koffer maakt water (vergrendelmechanisme lek)

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Dick_R1100RT

koffer maakt water (vergrendelmechanisme lek)

Ongelezen bericht door Dick_R1100RT »

Mijn linker koffer maakt al een tijdje water. Ik heb de rubbers helemaal schoongemaakt en opnieuw ingevet, maar na de regenbui van vannacht stond er toch weer een mooi bodempje in. Na wat speurwerk kwam ik erachter dat het vochtig was rondom een van de vergrendelpunten, terwijl het rubber nog helemaal droog was. Heeft iemand wel eens het mechaniek van een koffer open gehad of uit elkaar gehaald? Ik kon zo snel geen ingang vinden om het te demonteren. Kan dat überhaupt?

Alvast dank voor jullie reacties voordat ik definitief kapseis en zink.

Groeten,
Dick
Beamietoo

Re: koffer maakt water (vergrendelmechanisme lek)

Ongelezen bericht door Beamietoo »

De vergrenelmechanisme is geklinkt maar wel los te krijgen en vervangbaar. (omg 110,- euro)
Mijn idee is het onderwater te dompelen en kijk waar de luchtbellen vanuit blijven komen.
Met een beetje geluk zou je het misschien met wat siliconekit aan de binnenkant kunnen afdichten.

gr,
Kenny
Dick_R1100RT

Dank je Kenny. De hele boel zit inderdaad geklonken. Ik vrees dat dat na losmaken nooit meer zo mooi vast gaat als het was.

Maar Ik ben inmiddels wat verder. Om de haken die het deksel aan de binnenkant dicht trekken zit een zwart plastic 'kraag'. Achter die kraag zit een pakking om te voorkomen dat water binnendringt ... dat is dus het probleem. Nu zit die kraag vast met een stalen pen, die zover ik kan beoordelen op zijn plek geperst is. Die krijg ik er met geen mogelijkheid uit, dus ik kan geen nieuwe pakking uit een geheel maken omdat ik die nooit op zijn plek krijg. Ik ga nu maar kijken of ik niet iets van rubber er achter kan frommelen op zo'n manier dat het toch afsluit.

Ik houd jullie op de hoogte voor als nog eens iemand dit probleem ervaart.

Dick
Dick_R1100RT

UPDATE:

In mijn bandenplaksetje voor de fiets zat wat rubber om zelf plakkers uit te knippen. Daar heb ik een gleuf in gesneden en omdat het rekbaar is kon ik het om de kraag heen trekken. Tot nu toe blijft alles droog!
Mick D.

Ongelezen bericht door Mick D. »

Hallo Dick,

Het is een beetje late reactie, gezien de datum van je post, maar ik ben redelijk nieuw op dit forum.
Ik heb recent de net door mijn vriendin gekochte R 1100 RT onder handen genomen en 1 van de klusjes was een afgebroken slotje van een koffer. Weliswaar een topkoffer, maar het mechanisme is hetzelfde. Bij de dealers is i.d.d. het hele vergrendelingsblok nieuw te koop (a € 120,- en hetzelfde onderdeelnummer voor de top- en zijkoffers) en ze zitten geklonken, maar wel heel makkelijk uit te boren en heel netjes weer terug te monteren! Ik heb er zelf voor gekozen om draad te tappen i.p.v. te popnagelen i.v.m. toekomstige reparaties :lol:
De door jou beschreven pennetjes zitten inderdaad geperst, maar kunnen er wel degelijk uit. (een spijker en hamertje doen wonderen) De popnagels hebben ook een soort pakking tegen het lekken, die wil ook wel eens vergaan. Ik ontdekte na lang zoeken dat er ook een revisiesetje bestaat voor het mechanisme, ik had dat nodig vanwege een afgebroken slotje (dat oranje beugeltje dat de boel vergrendelt) Dat setje kostte me € 35,-, inclusief popnagels en de door jou omschreven blokjes op de grendels. Echter: daar heb ik ook nog een setje van over, inclusief pennetjes! Mocht je belangstelling hebben, geef maar een gil.
Ik wil het ook met alle plezier even voor je doen, ik zit vlakbij, in Stompetoren.

Groeten, Mick

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”