BMW's gaan vaak stuk

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Hoe lang geleden ging er voor het laatst iets stuk aan jouw BMW?

minder dan 5.000km
16
27%
5.000-10.000km
6
10%
10.000-15.000km
2
3%
15.000-20.000km
2
3%
20.000-25.000km
3
5%
25-000-30.000km
4
7%
30.000-35.000km
1
2%
35.000-40.000km
4
7%
40.000-45.000km
1
2%
meer dan 45.000km
21
35%

Totaal aantal stemmen: 60

Dick_R1100RT

BMW's gaan vaak stuk

Ongelezen bericht door Dick_R1100RT »

Een kleine geschiedenis van de reparatiewerkzaamheden aan mijn 1100RT:

September 2008 koop ik mijn RT met 57.000km op de teller.
Oktober 2008 breekt de koppelingskabel bij 57.900km. (Goed, kan wel eens gebeuren.) 80 euro
November 2008 sneuvelt de hall-gever bij 58.800km. +/- 600 euro
April 2009 breekt de koppelingskabel weer bij 62.500km. 110 euro
Mei 2009 moet de bobine vervangen worden bij 62.800km. 265 euro
Juni 2009: lambdasonde, 64.600km. tweedehands, 100 euro
Bij 66.000km is de km-tellerkabel aan de beurt. Het is dan augustus 2009. 21,34 euro
Een relatief rustige periode breekt aan, want pas mei 2010 (bij km-stand 77.500) moet ik weer naar de dealer. Het is wel meteen een koppakking. 390 euro
Vijf maanden later (oktober 2010) is de brandstofpomp aan de beurt bij 83.500km. matsprijs 300 euro
Maart 2011 gaat vervolgens de startmotor in de revisie bij 88.600km. 320 euro

In de tussentijd heb ik ook het zadel opnieuw laten bekleden (140 euro) en momenteel wacht de neutraalstandsensor op vervanging. Omdat zonder prima te rijden is en het een nogal kostbare operatie is (achterbrug moet uitgebouwd) wacht ik daarmee tot voor een andere reparatie ook de achterbrug eruit moet. Als ik het lijstje zo bekijk zal dat niet zo heel lang duren!

Terugkerend commentaar van de diverse monteurs: "Dat gaat wel eens stuk bij BMW." / "Dat hoor je wel vaker bij BMW." / "Geen onbekend probleem bij een BMW." De laatste keer heb ik maar eens gevraagd of het ook normaal is dat dat allemaal stuk gaat bij één BMW. Reactie: "Ers is maar één ding dat werkelijk onverslijtbaar is aan BMW. Wat echt helemaal nooit stuk gaat is het imago."

Ik las laatst ook iets over een duurtest in een motorblad: 2x nieuwe cardan en een nieuw blok in 50.000km.

Eens kijken of deze heiligschennis me in dank wordt afgenomen hier. Wat zijn jullie ervaringen?
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: BMW's gaan vaak stuk

Ongelezen bericht door HansD »

Heb er 25.000 opzitten met mijn -1200- 2009 en tot nu toe alleen:
- veertje in de benzinedop
- 2 koplampen (het bolletje, niet de hele unit)

Hans
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Hier valt het gelukkig mee, met deze 1100.

De geschiedenis begint in sept-oct van het jaar 1993, toen kocht ik m'n 1e 1100RS, half jaar oud met 12k op de klok.
Ding is gejat in 1998.
Daar is aan gesleuteld tot ik er zelf moe van werd, een Hallgever bij 60-70k, 200HFL, naar ik meen, toen begon de bak, die is er liefst 4 of 5 keer onderuit geweest voordat ik Herr BMW kon overtuigen dat het met deze bak nooit goed zou komen, onder coulance is er toen een nieuwe bak onder gegaan.
De laatste 'revisie' had maar liefst 35 hele kilometers gehouden. _002
Dat geintje bak heeft me totaal 3500HFL gekost.
Toen bij 120k liep de klepbediening vast (ontwerpfoutje, bedankt he :roll: ) en kwam er een ander blok onder, kosten 1250 DM.
En dan opeens was hij gejat. Oia

In '98 kocht ik een 1100GS, daar heb ik in 2 jaar alleen maar brandstof in gegoten, 50k mee gereden.

In 2000 kocht ik m'n huidige fiets.
Bij 80k de Hallgever, hoe onverwacht. :roll:
Bij 100k brak de koppelingskabel, deze vervangen en het hendel gemodificeerd, plaatje onder het kabeltonnetje zodat deze op zijn plaats blijft en het tonnetje draait, ipv de kabel knikt en weer breekt.
Bij 120k de cilinders eraf om een laag kool te verwijderen, het ding pingelde alsof het niks koste, gelijk de kleppen opnieuw geslepen en met nieuwe seals weer gemonteerd, nieuwe zuigerveren erin om het olieverbruik weer binnen acceptabele normen te krijgen. 150€, geloof ik.
Bij 150k de koppeling vervangen, 400€
Bij 180k, vorige maand voorvork keerringen vervangen.

Valt me nog alles mee. :D

De kosten van dit alles zijn alleen onderdelen, sleutelen kan ik zelf wel.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Dick, volgens mij heb jij wel een beetje pech :(

1100 rt 1996 aankoop nov 2009 49000km
31-12-2009 km stand 52000 versnellingbak aan diggelen; garantie; fiets staat nu nog te koop bij Hofland in A'foort _001

1100 rt 1999 aankoop januari 2010 43000km.
jan 2010 defecte hallgever; garantie.
feb 2010 centreer busjes voor remschijven vervangen omdat er iets te veel speling op zou zitten. (achteraf zou ik ze lekker hebben laten zitten)
?? 2010 50000 km beurt incl kilometer kabel vervangen.
jan 2011 60000 km grote beurt geen gebreken.
april 2010 km stand 65000 storing ABS gereset.

April 2010 DEZE R1100RT(een heeele goeie dus) staat momenteel te koop wegens aanschaf van een 1200GS :-)
viewtopic.php?f=7&t=3915
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Bij mij is het zelfs meer dan 100000km geleden voor de duidelijkheid "honderdduizend" ik had bij 35000km een defecte benzinepomp en dat is alles. Nu is de km stand 139452. Big RT Smile
Was ik bijna vergeten bij 125000km is de rechter lagerbus van de middenbok vervangen en dat koste me 39 euro.
groet,

Ben
Laatst gewijzigd door Hazeldonk op 07 apr 2011, 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Afgelopen maand (ik denk zo'n 500km geleden) is mijn kilometertellerkabel stuk gegaan. Dat is ook de enige schade die ik heb gehad bij mijn RT. En die is nu ruim 56.000 km ver en ruim 25.000 km van mij... Verder alleen nog maar regulier onderhoud gepleegd (en wat pimp werkzaamheden uitgevoerd).
aartjw
Bijz: BMW Navigator VI
Woonplaats of omgeving: R'dam

Ongelezen bericht door aartjw »

Tsja, als ik je verhaal bekijk komt het misschien wat vreemd over, maar bij mijn R1100RT is het laatste onderdeel wat kapot ging de keerring van de rechter vorkpoot geweest. Bij 137.000 km was die lek, de reparatie kostte 116 euri.
Ik kan wel zeggen dat ik over het algemeen weinig problemen heb gehad in 160.000 km. Twee keer jiffy-schakelaar kapot gehad, een keer een nieuwe jiffy-standaard omdat de beugel was afgebroken. Bij 98.000 was de achtervering lek, die is voor 216 euri gerepareerd.
Het duurste was echter wel de hoofdremcylinder voor de voorrem. Die gaf de geest bij 91.000 en dat geintje kostte me - inclusief servicebeurt - dik 1500 euri _002
Verder heb ik eigenlijk alleen maar 'normale' defecten gehad (koppakkingen, dynamoriem). En bij het terugkijken zie ik dat ik bij 69.000 km een nieuw voorwiel heb gekregen onder garantie _004 Er lag een grote steen op de weg en daardoor zat er een deuk in de velg. Dat kon niet, vonden ze bij BMW en voila, een nieuw voorwiel _004
Ik kan je mijn motor dus alleen maar aanbevelen; hij is een beetje te koop _001 Big RT Smile
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Maarten de Vries
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Bij mij is binnen de eerste 5000 km de groot licht schakelaar vervangen. Best een klus maar was garantie.

Gr. Maarten de Vries
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Vaak stuk? Nee hoor dik 130.000 KM onlangs de keerring van de voorvering en een tijd terug de kilometerteller stuk.
Vond BMW ook vreemd dus deze kosten werden gedeeld.
Verder helemaal geen problemen.

[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Tour-ist

Ongelezen bericht door Tour-ist »

Hoe anders kunnen de ervaringen zijn als er twee wielen extra aan vast zitten...
Totaal zeven drie-series gereden waarvan zes de meest vreemde en dure reparaties nodig hadden om bruikbaar te blijven. Die ene was een diesel. Inmiddels maar op vier ringen overgestapt...
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Vanmorgen heeft Renzo van de firma Jensen mijn achterlicht vervangen _004 . De storing bleek het achterlichtje te zijn en niet de ABS waar ik bang voor was. Toch mooi dat het remlicht de functie van het gewone achterlicht overneemt, zodat je niet onzichtbaar bent voor achteropkomend verkeer.
GrTz
BertL
jaybmw
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Tour-ist schreef:Hoe anders kunnen de ervaringen zijn als er twee wielen extra aan vast zitten...
Totaal zeven drie-series gereden waarvan zes de meest vreemde en dure reparaties nodig hadden om bruikbaar te blijven. Die ene was een diesel. Inmiddels maar op vier ringen overgestapt...
Jammer dat V.A.G. geen motorfietsen bouwt...... _002 ! BMW is een supermerk,en Mercedes Benz ook.Duits is altijd goed.Ookal is dit een beetje oftopic,de 3 serie uit de e-30 en e-36 range heb ik geen problemen mee gehad.

Qua -1100- heb ik geen ervaring,maar bij ieder merk gaat iets stuk.Zeker gezien de km-standen van jou valt het in verhouding mee in vergelijk met een Japanse motorfiets.Ik bedoel hiermee te zeggen dat de gemiddelde buikschuiver zo'n 6000 km rijdt per jaar,en een BMW wat meer gezien het feit dat er langere afstanden mee gereden worden.Dan vallen de kosten wel mee,en zeker als er garantie of coulance toegepast wordt.Ik zelf heb met mijn vorige motor,een kawa zx9r nogal wat troubles gehad! Nieuw gekocht: na 7000 km cyl-bussen gezakt.Compressie in het koelcircuit ! Rep vergoed kawa nederland,Daarna 2x vorkkeerringen lek ondanks zacht landen na de vele wheelies.
Dashboard vervangen omdat de toerenteller rond de 8000 rpm begon de slingeren en niet correct was af te lezen.

Ik heb de ninja ingerolen op de -1200- ,de wilde haren gaan eraf.Rijdt nu 2 jaar boxer en de rijstijl is aangepast,maar ik geef serieus gas als het moet en nog geen stukken gehad.Trouwens ook nooit aan de voorgaande ninja's. Het is net als met ieder nieuw apparaat,je kan overal pech mee hebben.Zelf rep is goedkoper,en mijn ervaring is dat als er voor een product motorsport/watersport staat het wel 2x zo duur blijkt te zijn! Hopenlijk is het in de toekomst goedkoper voor je,want een boxer rijd heerlijk en is zonde om weg te doen.(of het moet een 1200 zijn _005 )

Grtn Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

Mijn ervaring is na vele jaren japans motor te rijden en deze zeer intensief gebruikt te hebben circuit rijden op het achterwiel rijden bijna elke dag dat de motoren helaas voor bmw rijders erg hufterproof zijn.
Ik rijd sind 1.5 jaar bmw en moet zeggen er mankeert toch best wel veel aan deze motoren maar goed het is net zals bij een ducatie maakt niet uit da ie stuk gaat het moet gewoon weer in orde omdat men er zoveel lol mee heeft
bedoel we rijden toch ook niet allemaal toyota
Wat heb ik dan zoal gereden gsxf rf600 gsxr 600 srad en gsxr600 k2 met allen meer dan 40.000 km
je kan gerust stellen dat 1 ding nooit defect gaat dat is het duitse imago

Waarom koop je dan een bepaalde motor omdat ie weinig stuk gaat lijkt me toch niet
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Bij mij is er eigenlijk nog nooit iets echt stuk gegaan. Ja, een kilometertellerkabel en een lampje, that's it. Ik heb de RT gekocht met volgens mij 130k op de klok en ik heb er nu bijna 160 op staan. Wel heb ik de veren laten reviseren (nieuwe veren op de oude schokbrekers) omdat ze 'op' waren. Maar dat is slijtage, geen dingen die kapot zijn gegaan. Hij loopt nog steeds als een tiet en ik ben er erg mee in mijn nopjes. En dat valt me reuze mee, gezien zijn verleden als politie motor. Het is een '97er, en hij kostte me indertijd €2400...dus echt een superdeal al zeg ik het zelf.

De dingen die ik er zelf aan heb gedaan zijn puur pimpdingen: topkoffer en achterbuddy (politieuitvoering heeft dat niet) en andere velgen (zonder corrosie) en een (snelle) uitlaat. Puur dingen om 'm optisch er beter uit te laten zien, want rijden deed ie daarvoor ook al. Misschien heb ik gewoon veel geluk.
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Tot nu toe is alleen de nokkenaskettingspanner vervangen. Maar ik heb er pas 3000km op gereden. Die spanner was al niet goed voordat ik de motor kocht. Alleen BMW dealers vervangen ze niet omdat ze niet echt kapot zijn volgens hun. Helaas kan ik die mening niet delen omdat de nokkenaskettingspanner de ketting op spanning moet houden. Ook bij de koude start. Maar dat is volgens mij iets typisch Duits. Bij Mercedes had men altijd last met die spanners maar ook nokkenaskettingen maar ze roepen er geen auto's voor terug. Dus al hebben ze een modificatie ze laten je rijden totdat de monteur zegt dat het niet echt betrouwbaar meer is.
Maar ik moet zeggen dat de motor het nu perfect doet . Het lijkt er zelfs op dat hij steeds beter gaat lopen. Big RT Smile

Ton _004
cruiser

Ongelezen bericht door cruiser »

ben eigenlijk wel tevrede met de -1100- uit 1998 met 75000-km op de teller
alleen toen de motronic de geest gaf was het wat minder _003
lang gezocht waar het probleem zou moeten zitten. _001

maar goed motronic vervangen, nee er is geen nieuwe,deze zou volgens de dealer € 1300,00 moeten kosten, maar een tweede hands,€ 185,00, daarna starten lopen helemaal Big RT Smile.

oja, de neutraalstandsensor doet het af en toe niet, dat is geen probleem met ingeknepen koppelingshandel start de -1100- ook en op de versnellingindicator
kan je zien of de -1100- in neutraal staat of niet.

[groet]
Maarten de Vries
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

cruiser schreef:ben eigenlijk wel tevrede met de -1100- uit 1998 met 75000-km op de teller

maar goed motronic vervangen, nee er is geen nieuwe,deze zou volgens de dealer € 1300,00 moeten kosten, maar een tweede hands,€ 185,00, daarna starten lopen helemaal Big RT Smile.

oja, de neutraalstandsensor doet het af en toe niet, dat is geen probleem met ingeknepen koppelingshandel start de -1100- ook en op de versnellingindicator

[groet]
Welke dealer bood je de 2e handse aan? Goede service

Gr Maarten
wimmers
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door wimmers »

Wat je veel gebruikt gaat slijten. Anderen noemen het dan kapot!
Wim Immers
Ton1959

Er is ook zoiets als constructiefouten en produktiefouten. Hierbij heeft het dus niks met gewone slijtage te maken. Toen ik begon in de garage was Bosch een goed merk. Maar de Bosch en Siemens werden bijvoorbeeld steeds slechter. Het zal wel schelen waar het werk word uitbesteed word wie zal het zeggen. BMW is net als Mercedes niet zo vlug met het terug roepen van auto's en motoren voor modificaties tenzij er een veiligheidsrisico is. Bij de Japanners waar ik aan gewerkt heb was dit veel beter geregeld. Die nokkenasspanner om maar een voorbeeld te noemen bij de R1100 zou gewoon een modificatie item moeten zijn. Ze weten dat die constructie niet goed is maar betalen dit item niet voor je. Ik heb ook gewerkt bij een bedrijf dat een toeleveringsbedrijf was voor grote automerken ook en het meeste hangt af van de kwaliteitscontrole. Als je daarop bezuinigd valt en geheel produktieproces aan duigen.
Ik ben blij dat ik jaren aan zowel Duitse als aan Japanse auto's sleutelde in de garage dan krijg je een meer inzicht op de werkwijze van die fabrikanten.
Even off topic: Ik zal maar even niet zeggen welk 3 automerken ik het meest met stukken zie staan langs de snelweg . Dan spreken we meer over betrouwbaarheid.

Ton _004
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Ton1959 schreef: ...........................
Even off topic: Ik zal maar even niet zeggen welk 3 automerken ik het meest met stukken zie staan langs de snelweg . Dan spreken we meer over betrouwbaarheid.

Ton _004
Je maakt me wel nieuwsgierig welke dat dan zijn? (mijn auto is trouwens een Toyota diesel _004 _004 _004 _004 _004 _004, ik zou het liefste dus een Toyota diesel motorfiets hebben! ).
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Ton1959

Elk jaar kijken we wat er vaak met pech staat. De top van de lijst is Volkswagen gevolgd door Mercedes en Ford. Toyota's zie je niet met pech net als de meeste Japanners. Als ik kijk naar de latere Honda's dan was het gewoon vervelend voor de monteurs omdat je gewoon niks van Honda hoeft te weten meer omdat zelfs de V snaar maar amper ooit faalde. Van de eerste kon je veel leren daar ging alles aan kapot en toen waren ze ineens Superrrrrrrrrr _002 . Maar echt ik kijk dit elk jaar weer en bijna altijd is dat het rijtje. Met af en toe een Citroen of Fiat er tussen door voor de variatie.
En de Seat was ook zo'n geweldig merk _002 . Die hadden meer modifaties in een jaar nodig dan Honda in 10 jaar tijd.

Ton
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Tsja, is in deze vergelijking ook rekening gehouden met het aantal voertuigen dat van een merk rond rijdt? Van Volkswagen zullen dat er redelijk wat zijn (vooral veel oude golfjes en passats). Van Mercedes zijn dat er wat minder...

Alles in verhouding zien, volgens mij.

Lease-maatschappijen houden deze gegevens ook bij om de leaseprijs te bepalen. Zo kan een auto die in verkoopwaarde minder waard is, in de lease duurder zijn omdat er meer onderhoud is. Zo viel een Peugeot 407 buiten mijn leasecategorie en werd het uiteindelijk een Volvo V50 met veel luxe en beduidend hogere aanschafwaarde (ik heb overigens geen lease meer omdat ik een andere baan heb).

Zo heb ik ook vaak van Renault gehoord dat deze veel problemen kent. Volgens mij is het dus een typisch gevalletje statistiek: alles is met cijfers te onderbouwen, als je maar de goede onderbouwing kiest.
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Van de week heb ik een 1100 RT gezien met 242,200 op de klok en was motorisch behoorlijk gezond en zag er mooi uit !!!

gr,
Kenny
jaybmw
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Hoe kom je aan de cijfers van VW,die het meest met pech staan? Omdat ze het meeste rondrijden misschien? Wat ik het meest stil zie staan is Renault,dat is bagger! Zo even weer on-topic: Om de dag komt de door mij al eerder vermelde r1100rs bij mij op de zaak tanken,km stand is 302000 km!! De nokkenas is bij 2 ton vervangen,en buiten het normale onderhoud zijn er geen grote reparaties geweest volgens de berijder. Hoezo slecht?

[groet] ,Jeroen.

PS: @ Baird, je reed toch Subaru omdat het een boxer is?
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Baird
2024
2024

jaybmw schreef: .......................

PS: @ Baird, je reed toch Subaru omdat het een boxer is?
Heb ooit in een ander leven een Alfa boxer gehad, roestte echt maar een beetje , maar dat blok: GEWELDIG _004 _004 _004 _004 . Als je die in de winter startte was het net een ouwe diesel, brandde een grote rode lamp op het dashboard, max 3500 rpm, pas na 25 km was het ding echt op temperatuur en dan BLAZEN _004 . Kon makkelijk gezien de afstanden die ik toen per dag reed. Daarna alleen nog maar BMW boxers gehad, die zouden ook eens een 4-cil boxer moeten bouwen!
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Ik rij ook Subaru , maar das geen boxer ;)
Ton1959

Ik heb het nu even niet over cijfers maar feiten. Elk jaar als ik op vakantie ga kijk ik wat het meest stil staat met pech. En helaas voor Volkswagen winnen die het altijd. Ik heb sinds 1998 nog maar een Toyota langs de kant zien staan en die had een lekke band. Maar ja misschien iets om op te letten als je weer op vakantie gaat. Het is natuurlijk niet iets wat veel zegt omdat er in sommige landen nou eenmaal veel Volkwagens rijden. Maar het blijft raar dat ik een aantal merken nooit tegen kom langs de kant van de weg. En ik moet zeggen dat ik met mijn auto nog nooit pech onderweg gehad heb. Ik denk dat Toyota en Mazda en Honda dan wel echt goed zullen scoren bij betrouwbaarheidstests. Misschien ook waard om hier even te kijken http://www.jdpower.com/autos/ratings/qu ... -by-brand/
Bij motoren ben ik wel benieuwd welke het betrouwbaarste is. Al kan het zijn dat een bepaald type van een motormerk ook weer minder storingen geeft.

Ton
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

Nou toyota is ook niet super zoals je beweert die dingen gingen ook bij bosjes kapot ik kan me nog goed herineren dat de diesels echt niet best waren met kappotte koppakingen versleten onderblokken. dan is een peugeot toch echt beter.
Ton1959

Okay nog een maar dan stop ik echt http://www.autozine.nl/enquete_resultaat.html

http://www.gizmag.com/the-100-most-reli ... rder/5657/
Peugeot maakt zeer goede diesel motoren dat weet ik wel. Ik zou er nog mer op in kunnen gaan maar het word te veel off topic.

Ton
cruiser

Ongelezen bericht door cruiser »

Maarten de Vries schreef:
cruiser schreef:ben eigenlijk wel tevrede met de -1100- uit 1998 met 75000-km op de teller

[groet]
Welke dealer bood je de 2e handse aan? Goede service

Gr Maarten
de dealer bood mij helemaal niks aan. _002 , ja een rekening voor het gene wat we zelf ook hadden geconstateerd :roll:
ik ben zelf opzoek gegaan. lang leve internet _004

[groet]
HenkvanR
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Ik weet niet wanneer er voor het laatst iets stuk is gegaan aan mijn R1100RT buiten de gewone slijtage onderdelen.
Ik heb hem bijna 2 jaar geleden gekocht met 51000 km op de teller en nu staan er 76000 km's op en in die tijd geen gekke dingen meegemaakt.

Dus ik ben helemaal Big RT Smile
[groet]
HenkvanR -1200-
wil
Type: R1150RT
Woonplaats of omgeving: nijmegen

Ongelezen bericht door wil »

Anderhalf jaar geleden begonnen met de RT 1150 op 34000 km
nu op 54000 km

behalve een beurt en banden geen enkel probleem

dagelijks op de weg
Dagelijks op de A15
Baird
2024
2024

wil schreef:Anderhalf jaar geleden begonnen met de RT 1150 op 34000 km
nu op 54000 km

behalve een beurt en banden geen enkel probleem

dagelijks op de weg
Mijn nieuw gekochte vorige R1150RT, 2003, twinspark kreeg een heuse vastloper bij 54000km, maar ik wil je helemaal niet bang maken hoor .......... :D :D

( Voor het schade bedrag had ik 17 dagen naar de USA gewild om daar het 'Wilde Westen' te berijden zoals Huub Stapel gedaan had, nu had ik alleen maar weer een rijdende RT terug)

keep Big RT Smile -ing
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
BenR1250RT
Type: R1250RT
Woonplaats of omgeving: Almere

Ongelezen bericht door BenR1250RT »

Mijn BMW heeft nu net een 40.000 km-beurt gehad en tot op heden is nog niets stuk gegaan!
Alleen gewoon onderhoud, een accu (na 5 jaar) en een paar banden verder helemaal niets.

BMW is TOP!
HanTeRT
2023
2023
Type: Overig R-serie
Bijz: Full Options
Woonplaats of omgeving: Overijssel

Ongelezen bericht door HanTeRT »

Mijn R1200RT heb ik gekocht in maart 2010. Op de teller stond 9800 km. De kilometerstand van vandaag is 34.293 km.
Bij een stand van 29.950 km was de brandstofmeter defect. Bovendien functioneerde de cardan niet naar behoren :( . Mijn motor heb ik gelukkig gekocht met BMW selectie garantie. Deze reparaties zijn op kosten van BMW gerepareerd :D

[groet]

Han
Denk in oplossingen, niet in problemen.
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

2002 1150 RT 40 k mee gereden: terugroepctie lek in benzineleiding, condens in toerenteller en keerring cardan. Alles garantiewerk en wat ook belangrijk is, ik ben met deze klachten nooit stil komen te staan
2005 1200 RT 68K mee gereden: nul, komma nix mee gehad.
2010 1200 RT 5k mee gereden: geen problemen

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”