Ik moet zeggen dat de klepspeling niet echt slecht was afgesteld.
De linkse cilinder had aan de inlaatkant 0,20 en 0,15 mm. De uitlaatkleppen iets te strak namelijk 0.25mm De axiale speling tuimelaars beide 0.05 mm
De rechtse cilinder had aan de inlaatkant 0.15 en 0.15 en de uitlaatkleppen 0.25mm en 0.25mm. Axiale speling 0.05mm en +-0mm.
Met die axiale speling die 0 mm was ben ik iets minder blij omdat daardoor de tuimelaar klemde en dat had serieuze problemen kunnen veroorzaken.
Ik snap hoe gemakkelijk dit kan gebeuren omdat de speling wijzigd als je de bouten vastzet. Maar dit was dus niet goed na gecontroleerd na het vastzetten. Deze speling zal namelijk niet minder worden maar meer. Was niet echt een leuk karweitje voor mij omdat ik het deed terwijl ik op de grond zat naast de motor en mijn rug daar niet echt van hield maar ik ben blij dat ik het gecontroleerd heb.
Nu deze week nog synchroniseren en dan moet hij nog beter lopen.
Ton
