Mijn eerste keer....

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Marcel 1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Mijn eerste keer....

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Mijn eerste ervaring op een motor was achterop bij mijn grote broer Jo, op zijn Laverda 1000. Ik was toen 15 jaar. Een enorm geluid, een oergeweld, ik hield me vast aan hem en was bang dat ik eraf viel. Achteraf vond ik het geweldig, vooral als hij met zijn maatje Ton, die dezelfde Laverda had, door ons dorp kwam denderen. Dat was een gevoel van onbereikbaarheid. Ik dacht: dat wil ik later ook! Ik kijk trouwens nog regelmatig op Marktplaats of er een leuke oude Laverda te koop is.

Pas toen ik 21 was kocht ik mijn eerste motor, een Z650. Eerder mocht ik er geen van mijn pa. :D

Wat zijn jullie momenten dat je het motorvirus te pakken kreeg?
Laatst gewijzigd door Marcel 1200rt op 12 mei 2011, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Inspector Gadget

Re: Mijn eerste keer....

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij mij was het op mijn 17e, (1980) toen ik uitgezonden werd naar de US.

De dollar was toen heel duur (3,30 gulden als ik het mij goed herinner) en mijn salaris was gewoon nog steeds in guldens.
Het leven was voor mij dus heel duur.

Kortom, geld voor een auto was er niet, dus motor gekocht.
Een H.nda XL250 in legeruitvoering van een dienstmaatje die terug ging.
Tenauwernood mee thuis kunnen komen, lekke banden, en vastloper.
viewtopic.php?f=43&t=797&p=8151

Vooral het zelf kunnen (en moeten) sleutelen deed mij heel veel plezier, naast het dat een prima opstap-motor was, daarmee was het motorvirus een feit.
Ton1959

Re: Mijn eerste keer....

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik kocht van en collega een Kawasaki Avenger 350 cc met roterende inlaten toen ik 17 was. Deze motor was als ik me goed herinner van 1970. Maar den Biggelaar nam hem voor een proefritje en kwam met een grote lach terug. 185 echte km per uur zei hij. Die motor deed de kwart mijl sneller dan alles wat ik nadien gehad heb. Totdat een krukasmoer door het buitendeksel naar buiten kwam nadat ik net weer even volgas had gereden. Was mijn eigen fout maar ja het was een leer object.
Was toch een mooie tijd met de tweetakt motors. Ik reed met mijn oefenvergunning met 100km per uur over de Hart van Brabantlaan in Tilburg en geen politeauto die zelfs maar dichter bij die motor kon komen. Maar ja je word ouder en wijzer.
Al was het wel leuk. Big RT Smile

Ton _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”