Opgelost: Digitale brandstofmeter R1200RT

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
janvanharen

Opgelost: Digitale brandstofmeter R1200RT

Ongelezen bericht door janvanharen »

Mannen wie weet de oplossing. Big RT Smile

Na 25 jaar motorrijden stond ik vandaag stond ik als een amateurtje op een verlaten laandweg voor de eerste keer zonder benzine, de reden mijn "digitale brandstofmeter" gaf de voorraad brandstof niet goed meer aan.
Wat was ik pissig op mezelf Oia maar ja, gelukkig ben dank zij de hulp van een motorpassant weer aan wat bezine gekomen om een tankstation te bereiken, maar nu de hamvraaag wie weet er wat de oorzaak kan zijn.
Laat het me dan weten oke, en alvast bedankt'

Groet
Jan van Haren _004
Inspector Gadget

Re: Digitale brandstofmeter R1220RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Hmmm, de 1220RT ken ik nog niet. ;)

Ik zou zeggen, neem eens contact op met je dealeRT, wellicht is er een calibratie-cyclus die zij (met de speciale BMW tools) kunnen doen.

En bij lange(re) ritjes altijd een paar liter reserve-brandstof meenemen.
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ik gebruik buiten de benzinemeter ook mijn dagteller.
En ga vroegtijdig tanken.
Joost mag weten wanneer je laatste streepje je goodbye zegt en je zonder staat.
Bostich10

Ongelezen bericht door Bostich10 »

Ik neem aan dat je de 1200RT bedoeld ? ;)

Maar goed, ik heb ook aan de hand gehad dat mijn brandstofmeter niet goed werkte.
Ik had mijn 1200RT net anderhalf jaar. ( nieuw gekocht in 2009)
Op een gegeven moment viel die zelfs helemaal uit. Viel allemaal binnen de garantie.
Misschien wijs om daar even naar te laten kijken.

Volgens mij is het zo dat de brandstofmeter niet op een soort van vlottersysteem werkt maar met een strip die de druk meet (verdere details weet ik niet (meer) ben ook niet zo'n techneut).
Volgens de dealer was die strip defect geraakt.

En ja, je kunt ook je dagteller(s) bij gaan houden dat klopt helemaal maar ik vind (en zeker als het binnen de garantie valt) dat datgene wat je gekocht en betaald hebt dan ook moet werken.

Groet,
B10
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Helemaal mee eens, als je nog garantie hebt gewoon melden.
Daar heb je garantie voor.

Ik zag alleen dat ie van 2006 was en hij in 2009 zich geregistreerd had en we nu in 2011 leven.
Dus had een vermoeden dat er geen garantie meer op zat.
Maar als dat wel zo is dan gewoon bovenstaande doen.
janvanharen

Mannen bedankt.

Wat een snelle antwoorden en snelle adviezen
Ga inderdaad maar bij de BMW dealer langs, want het lijkt me iets meer dan een zekeringetje of iets dergelijks. _004
Zo zie ook het nut van het RT Forum, super toch

Groet
Jan :D
janvanharen

Hallo RT, ers

Nog eventjes over de digitale brandstofmeter van mijn R1200RT bouwjaar 2006.

Mijn RT heb ik enige tijd geleden naar de dealer gebracht voor reparatie aan de digitale brandstofmeter, en daar bleek het toch wel een hele reparatie te zijn waarvoor je de motor gewoon een hele dag kwijt bent, eerst moet de benzine eruit, dan de tank eraf, het lint doormeten en vervangen, alles weer monteren en inregelen !!, en ja daar kunt je uiteraard niet even op wachten want monteurs hebben ook de tijd nodig om iets te kunnen herstellen. _002
Zuur is wel dat ik na de eerste lankbeurt moets constateren dat de digitale brandstofmeter nog steeds een kwart te weinig aangeef. Dus na contact met de dealer moet de motor weer terug en wordt alles weer opnieuw ingeregeld en ben ik de RT weer een dag kwijt _003 . Het goede in deze is dat het allemaal nog in mijn 24 maanden huisselectie garantie valt, en er voor mij dus geen kosten zijn :D , en is dit weer het bewijs dat het zeer verstandig is om alleen motoren met een goede garantie te kopen, ook met BMW motoren _004
Hierbij geef ik de dikke complimenten aan mijn dealer die ondanks de tijdrovende en daardoor dure reparatie toch alles correct en netjes voor mij afhandeld en repareerd. Big RT Smile

Moest dit even kwijt. _001

Groet
Jan van Haren -1200-

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”