auspufstopfen

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
speek
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

auspufstopfen

Ongelezen bericht door speek »

Regelmatig (na ja) zet ik de waterslang op de RT, ook wel de hogedrukspuit om het uiterlijk van de fiets weer dragelijk te maken.
En altijd ben ik bang dat er water in de uitlaat komt. Dat wordt er de volgende keer wel weer uit geblazen, maar toch.

Al snuffelend kwam ik een 'auspufstopfen' tegen:
http://www.mx-straub.de/index.php?page=product&info=529
Heeft iemand daar ervaring mee?
It's never too late to have a happy childhood.
Inspector Gadget

Re: auspufstopfen

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb zo'n dergelijk geval ergens rondslingeren, maar kan deze niet meer vinden, (gek hé :oops: ) en dus nog niet gebruikt.

Maar, gezien de enkele reacties in andere draadjes, zal ik nimmer de hoge-druk spuit op de motor zetten.
Je hoeft maar 1 kering ergens te hebben die om-wat-voor-reden niet goed genoeg afsluit (tegen een waterdruk van zeg 100 bar om-en-nabij) en Leiden is in last.

Als ik de fiets was, doe ik het wel met het handje, dan zie je ook ff alle delen goed van nabij.
(want met een hogedruk-spuit moet je m.i. minimaal een meter of meer afstand nemen wil je niet de lak van je fiets afblazen. Althans bij mijn Kärcher 550)

Met een oude doek in een plastic zak kom je overigens ook een heel eind. ;)
speek
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

Re: auspufstopfen

Ongelezen bericht door speek »

Ik heb ook een Kaercher.
En een lans met een variabele druk en die staat bij mij (als ik m voor de RT gebruik) op minimaal (20 bar).
En ik houd de spuitmond altijd minimaal 70-80cm weg van het oppervlak.

Maar daar gaat dit draadje niet over.
It's never too late to have a happy childhood.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “Over: Overige accessoires”