LAPDA SONDE / UITLAAT
Moderator: RT_Patrick
LAPDA SONDE / UITLAAT
Ben in het bezit van een 1150RT; motor liep erg onregelmatig, na uitlezen kreeg ik de "verheugende"mededeling:
70 meldingen i.v.m de labda sonde.... en bij stationair lopen rammelt er iets in de uitlaat ( vermoedelijk de labda) wie heeft hier ervaring mee voordat ik een andere uitlaat en sonde erop laat schroeven ?
70 meldingen i.v.m de labda sonde.... en bij stationair lopen rammelt er iets in de uitlaat ( vermoedelijk de labda) wie heeft hier ervaring mee voordat ik een andere uitlaat en sonde erop laat schroeven ?
- leo442
- Type: R1200RT
- Bijz: thundergrey-metallic 2010.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
Re: LAPDA SONDE / UITLAAT
Storingen van een lambdasonde hebben meestal niets te maken met de sonde, maar met de uitlaatgas samenstelling. Dus te veel of te weinig zuurstof, dit is wat de sonde meet! Het rammelen van je uitlaat zal waarschijnlijk het keramischgedeelte zijn van de kat (indien aanwezig). De kat kan schade opgelopen hebben als de uitlaatgassamenstelling niet goed is. Oorzaken kunnen zijn: vonkoverslag/ te rijk mengsel al dan niet door een eventuele valselucht lekkage/ en natuurlijk een defecte lambdasensor of bedrading. Voor alles geldt, meten is weten!
Gr. Leo.
Gr. Leo.
Re: LAPDA SONDE / UITLAAT
tsja de lampda sonde blijkt stuk, wordt een prijzige grap helaas _002
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht