijn, want inmiddels had ik op RealOEM de onderdeelnummers opgezocht en die zijn identiek. Hij naar de dealer, en die zei hetzelfde. De 850 zou gebasseerd zijn op de 1150 en dus past het niet. Onzin natuurlijk. Latere 850's zijn op de 1150 gebasseerd, maar dat was nadat die van mij gebouwd is. Bovendien zijn ook de onderdeelnummers van de 1150 en 850 vwb de achtertoestand identiek. En dat betekent volgens mijn boerenverstand dat ze hetzelfde zijn. Ik gaf 'm een lijstje met onderdeelnummers die de dealer eens door de computer moest halen. Die geeft dan vanzelf aan voor welke motoren die onderdelen geschikt zijn. Tegen zoveel info konden ze niet op en ik denk dat er daar een paar rode hoofden aan de balie hebben gestaan... ;)

Misschien een leuke tip voor anderen die nog zo'n onverkoopbare set hebben liggen...
wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Nooit gedacht dat ik er nog vanaf zou komen...

Ongelezen bericht door wil51 »

Je hoeft maar naar de koplamp te kijken. Vierkante koplamp op de 850 is gelijk aan de 1100.
Brede koplamp met de mistlampen op een 850 is gelijk aan model 1150.
Mike Philippens

wil51 schreef:Je hoeft maar naar de koplamp te kijken. Vierkante koplamp op de 850 is gelijk aan de 1100.
Brede koplamp met de mistlampen op een 850 is gelijk aan model 1150.
Klopt. Maar dan nog zijn de framedelen (aan de achterkant) gelijk. Die koplamp hebben ze licht gewijzigd om te laten zien dat ze 'iets' hebben gedaan, maar de meeste wijzigingen zitten in het motorblok en het integrale remsysteem. En daar zie je niets van.
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Maarrrr let op: in australie hebben ze het stuur rechts zitten ! :$ :lol:
Ik heb de broodtrommelonderdelen direkt weggekiepert in de overtuiging dat daar niemand op zit te wachten....Maar tis toch leuker om er nog iemand blij te kunnen maken.
Mike Philippens

Paul cr schreef:Maarrrr let op: in australie hebben ze het stuur rechts zitten ! :$ :lol:
Haha...zal ik het 'm mailen? Sorry, maar ik denk toch niet dat het gaat passen... ;)
Stoffel

Ongelezen bericht door Stoffel »

Ik ga ook eens lid worden van de -P facebook. Zin in een g-to-g in Australie!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”