vragen 1100 RT

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
martijnK

vragen 1100 RT

Ongelezen bericht door martijnK »

Hallo iedereen!

Volgende week kan ik eindelijk mijn R 1100RT ophalen! _004

Voorpret is de halve pret :D , daarom was ik alvast wat (reparatie)handleidingen aan het doorlezen.

Nu heb ik een paar vraagjes waar ik met de zoek-functie niet helemaal uit kwam.

Als eerste: die poly-v belt... Die moet af en toe worden bijgespannen? Wanneer merk je dat het gedaan moet worden? En hoe zie je wanneer hij aan vervanging toe is?! Het manual rept hier geen woord over?

En verder las ik ergens dat het maximaal toerental 7900 tpm is. En dat het maximaal kruistoerental 7600 tpm is.
Bedoelen ze nu dat je max 7600 tpm mag draaien op kruisnelheid? Of is het meer zoiets van trek hem niet verder door dan 7600 tpm?

Sorry als het domme vragen zijn :oops:

mvg,

Martijn
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: vragen 1100 RT

Ongelezen bericht door Baird »

domme vragen bestaan niet:

polybelt vervangen iedere 60.000 km, goed monteren en niet meer naar kijken. ( de hele oude exemplaren hadden nog een afwijking met andere pully's en ander type belt, weet niet of de jouwe daar onder valt)

7900 rpm is het maximaal toegestane rpm, mag jij niet overheen (en grijpt de toerenbegrenzer in, misschien al iets eerder). Je mag in de hoogste versnelling je tank leeg rijden met 7600 rpm of in lagere versnellingen als hij maar vermogen levert of afremt op de motor. Dus niet in zijn één gaan rijden met 7600rpm!

ok?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Misschien ook wel leuk om hier het een en ander te lezen.

http://www.luiemotorfiets.nl/motoren/koppel/

Ik had overigens wel verwacht dat dit een deel van het rijbewijs halen zou zijn maar schijnbaar niet.

Ton _004
martijnK

Ongelezen bericht door martijnK »

Baird schreef:domme vragen bestaan niet:

polybelt vervangen iedere 60.000 km, goed monteren en niet meer naar kijken. ( de hele oude exemplaren hadden nog een afwijking met andere pully's en ander type belt, weet niet of de jouwe daar onder valt)

7900 rpm is het maximaal toegestane rpm, mag jij niet overheen (en grijpt de toerenbegrenzer in, misschien al iets eerder). Je mag in de hoogste versnelling je tank leeg rijden met 7600 rpm of in lagere versnellingen als hij maar vermogen levert of afremt op de motor. Dus niet in zijn één gaan rijden met 7600rpm!

ok?
Duidelijk! Bedankt :D
Hij is van 97` trouwens...
Ton1959 schreef:Misschien ook wel leuk om hier het een en ander te lezen.

http://www.luiemotorfiets.nl/motoren/koppel/

Ik had overigens wel verwacht dat dit een deel van het rijbewijs halen zou zijn maar schijnbaar niet.

Ton _004
Ken de site.. maar snap niet helemaal wat je bedoelt!? :$

bedankt voor de antwoorden :)
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Dan moet je misschien toch eens wat meer lezen.

Ton _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”