Ik vindt het Bleutooth geluid van de 2820 perfect, ik heb geen klachten.
In combinatie met de Schuberth SRC.
Belangrijk is wel dat je de speakers van je headset goed positioneert, zijn vaak dusdanig klein dat een centimeter verplaatsing nogal uitmaakt qua waarneembaarheid e.d.
Ik heb zelf ook de Perfect Pilot, maar helaas is mijn kabel nog geheel intact, dus welke kleur draden weet ik niet, ik adviseer je anders contact op te nemen met de Fa. Waypoint, zij maakte de Perfect Pilot;
http://www.perfectpilot.nl/
Ik kan wel de aansluitingen aan de linkerkant gebruiken van de 2820 icm de Perfect Pilot, maar heb een 3,5 mm mini-jack connector heel plat gemaakt door het bijbehorende kapje niet te gebruiken en met rubbertape e.d. aan de slag te gaan.
Ook klinkt het mij vreemd in de oren dat als je de mini-connector uit de Perfect Pilot haalt, je Garmin het dan niet meer doet.
Maar nu heb ik dat als zodanig nimmer getest.
PS; Ik weet niet precies hoe je alles wilt aansluiten, maar volgens mij wordt het nog een hele uitdaging om én gelijktijdig via bedraad signaal te krijgen én via Bleutooth.
Sommige Bluetooth headsets geven prioriteit aan het bluetooth signaal, dus vóór het signaal wat via de bedrading binnen komt.