Beantwoord: Krappe schuur perikelen...
Moderator: RT_Patrick
Beantwoord: Krappe schuur perikelen...
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met te krappe ruimtes in hun schuur/garage en zo ja, hoe doen jullie dit? :lol:
Het plaatsen van de motor in mijn schuur vergt nogal enig kunst en vliegwerk omdat deze niet al te diep is.
Mijn truuk is om de motor achteruit erin te rijden en vervolgens deze via de jiffy te draaien waarna ik hem overdwars mijn schuurt(tje) in kan rollen.
Nu is dit niet alleen onhandig maar ook nog eens slecht voor mijn vloer :)
Via Google zie ik eigelijk 3 soorten rangeerhulpen:
http://www.b2-products.nl/prod2/cart/in ... ucts_id=10
http://www.powerplustools.eu/motorfiets ... e166a29b1d
De 3de kan ik even niet meer vinden maar dit was een auto mover die het achterwiel via een hydraulisch pedaal van de vloer kon tillen.
Nu lijkt mij de rearmover van B2 qua ruimte ideaal maar is tevens ook erg onstabiel lijkt me.
De mover van Powerplustools is erg lang maar omdat je motor hier volledig op rust lijkt het mij het meest veilige van de 3.
Zijn er hier mensen met gebruikerservaring met bovenstaande oplossingen?
Wat ik graag zou willen weten is bijvoorbeeld of de wieltjes bijvoorbeeld soepel draaien, werkt dit alleen goed op een ultra vlakke vloer, rollen de movers niet weg als je je motor erop rijdt?
Groeten,
Remko
Het plaatsen van de motor in mijn schuur vergt nogal enig kunst en vliegwerk omdat deze niet al te diep is.
Mijn truuk is om de motor achteruit erin te rijden en vervolgens deze via de jiffy te draaien waarna ik hem overdwars mijn schuurt(tje) in kan rollen.
Nu is dit niet alleen onhandig maar ook nog eens slecht voor mijn vloer :)
Via Google zie ik eigelijk 3 soorten rangeerhulpen:
http://www.b2-products.nl/prod2/cart/in ... ucts_id=10
http://www.powerplustools.eu/motorfiets ... e166a29b1d
De 3de kan ik even niet meer vinden maar dit was een auto mover die het achterwiel via een hydraulisch pedaal van de vloer kon tillen.
Nu lijkt mij de rearmover van B2 qua ruimte ideaal maar is tevens ook erg onstabiel lijkt me.
De mover van Powerplustools is erg lang maar omdat je motor hier volledig op rust lijkt het mij het meest veilige van de 3.
Zijn er hier mensen met gebruikerservaring met bovenstaande oplossingen?
Wat ik graag zou willen weten is bijvoorbeeld of de wieltjes bijvoorbeeld soepel draaien, werkt dit alleen goed op een ultra vlakke vloer, rollen de movers niet weg als je je motor erop rijdt?
Groeten,
Remko
- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Re: Krappe schuur perikelen...
Heb "motormover" ingetypt bij Youtube. Veel verschillende types.
Succes met de zoektocht.
Grz
Bert
Succes met de zoektocht.
Grz
Bert
GrTz
BertL
BertL
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Vorm functie laten volgen.
Ik bedoel dus: Kun je de schuur niet verbouwen zodat primaire functie het parkeren van de motor wordt en de andere functies( hark, grasmaaier, kinderfietsen) zich daaraan aanpassen?
Ik bedoel dus: Kun je de schuur niet verbouwen zodat primaire functie het parkeren van de motor wordt en de andere functies( hark, grasmaaier, kinderfietsen) zich daaraan aanpassen?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Ja zoals je in mijn bericht kan lezen heb ik al verschillende types gevonden maar het gaat me juist om de gebruikerervaring hiervan.BertL schreef:Heb "motormover" ingetypt bij Youtube. Veel verschillende types.
Succes met de zoektocht.
Grz
Bert

Baird schreef:Vorm functie laten volgen.
Dag Baird
Ja dat staat inderdaad wel op mijn (inmiddels veel te lange) lijst

Totdat het zover is wil ik het toch met zo'n mover proberen alleen wil ik graag weten aan welke ik het verstandigste doe.
Gr,
Remko
:lol:
Mij is verteld dat je jiffy niet bedoelt om de motor "mee rond te manoeuvreren", gezien het gewicht van de motor.
En dat deze soms nog wel eens willen afbreken (roest?
)
Ik zelf heb ooit deze aangeschaft;
http://www.motorcycleparts-hornig.com/B ... olley.html
De grootste uitdaging is dat je de motor nog iets hoger moet optillen, maar als het er eenmaal opstaat, is het gemakkelijker om in een hoek te plaatsen, draaien, etc.
Het voordeel van die B2 Rearmover, dat in principe je motor niet (meer) kan omvallen, als je het goed gebruikt, en ook gemakkelijk(er) de motor in een (uit)hoek te duwen is.
Ik persoonlijk zou de wieltjes graag wat groter hebben (of luchtbandjes
), dan is het m.i. wat gemakkelijker te rollen. (mijn motorhuis heeft losse tegels
)
De PPT 0363 is m.i. wat lastiger omdat je de motor op de zijstandaard moet zetten, terwijl de middenbok volgens mij een meer stabielere plaatsing van de motor geeft.
Vandaar mijn keuze.
Mij is verteld dat je jiffy niet bedoelt om de motor "mee rond te manoeuvreren", gezien het gewicht van de motor.
En dat deze soms nog wel eens willen afbreken (roest?

Ik zelf heb ooit deze aangeschaft;
http://www.motorcycleparts-hornig.com/B ... olley.html
De grootste uitdaging is dat je de motor nog iets hoger moet optillen, maar als het er eenmaal opstaat, is het gemakkelijker om in een hoek te plaatsen, draaien, etc.
Het voordeel van die B2 Rearmover, dat in principe je motor niet (meer) kan omvallen, als je het goed gebruikt, en ook gemakkelijk(er) de motor in een (uit)hoek te duwen is.
Ik persoonlijk zou de wieltjes graag wat groter hebben (of luchtbandjes

De PPT 0363 is m.i. wat lastiger omdat je de motor op de zijstandaard moet zetten, terwijl de middenbok volgens mij een meer stabielere plaatsing van de motor geeft.
Vandaar mijn keuze.
- rienrt
- Type: R1200RT
- Bijz: alle pakketten
- Land: ned
- Woonplaats of omgeving: Alphen ad rijn
Hoi Remko,
Ik had het zelfde probleem. Ik wilde zowel mijn auto alsook de motor binnen kunnen zetten.
Ik gebruik sinds jaren een motormover. Werkt prima en mijn motor staat sinds jaren achterin de garage geparkeerd.
Uiteraard haaks op de rijrichting. Auto en motor passen zo samen in de garage. Het is wel krap.
Ik kan zelf, met m'n benen, nog net tussen de motor en auto door.
Ter voorkoming van "plet" problemen, heb ik een houten balk op de grond liggen. Ik kan daar met de voorwielen
tegenaan rijden en raak dan de motor niet. De balk ligt los op de grond, maar ligt in muurankers die ik aan de
muur/grond heb bevestigd.
Het verrijden van de motor op de motormover vraagt enige handigheid. De middenbok van de BMW is minder stabiel
dan die van de Pan European, die ik hiervoor had. Maar met iets bijsturen met de voet en met beleid duwen, is het door
iedereen te doen. Voor mij een ideale oplossing.
Als je meer wilt weten, geen probleem. dan maak ik een keer een paar plaatjes voor je.
Succes met je orientatie.
Groet.
RienRT
Ik had het zelfde probleem. Ik wilde zowel mijn auto alsook de motor binnen kunnen zetten.
Ik gebruik sinds jaren een motormover. Werkt prima en mijn motor staat sinds jaren achterin de garage geparkeerd.
Uiteraard haaks op de rijrichting. Auto en motor passen zo samen in de garage. Het is wel krap.
Ik kan zelf, met m'n benen, nog net tussen de motor en auto door.
Ter voorkoming van "plet" problemen, heb ik een houten balk op de grond liggen. Ik kan daar met de voorwielen
tegenaan rijden en raak dan de motor niet. De balk ligt los op de grond, maar ligt in muurankers die ik aan de
muur/grond heb bevestigd.
Het verrijden van de motor op de motormover vraagt enige handigheid. De middenbok van de BMW is minder stabiel
dan die van de Pan European, die ik hiervoor had. Maar met iets bijsturen met de voet en met beleid duwen, is het door
iedereen te doen. Voor mij een ideale oplossing.
Als je meer wilt weten, geen probleem. dan maak ik een keer een paar plaatjes voor je.
Succes met je orientatie.
Groet.
RienRT
- PaulRS
Hoi.
Een auto heeft zelf een dak, die hoeft niet binnen te staan.
Groeten, Paul.
Een auto heeft zelf een dak, die hoeft niet binnen te staan.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Zelf heb ik deze al sinds jaren. Eerst voor mijn diversion 900 en sinds 3 jaar voor mijn 1150Rt en moet zeggen tot grote tevredenheid.
Eenmaal op de rangeerhulp duw je met gemak de motor daar waar jij hem hebben wil, kind kan de was doen.
Ook de prijs is heel interessant. :lol:
Ik wens je veel succes bij je keuze.
Hub
Eenmaal op de rangeerhulp duw je met gemak de motor daar waar jij hem hebben wil, kind kan de was doen.
Ook de prijs is heel interessant. :lol:
Ik wens je veel succes bij je keuze.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bedankt iedereen voor de suggesties!
Ik ga eens op het gemakje de verschillende opties bekijken.
Gr,
Remko

Ik ga eens op het gemakje de verschillende opties bekijken.
Gr,
Remko
Bij mij werd het ook wat krap,ik heb me deur laten verbreden,perfecte oplossing,in mijn geval. 

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1599 Weergaves
-
Laatste bericht door QuickFix
-
- 7 Reacties