Zijstandaard en Motor starten.
Moderator: RT_Patrick
Zijstandaard en Motor starten.
Hallo,
Motor is geleverd, 850 RT 2002, nu is echter dat je de motor kunt starten als de zijstandaard is uitgeklapt, dacht dat standaard norm was dat als de zijstandaard is uitgeklapt je de motor NIET kunt starten, iemand raad? vraag liever eerst op het forum, dan kan ik als nog teruggaan naar de dealer.
Alvast bedankt.
Motor is geleverd, 850 RT 2002, nu is echter dat je de motor kunt starten als de zijstandaard is uitgeklapt, dacht dat standaard norm was dat als de zijstandaard is uitgeklapt je de motor NIET kunt starten, iemand raad? vraag liever eerst op het forum, dan kan ik als nog teruggaan naar de dealer.
Alvast bedankt.
- Wildripper
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Re: Zijstandaard en Motor starten.
Het betreft wnl een ex-overheid uitvoering en die kunnen het wel. Of het is aangepast zie elders op het forum.
Ik zou er blij mee zijn want het is wel lekker dat de motor niet gelijk afslaat wanneer je je jiffy uitklapt.
Wanneer het goed is slaat de motor af wanneer de jiffy uitstaat en je hem in een versnelling zet. En je zou hem ook niet kunnen starten wanneer die in de versnelling staat.
Ik zeg niks mis mee en geniet van je kilometers.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Ik zou er blij mee zijn want het is wel lekker dat de motor niet gelijk afslaat wanneer je je jiffy uitklapt.
Wanneer het goed is slaat de motor af wanneer de jiffy uitstaat en je hem in een versnelling zet. En je zou hem ook niet kunnen starten wanneer die in de versnelling staat.
Ik zeg niks mis mee en geniet van je kilometers.

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Zümo XT
Dan heb jij de zijstandaard bedrading bijpas op jouw motor. Deze heb ik voor meerdere mensen gemonteerd en de bedrading is bij BMW te bestellen.
gr,
Kenny
gr,
Kenny
- Maarten de Vries
- Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Het Gooi
- Contacteer:
Ik rijd een RT 2010 geen politie uitvoering of zo. Die kan je ook gewoon starten met zijdes Saars uit zolang hij maar in zijn neutraal staat.
Zodra je hem in een versnelling zet slaat hij af zolang de zij Stas daardoor nog uit staat.
Groetjes,
Maarten de Vries
Zodra je hem in een versnelling zet slaat hij af zolang de zij Stas daardoor nog uit staat.
Groetjes,
Maarten de Vries
deze mogelijkheid heb ik net gemonteerd, je maakt gebruik van het neutraallampje.
Zijstander uit en neutraal motor loopt, zodra je in de versnelling zet neutraal lampje uit en als de zijstander uitstaat motor uit.
gr Hans
Zijstander uit en neutraal motor loopt, zodra je in de versnelling zet neutraal lampje uit en als de zijstander uitstaat motor uit.
gr Hans
Allen zeer bedankt, zijstandaardveren zouden het maar eens begeven onder het rijden, en weg, maar begrepen dat als de jiffy uit zou klappen onder het rijden, dus in een versnelling de motor uitvalt.
- Maarten de Vries
- Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Het Gooi
- Contacteer:
Klopt. Al heb ik nog nooit gehoord dat een zij standaard het begeeft tijdens het rijden
Gr. Maarten
Gr. Maarten
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
In tegenstelling tot de R1100RT heeft de R1150RT het standaard dat er gestart kan worden met de jiffy uit, dan zou een 850 van 2002 dat dus ook standaard kunnen hebben. Slaat af zodra je met jiffy uit een versnelling in schakelt.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Als de motor loopt en ik zet de zijstandaard erop slaat de motor af zelfs in neutraal . Ook al trek je de koppeling in. Dus toch anders bij alle types weer.
Ton
Ton
- Wildripper
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Dat is ook zo bij de 1100.Ton1959 schreef:Als de motor loopt en ik zet de zijstandaard erop slaat de motor af zelfs in neutraal . Ook al trek je de koppeling in. Dus toch anders bij alle types weer.
Ton
Zümo XT
Ik heb zo'n relais met kabelboompje er tussen zitten, en de motor slaat niet meer af, tenzij...... 

Of niet...ik heb er een van de pliesie en die start lekker niet met standaard uit. Ik kan me niet voorstellen dat iemand het er achteraf op aanbrengt dus bij Korps Alkmaar zal dat wel normaal geweest zijn...Wildripper schreef:Het betreft wnl een ex-overheid uitvoering en die kunnen het wel.
Ik vind het trouwens helemaal niet erg. Ik heb geen behoefte om de motor lang te laten draaien op de zijstandaard. Ik klim erop, start en hij mag hooguit een halve minuut opwarmen (als ik mijn handschoenen aantrek en de Garmin instructies geef) en dan rij ik rustig weg. Dat is imho het beste voor de motor (en het millieu). Als ik stil sta, gaat ie uit.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 10311 Weergaves
-
Laatste bericht door walterm
-
- 17 Reacties