Hallo RT, ers
Nog eventjes over de digitale brandstofmeter van mijn R1200RT bouwjaar 2006.
Mijn RT heb ik enige tijd geleden naar de dealer gebracht voor reparatie aan de digitale brandstofmeter, en daar bleek het toch wel een hele reparatie te zijn waarvoor je de motor gewoon een hele dag kwijt bent, eerst moet de benzine eruit, dan de tank eraf, het lint doormeten en vervangen, alles weer monteren en inregelen !!, en ja daar kunt je uiteraard niet even op wachten want monteurs hebben ook de tijd nodig om iets te kunnen herstellen. _002
Zuur is wel dat ik na de eerste lankbeurt moets constateren dat de digitale brandstofmeter nog steeds een kwart te weinig aangeef. Dus na contact met de dealer moet de motor weer terug en wordt alles weer opnieuw ingeregeld en ben ik de RT weer een dag kwijt _003 . Het goede in deze is dat het allemaal nog in mijn 24 maanden huisselectie garantie valt, en er voor mij dus geen kosten zijn

, en is dit weer het bewijs dat het zeer verstandig is om alleen motoren met een goede garantie te kopen, ook met BMW motoren
Hierbij geef ik de dikke complimenten aan mijn dealer die ondanks de tijdrovende en daardoor dure reparatie toch alles correct en netjes voor mij afhandeld en repareerd.
Moest dit even kwijt.
Groet
Jan van Haren