Wegmisbruikers!

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

hans51
Type: R1100RT

Wegmisbruikers!

Ongelezen bericht door hans51 »

Zojuist iets meegemaakt wat je eigenlijk liever nooit meer ziet.
Onderweg van Zaandam naar Hoorn op de A7, loopt het verkeer zoals gebruikelijk op diverse plaatsen vast.
Zo ook nu weer, de snelheid zakt af en toe terug naar 40 à 50 km/h. Voor mij rijdt een Pan en haalt af en toe tussen de file door in. Op een gegeven moment komt hij naast een Fiesta, die bewust naar rechts gaat terwijl de Pan ernaast zit.
De motorrijder geeft geïrriteerd een schop tegen de Fiesta. (NIET GOED)
De Pan houdt even in omdat er geen ruimte meer was en probeert het even later nog eens.
Dit keer gaat de Fiesta naar rechts, raakt de Pan, spiegel eraf en rijdt hem klem tegen de vangrail.(HELEMAAL NIET GOED)
De Pan kon gelukkig met veel moeite overeind blijven, springt van z'n motor en gaat de automobilist te lijf met zijn helm als wapen.(OOK HELEMAAL NIET GOED, wel te begrijpen).
Ikzelf en enkele automobilisten stopten en hebben de kemphanen uit elkaar getrokken, met moeite.
De politie werd gebeld en de verklaringen werden opgenmen.
De automobilist ging mee in de politiebus op verdenking van doodslag!!
De Pan berijder mee voor verder verhoor.
De moraal van dit verhaal: Mensen, gebruik je gezonde verstand, voor hetzelfde geld loopt dit gruwelijk verkeerd af!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wegmisbruikers!

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

't ja, helaas zie je nog wel eens een automobilist die kennelijk bewust zoveel mogelijk rechts gaat rijden op de rijstrook als je er aan komt zodat je er niet langs kunt of je zelfs klem zet. Ik kan mij de reactie van deze Pan-rijder zo goed voorstellen. Hij of zij brengt je bewust in acuut gevaar met grote kans op zwaar lichamelijk letsel of nog erger je laat het leven erbij. Zelf zou ik ook weleens willen dat ik op dat moment een flinke ketting met hangslot eraan in mijn vuist heb, dan gaat er gegarandeerd een ruit aan diggelen. Dat deze idioot dan ook is aangehouden op verdenking van een poging tot doodslag, subsidiair zwaar lichamelijk letsel sta ik volledig achter.

gr,

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
RuudRT

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi Ben,

Dus als ik onderstaande lees ben jij de volgende die in het politie busje meegaat. :(

Ruud

Hazeldonk schreef:'t ja, helaas zie je nog wel eens een automobilist die kennelijk bewust zoveel mogelijk rechts gaat rijden op de rijstrook als je er aan komt zodat je er niet langs kunt of je zelfs klem zet. Ik kan mij de reactie van deze Pan-rijder zo goed voorstellen. Hij of zij brengt je bewust in acuut gevaar met grote kans op zwaar lichamelijk letsel of nog erger je laat het leven erbij. Zelf zou ik ook weleens willen dat ik op dat moment een flinke ketting met hangslot eraan in mijn vuist heb, dan gaat er gegarandeerd een ruit aan diggelen. Dat deze idioot dan ook is aangehouden op verdenking van een poging tot doodslag, subsidiair zwaar lichamelijk letsel sta ik volledig achter.

gr,

Ben
Hazeldonk
Contacteer:

Dat zou best wel eens kunnen gebeuren. Want ook ik kom elke dag wel zo'n eikel tegen.

gr,

Ben

RuudRT schreef:Hoi Ben,

Dus als ik onderstaande lees ben jij de volgende die in het politie busje meegaat. :(

Ruud

Hazeldonk schreef:'t ja, helaas zie je nog wel eens een automobilist die kennelijk bewust zoveel mogelijk rechts gaat rijden op de rijstrook als je er aan komt zodat je er niet langs kunt of je zelfs klem zet. Ik kan mij de reactie van deze Pan-rijder zo goed voorstellen. Hij of zij brengt je bewust in acuut gevaar met grote kans op zwaar lichamelijk letsel of nog erger je laat het leven erbij. Zelf zou ik ook weleens willen dat ik op dat moment een flinke ketting met hangslot eraan in mijn vuist heb, dan gaat er gegarandeerd een ruit aan diggelen. Dat deze idioot dan ook is aangehouden op verdenking van een poging tot doodslag, subsidiair zwaar lichamelijk letsel sta ik volledig achter.

gr,

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ja, helaas een herkenbaar verhaal. Ik ben ook wel eens klemgereden door een automobilist die zich ergerde aan een opstopping. Niet te geloven hoe sommige mensen ergernis zomaar omzetten in een aanslag op je leven, of in ieder geval op je gezondheid.
Ik denk dat automobilisten ook vaak vanuit blik-tegen-blik redeneren en reageren, en zich waarschijnlijk niet realiseren dat het echt een 'poging tot doodslag' is wat ze doen.
In ieder geval ben ik altijd de zwakkere partij en laat ik het bij max. 1 poging om zo'n idioot in te halen.
Wat niet wil zeggen dat me zoiets niet zou kunnen gebeuren (ben ook 'maar' een mens)...

't is gewoon te druk in dit kleine landje. Gelukkig gaat niet iedereen op de motor en heb ik vaak nog het voordeel ergens tussendoor en langs te kunnen. Maar ja, met dit soort akkefietjes ga je daar ook weer aan twijfelen...
Hans
RuudRT

Hoi,

Als je dat toch vooraf al weet ga je jezelf toch niet verlagen tot dat soort acties.

Ik rij 110.000 km per jaar alleen in Nederland kom overal van Tienbaan in Heerlen tot bovenin het puntje van groningen zowel dag als nacht, kom meerdere keren per dag zulke jongens tegen die denken een auto van 50 ton met adr even te snijden, hinderen of wat dan ook. Ik weet dat er zulke mensen zijn dus ben ik de verstandigste en kies voor de veiligheid en niet voor dit soort agressie acties.

Ik kan er niet overuit dat mensen zo denken, wat win je er nu mee heb je dan laten zien kijk eens wat ik kan sorry maar ik vind het belachelijk. :(

Maar ja wie ben ik. :$

Ruud

Hazeldonk
Contacteer:

RuudRT schreef:Hoi,

Als je dat toch vooraf al weet ga je jezelf toch niet verlagen tot dat soort acties.

Ik rij 110.000 km per jaar alleen in Nederland kom overal van Tienbaan in Heerlen tot bovenin het puntje van groningen zowel dag als nacht, kom meerdere keren per dag zulke jongens tegen die denken een auto van 50 ton met adr even te snijden, hinderen of wat dan ook. Ik weet dat er zulke mensen zijn dus ben ik de verstandigste en kies voor de veiligheid en niet voor dit soort agressie acties.

Ik kan er niet overuit dat mensen zo denken, wat win je er nu mee heb je dan laten zien kijk eens wat ik kan sorry maar ik vind het belachelijk. :(

Ruud
Je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Ik blijf er dan ook altijd achter, zelfs neem ik even wat afstand, maar soms is het echt zo dat ze het bloed onder je nagels vandaan halen. Als wij dit niet zouden gedaan hebben was er al lang geen motorrijder meer over.
De ruit die ik eerder noemde zal ook nooit sneuvelen om de dood eenvoudige reden dat ik die ketting niet bij me heb en er ook geen bezit. Maar wensen doe ik het soms wel!

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
RuudRT

He He dacht even dat we de weg kwijt waren,

En daarom heeft een motorrijder nu net even dat beetje meer IQ dan de gemiddelde automobilist, anders hadden we het probleem met auto's die tussen de file van motorrijders moet heen wurmen. :lol:

Groeten Ruud
Hazeldonk schreef:
RuudRT schreef:Hoi,

Ruud
Je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Ik blijf er dan ook altijd achter, zelfs neem ik even wat afstand, maar soms is het echt zo dat ze het bloed onder je nagels vandaan halen. Als wij dit niet zouden gedaan hebben was er al lang geen motorrijder meer over.
De ruit die ik eerder noemde zal ook nooit sneuvelen om de dood eenvoudige reden dat ik die ketting niet bij me heb en er ook geen bezit. Maar wensen doe ik het soms wel!
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

RuudRT schreef:He He dacht even dat we de weg kwijt waren,

En daarom heeft een motorrijder nu net even dat beetje meer IQ dan de gemiddelde automobilist, anders hadden we het probleem met auto's die tussen de file van motorrijders moet heen wurmen. :lol:

Groeten Ruud
Nee hoor, dan waren er geen files!! :; :;
Hans
marcanon

Ongelezen bericht door marcanon »

Toen blik op de weg voor het eerst op tv was jaren geleden dacht ik nog dat een boel actie's in scene waren gezet. Echter de praktijk leert anders.
Niet allen de automobilisten zijn hier schuldig aan moet ik zeggen. Vandaag onderweg naar de motorbeurs in Utrecht ook heel wat capriolen gezien van lui op motoren die toch niet door de beugel konden, links rechts overal tussen door en regelmatig een stuk verdrijvingsvlak of vluchtstrook mee pakend.

marco
Hazeldonk
Contacteer:

marcanon schreef:Toen blik op de weg voor het eerst op tv was jaren geleden dacht ik nog dat een boel actie's in scene waren gezet. Echter de praktijk leert anders.
Niet allen de automobilisten zijn hier schuldig aan moet ik zeggen. Vandaag onderweg naar de motorbeurs in Utrecht ook heel wat capriolen gezien van lui op motoren die toch niet door de beugel konden, links rechts overal tussen door en regelmatig een stuk verdrijvingsvlak of vluchtstrook mee pakend.

marco
Klopt en ik praat het absoluut niet goed maar een motorrijder gaat het niet winnen van welke auto dan ook. Dat maakt een heel groot verschil in de gevolgen van een actie waarbij wij hoe dan ook de leidende partij zijn.

Ben

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.

BaHoi

Ongelezen bericht door BaHoi »

Precies om dit soort dingen heb ik mijn onderschrift er onder staan.

Geef elkaar een beetje ruimte, en als je het niet krijgt, probeer het dan niet te nemen.
Gambit2011
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ede

Ongelezen bericht door Gambit2011 »

Heb helaas ook zo'n gek eerst gehad die boos was omdat ik bij een verkeerslicht naast hem kwam staan tussen de 2 rijstroken in.
Bij het groen worden van het verkeerslicht wilden we wegrijden maar hij reed expres zijn auto richting mij, terwijl hij me wel degelijk gezien heeft.

Ik ga iets later naast hem rijden en gebaar dat ik niet zo gecharmeerd was van zijn actie, waarop hij met een gangetje van 80Km/H nog even een slingerende beweging naar mij maakt, waardoor ik bijna de macht over het stuur verlies.

Bij het verkeerslicht daarop heb ik het maar gelaten bij wat er gebeurd was, gelukkig scheidde daar onze wegen.

Later kwam er een mevrouw naast me staan met haar auto, die zei dat ze zijn kenteken ging doorgeven omdat ze hetgeen gezien had en omdat hij haar ook expres gesneden had.

Hopelijk heeft ie zijn verdiende loon gekregen.

Er zitten rare snuiters tussen.

P.S.

Het ergste van alles vind ik nog dat deze man in zijn Toyota Prius (wereld verbeteraar) zijn jonge kinderen die op de achterbank zaten niet het juiste voorbeeld geeft.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Motorhistorie:
Suzuki Intruder vs 700 (1986) van 05-05-2004 t/m heden
BMW R 1100 RT (1996) van 07-08-2009 t/m 19-07-2017
Triumph Sprint ST 1050 (2010) van 19-07-2017 t/m heden
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Maar idiote motorrijders zijn er helaas ook;
Zo is er met een zeer grote regelmaat een motorrijder (met gele accent-kleding) op de A1 vanaf Bunschoten die 's morgens vroeg (rond 6 uur) als een losgeslagen gek tussen het verkeer doorschiet, over de vluchtstrook gaat, en echt levensgevaarlijke capriolen uithaalt.

Ik heb daar al meerdere meldingen van vernomen, dus ik denk dat deze motorrijder een keer die welverdiende rekening voor zijn wegmisbruik gepresenteerd zal krijgen.

Heel dom, want hij verpest het voor ons allemaal.

Zo zie je maar weer, je hoeft niet aan een boom te hangen om een e.kel te zijn..
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Bedoel jij die sportieve rijder op een BMW boxer cup r1100s of r1150s??
Laatst gewijzigd door sanderh op 19 okt 2010, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Gambit2011 schreef:
Hopelijk heeft ie zijn verdiende loon gekregen.

Er zitten rare snuiters tussen.

P.S.

Het ergste van alles vind ik nog dat deze man in zijn Toyota Prius (wereld verbeteraar) zijn jonge kinderen die op de achterbank zaten niet het juiste voorbeeld geeft.
Ja Prius rijders zijn over het algemeen waardeloze rijders. Die ervaring heb ik ook!

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Maar mijne heren/dames,

ga er nu maar vanuit dat geen enkele weggebruiker (auto, fiets, voetganger, bromfiets maar ook motorfiets) te vertrouwen is . . . . en DENKT AAN HET VEGE LIJF . . .
Ga maar met die instelling de weg op . . . . dan red jij het wel . . . .

Wijze uitspraak, niet van Confucius, maar van onze wijze forumbeschermheer WRSM sr.
viewtopic.php?f=26&t=984

grtz
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

sanderh schreef:Bedoel jij die sportieve rijder op een BMW boxer cup r1100s of r1150s??
Ik heb het niet kunnen zien, omdat ik dan als passagier bij iemand in de auto zit, en dus niet goed in de spiegels kan kijken.
De 1e keer dat ik het waarnam zat ik bijna rechtop, het was echt centimeter-werk en met een snelheid die tenminste 20 km/uur hoger lag dan het overige verkeer.

En dat noem ik niet meer sportief maar een beetje dom, als ik zo vrij mag zijn.
Omdat het 's morgens zo vroeg (06.00 uur) is en er mensen zijn die pas in hun auto wakker worden, die maken zo een foutje met alle gevolgen van dien voor deze "sportieve" rijder.
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Het enige probleem met de boven beschreven acties van automobilsten is jaloezie.
Als ik in de rij moet staan dan moet jij het ook!! Maar de sukkels vergeten dat de file alleen maar langer zou worden als wij ook allemaal in de auto zouden kruipen of met de motor in de file gaan aansluiten.

Nu staan nederlandse weggebruikers toch al niet bekend om hun sociale gedrag. Tja, je hoeft inderdaad niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
WernerB
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen

Ongelezen bericht door WernerB »

Lang geleden, zo rond februari 1978, zat ik tijdens mijn dienstplicht bij het 52 LTCie (52e lichttransportcompagnie) en reed daar op van die DAF 3 tonners.
Tijdens een oefening kwamen we de toentertijd roemruchte opperwachtmeester De Bok tegen van de landelijke politiedienst Driebergen.
Deze motorrijder in hart en nieren gaf ons de volgende tip: "Zodra je op de weg zit, moet je maar denken dat ELKE ANDERE weggebruiker volledig gestoord is en bewust of onbewust de meest idiote manoeuvres kan uithalen!" Met andere woorden: "Door zo te denken en te rijden, rijd jij defensief en blijf je alert!"

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Erteetje schreef:Nu staan nederlandse weggebruikers toch al niet bekend om hun sociale gedrag.
Dat is misschien waar, maar t.o.v. de file-filterende motorrijder is er de afgelopen jaren al heel wat verbetering geboekt met alle campagnes.
Velen weten dat het niet meer verboden is om de file te passeren en laten dan ook ruimte. Uitzonderingen blijven er altijd.
En wees nu eens eerlijk... hoeveel auto's ben jij gepasseerd afgelopen week die je hebt onthouden?
Ik ben er héél veel gepasseerd, maar heb er maar 1 onthouden; dit heerschap vond het nodig om even uit te stappen, net toen ik langskwam...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”