Pagina 1 van 1
Zijstandaard en Motor starten.
Geplaatst: 24 apr 2011, 16:45
door quincy
Hallo,
Motor is geleverd, 850 RT 2002, nu is echter dat je de motor kunt starten als de zijstandaard is uitgeklapt, dacht dat standaard norm was dat als de zijstandaard is uitgeklapt je de motor NIET kunt starten, iemand raad? vraag liever eerst op het forum, dan kan ik als nog teruggaan naar de dealer.
Alvast bedankt.
Re: Zijstandaard en Motor starten.
Geplaatst: 24 apr 2011, 16:56
door Wildripper
Het betreft wnl een ex-overheid uitvoering en die kunnen het wel. Of het is aangepast zie elders op het forum.
Ik zou er blij mee zijn want het is wel lekker dat de motor niet gelijk afslaat wanneer je je jiffy uitklapt.
Wanneer het goed is slaat de motor af wanneer de jiffy uitstaat en je hem in een versnelling zet. En je zou hem ook niet kunnen starten wanneer die in de versnelling staat.
Ik zeg niks mis mee en geniet van je kilometers.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Re: Zijstandaard en Motor starten.
Geplaatst: 24 apr 2011, 16:57
door Beamietoo
Dan heb jij de zijstandaard bedrading bijpas op jouw motor. Deze heb ik voor meerdere mensen gemonteerd en de bedrading is bij BMW te bestellen.
gr,
Kenny
Re: Zijstandaard en Motor starten.
Geplaatst: 24 apr 2011, 17:01
door Maarten de Vries
Ik rijd een RT 2010 geen politie uitvoering of zo. Die kan je ook gewoon starten met zijdes Saars uit zolang hij maar in zijn neutraal staat.
Zodra je hem in een versnelling zet slaat hij af zolang de zij Stas daardoor nog uit staat.
Groetjes,
Maarten de Vries
Re: Zijstandaard en Motor starten.
Geplaatst: 24 apr 2011, 17:04
door blittkit
deze mogelijkheid heb ik net gemonteerd, je maakt gebruik van het neutraallampje.
Zijstander uit en neutraal motor loopt, zodra je in de versnelling zet neutraal lampje uit en als de zijstander uitstaat motor uit.
gr Hans
Re: Zijstandaard en Motor starten.
Geplaatst: 24 apr 2011, 17:20
door quincy
Allen zeer bedankt, zijstandaardveren zouden het maar eens begeven onder het rijden, en weg, maar begrepen dat als de jiffy uit zou klappen onder het rijden, dus in een versnelling de motor uitvalt.
Re: Zijstandaard en Motor starten.
Geplaatst: 24 apr 2011, 17:47
door Maarten de Vries
Klopt. Al heb ik nog nooit gehoord dat een zij standaard het begeeft tijdens het rijden
Gr. Maarten
Re: Zijstandaard en Motor starten.
Geplaatst: 25 apr 2011, 00:20
door Baird
In tegenstelling tot de R1100RT heeft de R1150RT het standaard dat er gestart kan worden met de jiffy uit, dan zou een 850 van 2002 dat dus ook standaard kunnen hebben. Slaat af zodra je met jiffy uit een versnelling in schakelt.
Re: Zijstandaard en Motor starten.
Geplaatst: 28 apr 2011, 18:44
door Ton1959
Als de motor loopt en ik zet de zijstandaard erop slaat de motor af zelfs in neutraal . Ook al trek je de koppeling in. Dus toch anders bij alle types weer.
Ton
Re: Zijstandaard en Motor starten.
Geplaatst: 28 apr 2011, 19:23
door Wildripper
Ton1959 schreef:Als de motor loopt en ik zet de zijstandaard erop slaat de motor af zelfs in neutraal . Ook al trek je de koppeling in. Dus toch anders bij alle types weer.
Ton
Dat is ook zo bij de 1100.
Re: Zijstandaard en Motor starten.
Geplaatst: 28 apr 2011, 19:55
door Inspector Gadget
Ik heb zo'n relais met kabelboompje er tussen zitten, en de motor slaat niet meer af, tenzij......

Re: Zijstandaard en Motor starten.
Geplaatst: 20 mei 2011, 16:18
door Mike Philippens
Wildripper schreef:Het betreft wnl een ex-overheid uitvoering en die kunnen het wel.
Of niet...ik heb er een van de pliesie en die start lekker niet met standaard uit. Ik kan me niet voorstellen dat iemand het er achteraf op aanbrengt dus bij Korps Alkmaar zal dat wel normaal geweest zijn...
Ik vind het trouwens helemaal niet erg. Ik heb geen behoefte om de motor lang te laten draaien op de zijstandaard. Ik klim erop, start en hij mag hooguit een halve minuut opwarmen (als ik mijn handschoenen aantrek en de Garmin instructies geef) en dan rij ik rustig weg. Dat is imho het beste voor de motor (en het millieu). Als ik stil sta, gaat ie uit.