Vandaag weer eens iets nieuws geleerd over mijn

(2004). Na thuiskomst van het onvolprezen

, zag ik opeens dat er wat oliedruppeltjes op de oliepijldop lagen..

. Vreemd....dopje eraf...niets te zien..of zit dat rubberen ringetje te los? Goed, gewoon het dopje weer schoonpoetsen, wat steviger aandraaien en rijden maar. Vervolgens weer een paar dagen gereden en...zie je wel...dopje zat gewoon te los...

Helaas, afgelopen maandag na thuiskomst van de Lek & Linge route (wow, wat was het daar drúk...) weer wat druppeltjes op het dopje... _003.
Even hééééél diep nagedacht... 8-) ...en tot de wetenschappelijke conclusie gekomen dat er alleen oliedruppeltjes verschijnen als ik die vermaledijde snelwegen gebruik....maakt ie langer meer toeren. Dus vandaag even naar mijn immer goedgemutste dealert en wat blijkt...na drie bakken koffie en wat anekdotes uit de oude doos...niet alleen het dopje is van plastic en heeft een rubberen ringetje...het dopje schroef je ook in een soort plastic houdertje dat óók een rubberen ringetje heeft..

...en die was stuk! Met brede grijns werd mij verteld dat BMW dat gewoon vanuit kostenbesparing heeft gedaan, deze oplossing schijnt een stuk goedkoper te zijn dan gewoon schroefdraad te tappen in de cylinder... :roll: Mijn dealert ziet er de humor wel van in... :lol: :lol:
't rubberen ringetje moest bij BMW besteld worden..dat dan weer wel....want om er zomaar een gelijk passend willekeurig rubberen ringetje in te zetten...dat schijnt nu ook weer niet te kunnen.