Gevaarlijk wegdek! KNMV actie?

Over verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving in het verkeer.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

R850RT

Gevaarlijk wegdek! KNMV actie?

Ongelezen bericht door R850RT »

Ik weet niet of anderen het ook ervaren, maar het is sinds de vorstperiode vanaf half december ongelooflijk slecht gesteld met het wegdek zowel binnen/buiten de bebouwde kom als op de snelweg. Ronduit gevaarlijk voor motorrijders!
We lijken wel een ontwikkelingsland, zo slecht is de staat van onderhoud.

Ik rij dagelijks de A1/A9/A4 of A1/A10/A4 vanuit Gooi naar Schiphol v.v..
Her en der zijn tijdelijke afzettingen geplaatst om het verkeer langs gapende gaten in de snelweg te leiden. Maar soms ook niet, omdat dat voor teveel verkeerschaos zou zorgen. Vooral de langsgroeven tussen de linker- en rechterrijstroken zijn gescheurd en kapot gereden of gevroren. Gapende geulen van wel 10 cm diep, 20cm breed en 200cm lang, met daaromheen losliggend grid.
Zo reed er gisteren een BMW rijder voor me op de A1 (A'dam ri Afoort) tussen afslag Bussum en Laren, die tijdens het invoegen naar de rechterrijstrook in zo'n geul terecht kwam. Hij maakte een flinke zwieper maar bleef gelukkig overeind bij 90km/u. Ik moet er niet aan denken.

I.h.k.v. een gewaarschuwd mensch telt voor twee; als je voor het eerst weer op de motor stapt, houdt het wegdek goed in 'gaten'.

Eigenlijk zou je als (winter)motorrijders collectief om aandacht moeten vragen voor dit probleem. Want het lijkt wel of men er vanuit gaat dat er in de winter toch geen tweewielers op de weg zitten!! Iets om te pakken met/door de KNMV?

groet,
Martin(i)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gevaarlijk wegdek! KNMV actie?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Wat je zegt Martin . . . .
Vanmiddag heb ik me juist verbaasd over de enorme sleuf van zo'n 2 meter lengte, 15cm breed en misschien wel 3 cm diep in het wegdek van de A6 van de Hollandse brug ri A1. Natuurlijk kon ik de maten niet juist vaststellen maar een levensgevaarlijke kloof is het wel. Ik moet er niet aan denken als je er met de motor doorheen rijdt. Ook met een snelheidsbeperking van 70 KM levengevaarlijk. En dan al dat die korrels stukgereden bitumen die om je hoofd vliegen. Het zijn heuse Oostbloktafrelen in ons landje. BELACHELIJK . . . .
Camiel E. wakker worden !!! :neutral:

(zo dat is eruit :O )

R850RT schreef:Ik weet niet of anderen het ook ervaren, maar het is sinds de vorstperiode vanaf half december ongelooflijk slecht gesteld met het wegdek zowel binnen/buiten de bebouwde kom als op de snelweg. Ronduit gevaarlijk voor motorrijders!
We lijken wel een ontwikkelingsland, zo slecht is de staat van onderhoud.

Ik rij dagelijks de A1/A9/A4 of A1/A10/A4 vanuit Gooi naar Schiphol v.v..
Her en der zijn tijdelijke afzettingen geplaatst om het verkeer langs gapende gaten in de snelweg te leiden. Maar soms ook niet, omdat dat voor teveel verkeerschaos zou zorgen. Vooral de langsgroeven tussen de linker- en rechterrijstroken zijn gescheurd en kapot gereden of gevroren. Gapende geulen van wel 10 cm diep, 20cm breed en 200cm lang, met daaromheen losliggend grid.
Zo reed er gisteren een BMW rijder voor me op de A1 (A'dam ri Afoort) tussen afslag Bussum en Laren, die tijdens het invoegen naar de rechterrijstrook in zo'n geul terecht kwam. Hij maakte een flinke zwieper maar bleef gelukkig overeind bij 90km/u. Ik moet er niet aan denken.

I.h.k.v. een gewaarschuwd mensch telt voor twee; als je voor het eerst weer op de motor stapt, houdt het wegdek goed in 'gaten'.

Eigenlijk zou je als (winter)motorrijders collectief om aandacht moeten vragen voor dit probleem. Want het lijkt wel of men er vanuit gaat dat er in de winter toch geen tweewielers op de weg zitten!! Iets om te pakken met/door de KNMV?

groet,
Martin(i)
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Gelezen in De Telegrof van 150209

Gaten in weg bij Hollandse Brug
ALMERE - Rijkswaterstaat heeft vrijdagavond en zaterdag spoedreparaties uitgevoerd op de A6 bij Hollandse Brug. Het ging om een oud stuk weg dat bestaat uit zeer open asfalt beton (ZOAB). Dat meldde een woordvoerster van Rijkswaterstaat zondag. De Hollandse Brug heeft het afgelopen jaar een flinke opknapbeurt ondergaan en ook een nieuw wegdek gekregen. Een oud stuk ZOAB voor de brug ontstonden gaten als gevolg van vorstschade. Daar hebben wegen in Nederland deze winter vaker mee te kampen.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
EuropeRider
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Vriest het eens een keertje............ :O
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Willem Rietveld
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Nu al weer weeeeken lang de gehele bocht naar rechts komende van muiden (A1), rechts naar beneden richting gaasperdammerweg.
De hele bocht is over de twee rijstroken in de lengte afgefreesd. Met de auto voelt het al vreemd aan, maar op de beemer is het eigenlijk niet fastoenlijk te doen.
Er staat dan wel een bord met een beperking van 50km/u maar je weet de eerste keer niet wat je overkomt.
Tip: nét voor de bocht begint net over de vluchtstrook dit rondje doen, deze is nl. niet gefreesd.
Benieuwd hoelang dit er nu weer zo bijligt....

groeten, Willem.

Aanvulling 24-05-09. In de nacht van 15 op 16 mei is de lus weer van een nieuw "dekje" voorzien, zoals rijkswaterstaat ook gezegd had na mailcontact.
Het heeft alleen wel érg lang geduurt als je de weg op 3 maart al freesd (hadden ze geen antwoord op..)
Laatst gewijzigd door Willem Rietveld op 24 mei 2009, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Als ik mijn bescheiden mening hier mag uitdrukken durf ik hardop te zeggen dat in de vele plaatsen op de aardbol waar ik een motor heb gereden nergens is de asfalt overal in een land zo mooi als hier in Nederland ! 100% perfect overal, 100% van de tijd is niet haalbaar, alleen in Disneyworld en de RT was niet gemaakt om in een attractiepark rond te rijden.
Gr,
Kenny

Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Er is altijd wel iets inderdaad, maar bovenstaande taferelen leveren ronduit gevaar op. En daar heeft de wegbeheerder een verantwoordelijkheid!

Behalve bij de KNMV kun je ook bij de MAG dit soort onveilige situaties melden (hier namelijk). Als ik het goed heb zijn er regionaal of zelfs lokaal mensen actief om dit soort situaties aan het licht te brengen bij de wegbeheerder. Geldt overigens ook voor verkeerslichten die 'ons' niet signaleren en daardoor niet op groen springen (tenzij je geduldig genoeg bent om op een achteropkomende auto te wachten). Kijk anders even op http://www.mag-nl.org. Kun je gelijk lid worden ;) .
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Afgelopen winter heb ik een klacht over een enorme scheur in de A16 naar Rijkswaterstaat gestuurd.
Zo'n melding doe je hier.
Ik kreeg netjes mail terug, dat de klacht was doorgestuurd naar het betreffende wegendistrict, werd onderzocht en er maatregelen werden genomen.
Tegelijkertijd stuurde ik een melding naar de KNMV. Mocht de MAG je niet aanspreken, dan kun je wellicht bij deze belangenorganisatie lid worden...Afbeelding
Een week of 6 later lag er een fijn nieuw asfaltje. Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
dhr
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Handig om deze links ook op te nemen bij de links pagina.

moh_fan schreef:Afgelopen winter heb ik een klacht over een enorme scheur in de A16 naar Rijkswaterstaat gestuurd.
Ik kreeg netjes mail terug, dat de klacht was doorgestuurd naar het betreffende wegendistrict, werd onderzocht en er maatregelen werden genomen.
Tegelijkertijd stuurde ik een melding naar de KNMV. Mocht de MAG je niet aanspreken, dan kun je wellicht bij deze belangenorganisatie lid worden...Afbeelding
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

dhr schreef:Handig om deze links ook op te nemen bij de links pagina.

moh_fan schreef:Afgelopen winter heb ik een klacht over een enorme scheur in de A16 naar Rijkswaterstaat gestuurd.
Goed idee! Links naar Rijkswaterstaat, KNMV en MAG opgenomen onder Handige R-RT links.
Hans
MarkL

Ongelezen bericht door MarkL »

Ruim een jaar geleden reed ik via de A2 van Utrecht naar Rosmalen. Bij het inhalen schoot mijn voorwiel in een sleuf van zo'n 30 centimeter breed en wel 20 meter lang, ter hoogte van Geldermalsen. Met moeite wist ik rechtop te blijven.

Na thuiskomst meteen de telefoon gepakt en Rijkswaterstaat gebeld (0800-8002). Hectometerpaatje en mijn zorg doorgegeven. De vriendelijke juffrouw vertelde dat ze meteen zouden gaan kijken. Dat neem je dan even met een flinke korrel zout, maar goed, ik had mijn taak volbracht.

Vier dagen later reed ik weer voorbij Geldermalsen, maar nu over een totaal nieuw stuk asfalt van wel twee kilometer lang. Iets langer dus dan het door mij gevonden gat. Misschien hebben ze dit gat niet kunnen vinden, is er een vakidioot aan het werk geweest of was het asfalt in de aanbieding bij de Aldi, maar het probleem was wel verholpen.

Het kan dus wel. Het nummer van RWS staat sinds die tijd in mijn telefoon geprogrammeerd. Wie asfalt wil hebben, hoef maar te bellen. Alhoewel ik betwijfel of ze er zomaar een strook bijleggen of je tuinpad komen asfalteren....

Gr,
M

dhr
Contacteer:

zelfde ervaring met aansluiting viaduct in bocht van A10 naar A1 richting Diemen.
Direct na de stalen richel was het asfalt los en als je daar dan over heen ging (nog niet met je knie aan de grond) deed je fiets een stap op zij vanwege losliggend asfalt, de eerste keer schrik je maar voor ik er aan kon wennen was het ook vlot na een melding gerepareerd.
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Het lijkt erop dat wegbeheerders opmerkingen van motorrijders over de staat van het wegdek serieus nemen!
Da's een héle goede zaak!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
dhr
Contacteer:

En wat nog meer verheugend is, is dat op de A7 in de bocht bij Purmerend eindelijk de hele weg over de volle breedte weer op hoogte is :!:
Bij een voorgaande vernieuw actie had RWS alleen de linker- en rechterbaan opnieuw gedaan voor een aantal kilometers, tot aan de middenstreep :O :roll:
Dan hoefde ze die niet opnieuw te schilderen :O

Gevolg was dat als je tussen de file doorreed je precies steeds wel of steeds niet in de middengeul reed en steeds met je (achetr)wiel op zij werd gezet en van het randje "af viel".
Ook dat is nu hersteld, gelukkig :D
hans51
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door hans51 »

Inderdaad super! Dit was toch al een tijdje een flinke ergernis.
Ze hebben er trouwens nu strepen op gespoten die weer aan de hoge kant zijn, maar ach, je hoort mij er niet over zeuren.
Ik ben een tevreden RT'er.

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving”