Steek bij 120 km/uur maar eens je hand uit, en je voelt hoeveel druk op je hand komt te staan.
Vandaar dat ik de

groet daar met hele beperkte mate praktiseer.
Ook ik heb de gewichts- en snelheidsbeperkingstickers gezien, en me dunkt dat het logisch is, als je kijkt naar de manier van bevestigen, materialen (meeste is kunststof) en hoe vast het werkelijk zit (lees: geen speling en geen mogelijkheid tot meetrillen, demping en dergelijke)
Want ik bemerk enige mate van speling, en geen dempingmaterialen.
Zelfs bij de spullen die ik op het dak van mijn auto heb zitten, staat aangegeven dat er snelheidsbeperkingen gelden.
Zowel voor het vaste materiaal alsook de magneetvoet-materialen.
Je merkt ook verschil als je met hoge snelheden met en zonder koffers rijdt, althans, ik wel.
Zaken zoals zijwindgevoeligheid, koersvastheid, alles heeft een zekere mate van invloed.
Denk eens voor de aardigheid terug aan de vele die op het

het verlies van hun zijkapjes gemeld hebben;
Zo'n kapje zit toch niet echt heel erg los, en toch ben je die zo kwijt als er een plastic lipje afgebroken is, of het rubberen voetje (geheel of gedeeltelijk) verteerd is.
(rij)Wind kan heel erg krachtig zijn, en sluit BMW tot een bepaalde hoogte eventuele aansprakelijkheid uit als de wind sterker blijkt te zijn dan het mechanisme wat je koffers (e.d.) moet vasthouden.
Kortom, hogere snelheden kan BMW niet garanderen voor die materialen.